Beregning af "total løn"....opstart af vir~
Fra : Mr.Jensen

Dato : 31-12-04 09:09

Hej.

Jeg påtænker at starte egen virksomhed med 2-3 ansatte.

Er der en tommelfingerregel om hvad det koster at have en ansat ??

F.eks månedsløn 20.000 kr.+ en % del til sciale ydelser forsikringer mm.
????

Håber at nogen kan hjælpe.

Godt nytår

Michael

Fra : mogens

Dato : 31-12-04 09:27

Mr.Jensen wrote:

> [...]
>
> Er der en tommelfingerregel om hvad det koster at have en ansat ??
>
> F.eks månedsløn 20.000 kr.+ en % del til sciale ydelser forsikringer mm.

Held og lykke med projektet. Jeg har ikke et svar på dit spørgsmål, men et
godt råd til din lønadministration: Brug www.danloen.dk. Det er simpelthen
utroligt at man kan køre en fuld lønadministration for kr. 15,00 pr.
medarbejder pr. måned. Så har jeg i hvert fald sparet dig en del udgifter i
din administration!

Mogens

Fra : Per H

Dato : 31-12-04 09:36

On Fri, 31 Dec 2004 09:26:39 +0100, mogens <mail@mogenslunde.dk>
skrev:

>godt råd til din lønadministration: Brug www.danloen.dk. Det er simpelthen
>utroligt at man kan køre en fuld lønadministration for kr. 15,00 pr.
>medarbejder pr. måned. Så har jeg i hvert fald sparet dig en del udgift

den url virker da ikke??

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : mogens

Dato : 31-12-04 09:39

Sorry: www.danlon.dk !!

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-12-04 10:02

In news:41d5092d$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Mr.Jensen <laikaxx@pc.dk> wrote:

Hej Michael - Mr. Jensen.

> Er der en tommelfingerregel om hvad det koster at have en ansat ??
>
> F.eks månedsløn 20.000 kr.+ en % del til sciale ydelser forsikringer
> mm. ????

Regn med 30% oven i månedslønnen, det dækker "velfærden"
35% Hvis du yder pension.

Om det er en enkelt % ved siden af, kan godt være, men som
tommelfingerregel er det tæt på..

Held og lykke med din virksomhed.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Mr.Jensen

Dato : 31-12-04 11:04

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41d51567$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> 35% Hvis du yder pension.
>
> Om det er en enkelt % ved siden af, kan godt være, men som

Hej igen.

Tak for hurtigt svar, men hvad er medregnet i disse 30-35 %

Michael

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-12-04 11:48

In news:41d523f8$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Mr.Jensen <laikaxx@pc.dk> wrote:

> Hej igen.
>
> Tak for hurtigt svar, men hvad er medregnet i disse 30-35 %

30% = Sygeforsikring, feriepenge, feriefridage, tøj. Det er de punkter
jeg lige kan huske.
35% = pension en pensions ordning kan typisk være bygget op med 6% fra
arbejdsgiver, og 3% fra arbejdstager.
--
PS: Kan du lokkes til at klippe det væk du ikke svarer på, og svare
nedenunder? Det er jo ikke Jeopardy det her takker.

Fra : alexbo

Dato : 31-12-04 12:04

"Mr.Jensen" skrev

> Tak for hurtigt svar, men hvad er medregnet i disse 30-35 %

Det var en tommelfingerregel du spurgte efter, og der er 33% et ganske godt
bud, på de direkte udgifter på lønsiden.
Så er der til ferie, forsikring, sygdom, i rimeligt omfang.

Hvis den ansatte også skal have bil, kontor eller lign, så er det en anden
beregning.
Der er stor forskel på at ansætte en blikkenslager med værkstedsvogn, eller
en telefonpasser med kaffemaskine.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 11:28

"Mr.Jensen" <laikaxx@pc.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg påtænker at starte egen virksomhed med 2-3 ansatte.
>
> Er der en tommelfingerregel om hvad det koster at have en ansat ??

I et tidligere job (som rådgivende ingeniør), regnede man på denne måde:

Bruttoløn + 80% = samlede omkostninger, som lige præcis fik forretningen
til at løbe rundt.

Bruttonløn = nettoløn + pension. De 80% dækker husleje, computere,
administration, efteruddannelse, sygdom, tilbudsgivning m.m.m.

I praksis anvendte man ikke faktoren 1.8, men nærmere 2.1 da der også
skulle være til et overskud og at nogle opgaver blev dyrere end
planlagt. Selv med faktor 2.1 var bundlinien ikke noget at råbe hurra
for

> F.eks månedsløn 20.000 kr.+ en % del til sciale ydelser forsikringer
mm.

Eks: Bruttoløn på 20.000 kr og 150 timer pr måned giver så 20000 * 2.1 /
150 = 280 kr pr time i fht. kunden.

Der kan selvfølgelig være stor forskel på størrelsen af disse poster
afhængig af branchen, men det skulle kunne give en idé.

hilsen
Uffe

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-12-04 11:54

In news:41d529ca$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Uffe Kousgaard <look_at_www.routeware.dk> wrote:

> [...]
>
> Der kan selvfølgelig være stor forskel på størrelsen af disse poster
> afhængig af branchen, men det skulle kunne give en idé.

Det er et realistisk bud, men også meget forskelligt fra branche til
branche, og forskellige firmaer har sikkert også deres egen regnestok..

Jeg har været i et firma hvor regnestykket så ca. sådan ud. (produktion
og service)
((timeløn + 35% ) * 2) + materialer) = vejledende udsalgspris.
Men det er jo meget forskelligt hvor høj en dækningsgrad man kan holde i
de forskellige brancher.