Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Ip telefoni ?
Fra : Jimmi Christensen

Dato : 02-01-05 15:27

Hej,

Jeg overvejer at skifte fra alm. tdc fastnet til ip telefoni og har i den
forbinldelse et par spørgsmål:

Jeg overvejer at købe en Sipura SPA-1001 eller Sipura SPA 2000 hos eStation
da jeg vil være sikker på at vis nummer virker med min fastnet telefon
(Siemens Alessi). Men jeg er i tvivl om den vil virke hos den udbyder jeg
vælger (sandsynligvis felefin eller telsome). Hvilke parametre skal man
kigge efter for at finde ud at om en given adaptor virker med en given
udbyder?

Jeg overvejer som sagt at købe Sipura SPA-1001 eller Sipura SPA 2000. Eneste
forskel på de to er tilsyneladende at SPA 2000 har 2 FSX porte i stedet for
1. Hvad betyder det i praktis? Kan jeg have to eller seperate IP
telefonnumre som ringer på hver deres telefon, eller blot tilslutte to
telefoner til boksen i stedet for en som så bruger samme nummer?

Jeg vil overføre mit nuværende fastnets nummer til den nue udbyder. Har i
noget erfaringer med dette? Hvor lang tid tager en sådan flytning (hvor lang
tid vil jeg være uden fastnet telefon) ?

Godt Nytår
Jimmi

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 02-01-05 16:10

"Jimmi Christensen" <do_not_use@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vælger (sandsynligvis felefin eller telsome). Hvilke parametre skal man
> kigge efter for at finde ud at om en given adaptor virker med en given

Hos Telsome virker vis-nummer perfekt med min Sipura SPA2000 og mine Kirk
Sonate telefoner.

> [...]
> telefonnumre som ringer på hver deres telefon, eller blot tilslutte to
> telefoner til boksen i stedet for en som så bruger samme nummer?

På min Sipura SPA2000 bruger jeg den ene port til Telsome og den anden til
GratisSIP, så ja du kan have to seperate IP telefonnumre på den samme
adaptor.

> [...]
lang
> tid vil jeg være uden fastnet telefon) ?

Jeg har ingen erfaring hvad angår tiden en portering varer, men har læst at
5-6 uger normalt er at forvente.

Vent med at bestille portering af dit telefonnummer til du har checket om du
er tilfreds med kvaliteten.

Mvh
Claus