Kan ikke finde JS-filer
Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 31-12-04 13:58

Hej NG
Jeg har et problem med et web site, hvor jeg bruger en vandret
navigationsbjælke via nogle JS-filer.

Sitet findes på http://home19.inet.tele.dk/mqm

Strukturen på sitet er:
Niveau 0 mappen
Indeholder filerne:
index.htm
body.css
config.js

og niveau 1 mappen main_proc
Der indeholder filen
salesproces.htm
osv
samt niveau 1 mappen includes
Der indeholder filen
browser.js
osv

Desuden har jeg indsat et JS, der placerer en "Rød opadpil" i nederste højre
hjørne på skærmen. Formålet er at kunne springe til toppen af lange sider.
Det virker i alle siderne.

Siden index.htm åbner fint med menuen placeret efter mit ønske.
Jeg kan vælge alle siderne fra menuen på siden index.htm og styre layoutet
med body.css.

Men jeg kan ikke få menuen frem på de sider, der er placeret i en niveau
1mappe.

For at få body.css til at virke i niveau 1 måtte jeg lave stien som
<link href="../body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
hvilket er meget naturligt ved sider placeret i en niveau 1 mappe.

Filen index.htm der virker på alle måder vises her med overflødig txt
udeladt:
<head>
<script type="text/javascript" src="includes/browser.js">
</script>
<script type="text/javascript" src="config.js">
</script>
<link href="body.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
onload="init()">
<h5>Velkommen til systemet</h5>

Filen salesproces.htm der er placeret i en mappe under index.htm er vist med
[...]
<h5>Velkommen til salgsprocessent</h5>

Som skrevet ovenfor vil den ikke køre de to scripts. Jeg har prøvet at
anvende "../" foran adresserne for de to JS filer, men det virker ikke.

Er der nogen, der kan hjælpe.
Jørgen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-12-04 16:55

Jørgen N. Møller skrev:

> Men jeg kan ikke få menuen frem på de sider, der er placeret i
> en niveau 1mappe.

Problemet er linjen her fra config.js:

   var buildDir = "includes/";

Den definerer en relativ sti til dine includefiler - og den er
dermed afhængig af hvor du kører scriptet fra.

Hvis du bruger en absolut sti i stedet - enten /includes/ eller
/mqm/includes/ - skulle det kunne virke.

Generelt er det dog en dårlig ide at bruge en menu der kun virker
med javascript. Det kan give problemer med søgemaskineindeksering
og det kan også give problemer med folk der ikke har javascript
slået til.

En menu som mhaList - <http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/> -
virker både med og uden javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen N. Møller

Dato : 01-01-05 15:42

> [...]
>
> Hvis du bruger en absolut sti i stedet - enten /includes/ eller
> /mqm/includes/ - skulle det kunne virke.

Den må jeg lige have lidt tydeligere.
Jeg har prøvet at ændre i cinfig.js, til "var buildDir = "/mqm/includes/";
eller = "mqm/includes/";
Ingen af mulighederne virker. Åbningssiden er også "død".
I mappen includes er der en fil som siger:
REMEMBER TO UPDATE THE buildDir VARIABLE IN BROWSER.JS! IT MUST BE MAPPED
TO THE PATH WHERE ALL THE JAVASCRIPT BUILD FILES ARE!

Det er noget af det, du er inde på Jens. Men jeg forstår det ikke, da min
åbningsside virker uden problemer.

Jeg går ud fra at mappen på serveren hvor mit stads ligger hedder mqm.

Så vil du godt prøve at skære det ud i pap.

mvh

Jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-01-05 17:21

Jørgen N. Møller wrote:

> [...]
> Ingen af mulighederne virker. Åbningssiden er også "død".

> Jeg går ud fra at mappen på serveren hvor mit stads ligger hedder mqm.

I så fald skal du sandsynligvis skrive "/includes/" eller bare "includes/".

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-01-05 00:15

Jørgen N. Møller skrev:

> Jeg har prøvet at ændre i cinfig.js, til "var buildDir =
> "/mqm/includes/"; eller = "mqm/includes/";

Den første var et af de to forslag jeg gav - den anden må du selv
have fundet på.

> Ingen af mulighederne virker.

Prøv det andet forslag jeg gav - /includes/

> Det er noget af det, du er inde på Jens. Men jeg forstår det
> ikke, da min åbningsside virker uden problemer.

Når du bruger en relativ sti (fx "includes/"), indgår det aktuelle
dokuments placering i udregningen af destinationsadressen.

Hvis du fx skriver

<script type="text/javascript"
   src="includes/dom-build.js"></script>

i filen