Firefox
Fra : Jørgen

Dato : 02-01-05 16:08

Jeg bruger Firefox, og var ved at ændre min hjemmeside. Derved opdagede
jeg at der ikke er lyd på. Er der nogen der ved hvor man slår det til.

Der er lyd hvis man bruger Internet explore

Godt nytår og på forhånd tak

Ham på 63

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 16:33

Jørgen skrev:

>Jeg bruger Firefox, og var ved at ændre min hjemmeside. Derved opdagede
>jeg at der ikke er lyd på. Er der nogen der ved hvor man slår det til.

Hvis du bruger <bgsound=...> så er det en IE-only kode til det og
vil ikke virke i andre browsere.

Kender ikke en kode, der virker i andre browsere, medmindre du
lave det med flash.

Et link til siden havde givet et mere præcist svar, men du kan
evt. prøve at spørge i news:dk.edb.internet.webdesign.html om
nogen kender en løsning på det.
--
Knud

Fra : Jørgen

Dato : 02-01-05 17:39

medmindre du
> lave det med flash.

Hvad er en flash

> Et link til siden havde givet et mere præcist svar,

Nu er det ikke hjemmesiden der ikke dur, men snarere firefox, da der
intet er i vejen med internet explore.
men du får linken

http://home19.inet.tele.dk/jso/

hilsen Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 18:04

Jørgen skrev:

>Nu er det ikke hjemmesiden der ikke dur, men snarere firefox, da der
>intet er i vejen med internet explore.

Nej, det er koden, der bruges en kode, som ikke er en del af
htmlstandarden og som kun IE forstår.

Derfor virker det ikke i andre browsere end IE.
--
Knud

Fra : Jørgen

Dato : 02-01-05 18:21

> Nej, det er koden, der bruges en kode, som ikke er en del af
> htmlstandarden og som kun IE forstår.
>
> Derfor virker det ikke i andre browsere end IE.

hvad gør man for at få det til at virke, nu er det ligegyldig om jeg kan
høre lyden, på egen side, men det skulle gerne virke, hvis jeg er inde
på andre sider med lyd

Hilsen Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 20:33

Jørgen skrev:

>hvad gør man for at få det til at virke, nu er det ligegyldig om jeg kan
>høre lyden, på egen side, men det skulle gerne virke, hvis jeg er inde
>på andre sider med lyd

Bruger IE til at se siderne med, hvis baggrundslyden er vigtig.

Jeg tror nu at de fleste er glade for, at det ikke virker.
--
Knud

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-01-05 18:25

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]kode, som ikke er en del af
>htmlstandarden og som kun IE forstår.

>Derfor virker det ikke i andre browsere end IE.

Det virker nu også i min opera, men det rokker ikke ved dit argument.

http://pedalo.dk/cambodia/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-05 20:32

Peter Loumann skrev:

>Det virker nu også i min opera, men det rokker ikke ved dit argument.

Har ikke prøvet med Opera, men det er irriterende at Opera er
begyndt at understøtte alle mulige ikke-valid koder og direkte
fejl (som f.eks. backslash i stier).

Selv Mozilla (og dermed formentlig også Firefox) er også begyndt
på det.
--
Knud

Fra : Bo Christensen

Dato : 02-01-05 22:51

Jørgen skrev:
> Jeg bruger Firefox, og var ved at ændre min hjemmeside. Derved opdagede
> jeg at der ikke er lyd på. Er der nogen der ved hvor man slår det til.
>
> Der er lyd hvis man bruger Internet explore

Ja, hvis du absolut vil plage dine besøgende, så kan det selvfølgelig
godt lade sig gøre.

Standarden, som IE ikke understøtter, er at indlejre midi(musik)filen
som et objekt.

Indsæt nedenstående kode imellem <HEAD> og </HEAD> så vil din hjemmeside
irritere næsten alle besøgende. (Erstat filnavn.mid med relativ sti og
navn på din plagelydfil.)

<embed src="filnavn.mid" hidden=true autostart=true loop=true>
<noembed>
<bgsound src="filnavn.mid" loop=infinite>
</noembed>

--
Bo