Børn i pleje
Fra : Joan Jensen

Dato : 02-01-05 17:06

Jeg leder stadig forgæves efter min mors mormor Ottine Larsine Larsen.
Vores "gæt" er at hun dør omkring Ajstrup i 1927-1929, men hun findes
ikke i kirkebogen der.

I 1931 bliver hendes 3 børn sat i pleje i Simested, mon ikke det er
muligt at der har været forbindelse med sognerådet, eller de endda har
fået lidt økonomisk støtte til børnene, dem som tog imod dem??

Hvor er den slags registreret? jeg kender adresse og navne på
plejemoderen. Det er ikke registreret i kirkebogen i Simested, ej
heller moderens død.

MVH Joan Jensen

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-01-05 08:11

"Joan Jensen" <joan@weblinks.dk> wrote in message

> [...]
>
> Hvor er den slags registreret? jeg kender adresse og navne på
> plejemoderen. Det er ikke registreret i kirkebogen i Simested, ej

er moren indlagt i hospital eller "sindsyg anstalt" ?
ellers gift med et ny mand?

eller rejesde til USA?

alt er muligt

Hugh W

--
My Blogs

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/

Exploring Rootsweb http://rootsweb.blogspot.com/
Exploring Ancestry dot com and co uk http://ancestry.blogspot.com/

Getting to know AOL http://aoldotcom.blogspot.com/

Viking http://jorvik.blogspot.com/
1805 http://1805ad.blogspot.com/

Memories http://biog.blogspot.com/
Hugh's Review of Reviews http://hror.blogspot.com/
Hugh's Bloog http://moc-topsgolb.blogspot.com/

Fra : dannebrog

Dato : 07-01-05 16:46

Fra 1895 skulle kommunerne (sognerådet) føre tilsyn med plejebørn. Sådanne
protkoller kan ses på landsarkivet i landkommunens arkiv eller evt. på den
nuværende komunes lokalarkiv.

Har du fundet familien / børnene i FKT 1930?

God jagt!

M.v.h.

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : Joan Jensen

Dato : 15-01-05 10:06

Tak for dit svar Ulrich.

Jeg må en tur til det jyske og finde de protokoller. Fra alle sider
hører vi at moderen dør i 1927, hendes søskendebørn ved med sikkerhed
at hun dør, men kender ikke stedet eller datoen. Øv.

Måske er der noteret noget i sognerådet protokoller.
Børnene er fundet i folketællingen i 1930 i Simested, så jeg ved da i
hvilket sogn der skal ledes.

Mvh Joan