Hvad koster en revisor ??
Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-01-05 16:46

Hej NG.

Jeg overvejer at starte et mindre firma med 3 ansatte og en omsætning på ca.
2,5 million.

Jeg er ved at lave et driftsbudget og er nået til punktet revisor. Jeg aner
intet om hvilket prisleje vi her taler om.

Kan nogen hjælpe ????

Jeg skal måske lige oplyse at firmaet udelukkende sælger ydelser og dermed
ikke køber nogen varer hjem.

Godt nytår

Michael

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-01-05 17:35

"Hr. Jensen" <pxxc@laika.pc> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan nogen hjælpe ????
>
> Jeg skal måske lige oplyse at firmaet udelukkende sælger ydelser og dermed

Personlig, I/S, ApS, A/S eller ?

Hvad forventer du at bruge revisoren til?
Skal han lave alt din bogføring eller kun hjælpe med årsregnskabet?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 02-01-05 21:43

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Personlig, I/S, ApS, A/S eller ?
>
> Hvad forventer du at bruge revisoren til?
> Skal han lave alt din bogføring eller kun hjælpe med årsregnskabet?

Hej igen.

Firmaet vil til at starte med være personligt ejet og revisoren skal "kun"
lave årsregnskab.

Michael

Fra : Johnt

Dato : 02-01-05 23:16

> Firmaet vil til at starte med være personligt ejet og revisoren skal "kun"
> lave årsregnskab.

Hvad med udfyldelse af din selvangivelse ?

Afhængig af hvilken kvalitet det levere materiale er, vil jeg skyde på
mellem tkr. 20-40 ved et af de store revisionsfirmaer.

Hilsen
Johtn

Fra : Allan Soerensen

Dato : 02-01-05 23:30

"Johnt" <invalid@incalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad med udfyldelse af din selvangivelse ?
>
> Afhængig af hvilken kvalitet det levere materiale er, vil jeg skyde på
> mellem tkr. 20-40 ved et af de store revisionsfirmaer.

Det var ikke så lidt.
Jeg giver selv 10-12.000 Kr. for et årsregnskab hos et mellemstort
revisionsfirmaer (statsautoriseret). Jeg får en kopi af en selvangivelse med
virksomhedens tal og skal selv tilføje det vedrører min privatøkonomi.

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 02-01-05 23:38

Se det kommer jo helt an på, hvad du skal have revisoren til at lave for
dig!! :)

Hvis du slv bruger et ordentligt regnskabsprogram - som f.eks.
SummaSummarum, der omtales flittigt i denne gruppe - så kan du slv stå 100%
for den daglige bogføring og for lønkørsel og momsregnskab.

Få revisoren til at hjælpe dig med at opstille kontoplanen, og give dig
instruks i, hvordan du bruger den i den daglige bogføring.

Med regnskabsprogrammet kan du selv udskrive et ordentligt årsregnskab - og
hvis du har fulgt revisorens instruktioner, vil hans opgave alene være, at
kontrollere at du har konteret korrekt og at årsregnskabet er retvisende i
forhold til indtægt, udgifter og overskud/underskud.

Da du starter som personligt firma, er du ikke forpligtet til at følge
årsregnskabsloven - men det ved revisor alt om.

Brug en FRR-revisor - han er fuldt ud kapabel til at hjælpe dig, men koster
betydeligt mindre end en statautoriseret revisor fra de store kontorer.

Hvor bor du?? Jeg kener måske et par stykker, som jeg kan finde
navn/adresse på til dig.

/Flemming U

Fra : Lasse Madsen

Dato : 03-01-05 17:56

Hej ...

Vi giver omkring 500kr pr moms afregning... vi aflevere bare alle papirere
til revisoren og så fikser han resten ... han laver også selvangivelse m.v.

så det behøver ikke at koste alverden....

M.v.h.

Lasse Madsen

Fra : The MANN

Dato : 04-01-05 00:15

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> m.v.
>
> så det behøver ikke at koste alverden....

Hvor i landet ?????

Evt Hvem ????

The Mann

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-01-05 19:31

Lasse Madsen wrote:

> Vi giver omkring 500kr pr moms afregning... vi aflevere bare alle papirere
> til revisoren og så fikser han resten ... han laver også selvangivelse m.v.
>
> så det behøver ikke at koste alverden....

Navn og adresse, det er da alletiders underleverandør...

Han kan få mange kunder, hvis han kan ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-01-05 19:33

"Hr. Jensen" wrote:

> [...]
>
> Jeg er ved at lave et driftsbudget og er nået til punktet revisor. Jeg aner
> intet om hvilket prisleje vi her taler om.

Du afsætter ca 70 tkr, og så finder du en billigere..