Privat foto-upload og forum
Fra : Peter Nørkjær

Dato : 02-01-05 14:54

Hej med Jer og godt nytår.

Jeg har fået til opgave at lave en hjemmeside til min kærestes side af
familien.

Der er nogle krav til siden, og jeg skriver i denne gruppe, fordi jeg håber
på at kunne bruge en samlet php-pakke som fx. php-hack (Hedder den ikke
det..?).

Der skal være en del af hjemmesiden som ikke alle kan se, altså noget med et
login.

Inden for dette login-område skal der så være et forum/opslagstavle.
Desuden skal der være en mulighed for, at brugerne kan uploade deres egne
billeder gerne med mulighed for en kommentar til.

Det første med forumet er jo intet problem. Det er mere det med
billed-upload og et login.
Helt i top ville det være, hvis der findes et php-script/en pakke der giver
mulighed for at vælge om billedet skal være offentligt tilgængeligt eller
"privat" (kun for log in).

Jeg har B-one som webhotel, ved ikke om det har nogen betydning. Har hørt
noget om sikker-php, der betød en masse besvær.

Jeg er ingen nørd til php, så det må gerne være nemt tilgængeligt.

Håber I forstår hvad mine behov er.

/Peter

Fra : Jesper Vels

Dato : 02-01-05 22:08

Hej

Jeg vil forslå dig Mambo CMS (mamboserver.com) med diveres pakke som
f.eks. http://gallery.menalto.com/ med
http://www.gallery-addons.com/content/view/28/65/

Er ret sikker på det vil kunne løse opgaven. Systemet bruger php + mysql

/Jesper Vels

Fra : Jens

Dato : 17-01-05 11:57

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil forslå dig Mambo CMS (mamboserver.com) med diveres pakke som
> f.eks. http://gallery.menalto.com/ med
> http://www.gallery-addons.com/content/view/28/65/

og

Efter at have læst Jespers svar hentede jeg straks Gallery. Men ak, som
Peter også var nervøs for, så funker det ikke med B-one, da serverne kører
Safe Mode.

Er der nogen der har forslag til Safe Mode-kompatible PHP-fotoalbums? P.t.
bruger jeg phpBB2 med Attachment Mod, men det er ikke særligt elegant.

/Jens

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 18-01-05 22:44

"Jens" skrev:
> [...]
>
> Er der nogen der har forslag til Safe Mode-kompatible PHP-fotoalbums? P.t.
> bruger jeg phpBB2 med Attachment Mod, men det er ikke særligt elegant.

Hvis du ikke har noget imod at det er knyttet sammen med phpBB (uden at man
altså skal poste det i indlæg, som man skal med Attachment Mod'et), kan du
da prøve Photo Album Mod'et,
http://smartor.is-root.com/viewtopic.php?t=3021 - næsten lige så god styring
som Coppermine, og pænt integreret med forummet. Og ingen problemer med safe
mode, så vidt jeg ved.

MvH
AlleyKat
--
http://phpbb2.dk - dansk phpBB support site

Fra : Jens

Dato : 21-01-05 18:29

> [...]
> styring som Coppermine, og pænt integreret med forummet. Og ingen
> problemer med safe mode, så vidt jeg ved.

Jeg checker det ud, tak for hjælpen.

/Jens

Fra : 4ZaKeN

Dato : 03-01-05 17:20

Peter Nørkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> noget om sikker-php, der betød en masse besvær.
>
> Jeg er ingen nørd til php, så det må gerne være nemt tilgængeligt.

Hej Peter
Nu lyder det ikke som om det er det helt store du skal have gang i, men så kan
du jo slettet moduler osv som du lyster.

phpNuke ( http://phpnuke.org/ ) vil være mit bud, eller postNuke (
http://postnuke.com/ ).

men som sagt, disse har lidt flere funktioner end dem du søger, så hvis du ikke
har tid/plads til det, må du håbe på et alternativ.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Nørkjær

Dato : 06-01-05 22:26

> Nu lyder det ikke som om det er det helt store du skal have gang i, men så
> kan
> du jo slettet moduler osv som du lyster.
Næ, det er det vel heller ikke. Men er man ikke stiv i sådanne systemer, kan
det godt være lidt uoverkommeligt.

phpNuke ( http://phpnuke.org/ ) vil være mit bud, eller postNuke (
> http://postnuke.com/ ).
Indeholder phpnuke forum og galleri? Alternativt kan det nemt installrets?

Tak for svaret.

Jeg har prøvet med Mambo, men har ikke fået læst manualen endnu.

/Peter

Fra : Pooh

Dato : 02-02-05 17:57

Nå Peter, -virker Manbo så? Som jeg læser manualen, er der ikke løfter om at
den virker i safe mode.
Det samme budskab findes i FAQ'en for Photo Album fra Smartor:
"Q: Can this script upload in PHP Safe-Mode?
A: Yes, it can, for over half of cases. If you failed you would try to
create two more directories album_mod/upload/tmp/ and
album_mod/upload/cache/tmp/ then CHMOD 777 them too. Still failed? Contact
your host provider!"
'Singapore' har samme forbehold.
Er der nogen, der har kendskab til -og erfaringer med album's installeret på
servere, der kører i Safe Mode?
/Ole