Favorit PHP-editor?
Fra : Jimmy Frederiksen

Dato : 02-01-05 10:39

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken PHP-editor folk bruger?

Det er et stykke tid siden jeg sidst har arbejdet med PHP, men skal i
gang igen. Jeg har tidligere brugt Maguma Studio, men hvad findes der
ellers af gode editorer?

Mvh

Jimmy

Fra : Morten Rick

Dato : 02-01-05 10:57

Hej
Jeg bruger PHP designer 2005
Den er kannon når du har instalert PHP på din maskine så kan den køre din
php kode direkte.

http://www.mpsoftware.dk/phpdesigner.php

Morten

Fra : Morten Fangel

Dato : 02-01-05 11:40

Jimmy Frederiksen (slet QW2OP) wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken PHP-editor folk bruger?

Personligt bruger jeg Kate, http://kate.kde.org/. Den er letvægts, men
dog med mulighed for lettere projekt-styring og en fantastisk
syntaxt-highlighting...

En del af KDE, så du skal have Linux for at bruge den... - men vil vil
ikke det ;)...

Morten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-01-05 12:36

On 02 Jan 2005 09:39:15 GMT, Jimmy Frederiksen
> [...]

>Det er et stykke tid siden jeg sidst har arbejdet med PHP, men skal i
>gang igen. Jeg har tidligere brugt Maguma Studio, men hvad findes der

Jeg bruger jEdit (http://www.jedit.org/) - ikke specielt en php-editor,
mere en generel editor. Syntax-highligting for ufatteligt mange ting,
nem at ændre i opsætningen af, macroer, code-folding osv.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-01-05 14:45

Jimmy Frederiksen <jimmy@QW2OPe-frederiksen.dk> (slet QW2OP) writes:

> [...]
>
> Det er et stykke tid siden jeg sidst har arbejdet med PHP, men skal i
> gang igen. Jeg har tidligere brugt Maguma Studio, men hvad findes der

Jeg bruger GNU Emacs med php-mode (og nogle andre smaa udvidelser
til fx. funktionssignaturopslag).

Den kan koere paa de fleste platforme, hvilket for mig er en dejlig
ting, da jeg af og til desvaerre bliver tvunget til at benytte Windows.

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-01-05 15:10

Christian Joergensen wrote:

> Jeg bruger GNU Emacs med php-mode (og nogle andre smaa udvidelser
> til fx. funktionssignaturopslag).

Har du nogle links til de udvidelser ?

mvh.
--
Mads Jensen
To email me, remove z's in my address

Q: Why shouldn't I simply delete the stuff I never use, it's just taking up
space?
A: This question is in the category of Famous Last Words..
   -- From the Frequently Unasked Questions

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-01-05 16:58

Mads Jensen <madsj@razptuzs.dk> writes:

> Har du nogle links til de udvidelser ?

php-mode: (major mode til PHP)
http://sourceforge.net/projects/php-mode

php-functions: (funktionssignaturopslag)
http://www.pixelmajik.com/emacs/emacs/php-functions.el.gz

psvn: (graenseflade til subversion - versionsstyring)
http://www.xsteve.at/prg/emacs/psvn.el

Derudover har jeg en lille hjemmelavet funktion jeg bruger til at lave
mutators og accessors naar jeg koder OOP (jeg vil ikke hoere noget om
at det er grim elisp - for det var foerste gang jeg forsoegte mig :)

(defun insert-gettersetter (var)
"Inserts a getter/setter function for a given variable."
(interactive "MVariable: ")

(setq capvar (concat (capitalize (substring var 0 1))
(substring var 1)))

(insert (concat "\nfunction get" capvar " () {\n"
" return $this->" var ";\n"
"}\n\n"
"function set" capvar " ($arg) {\n"
" $this->" var " = $arg;\n"
"}\n"
))
)

(global-set-key [f9] 'insert-gettersetter)

Det blev bare for meget for mig at skulle lave cut'n'paste hver gang :)

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : Mads Jensen

Dato : 03-01-05 13:23

Christian Joergensen wrote:

> php-mode: (major mode til PHP)
> http://sourceforge.net/projects/php-mode
>
> php-functions: (funktionssignaturopslag)
> http://www.pixelmajik.com/emacs/emacs/php-functions.el.gz

Var det muligt, at du gad lægge den op på din hjemmeside, indtil
programmøren til denne fikser sit døde link ? Tak på forhånd! Jeg har
givet ham besked, men han skriver direkte på sin hjemmeside, at han ikke
rigtig læser sin email). Mange tak på forhånd.
--
Mads Jensen
To email me, remove z's in my address

Q: Why shouldn't I simply delete the stuff I never use, it's just taking up
space?
A: This question is in the category of Famous Last Words..
   -- From the Frequently Unasked Questions

Fra : Dan Storm

Dato : 02-01-05 17:22

notepad/wordpad..... notepad til hurtig redigering og wordpad til større
opgaver; mest fordi at wordpad har mange gode funktioner.
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Stoffer

Dato : 02-01-05 20:44

godt nok nybegynder, men blev selv henvist til notepad++ som jeg godt
tilfreds med

Fra : Simon Justesen

Dato : 05-01-05 08:56

"Stoffer" <christoffer@buur.info> skrev i en meddelelse
> godt nok nybegynder, men blev selv henvist til notepad++ som jeg godt
> tilfreds med

Jeg bruger Dev-PHP - findes på sourceforge.net :)

/ Simon

Fra : Kim Schulz

Dato : 03-01-05 17:16

[snip]

vim all the way. den har det hele, auto completion, function signature
viewer, class/function overview, syntax coloring, indenting, block
highlighting, og et dejligt workflow.

--
Kim Schulz | Linux - Your Choice! Your Opinion! Your life!
Geek by nature |