side uden browsermenuer
Fra : cykelsmeden

Dato : 30-12-04 22:16

jeg har fået følgende til at virke på en side jeg skal bruge lokalt:
<!--
self.moveTo(10,20)
self.resizeTo(300,100)
-->
</script>

Men jeg vil gerne have fjernet alle browserfeatures (menu, toolbar og
adresselinie)

jeg har prøvet med :
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript 1.2">
<!--
function Nobar()
{
window.locationbar.visible=false;
window.menubar.visible=false;
window.personalbar.visible=false;
window.scrollbars.visible=false;
window.statusbar.visible=false;
window.toolbar.visible=false;
}
//-->
</SCRIPT>
og
men det virker ikke ! hvad har jeg ikke forstået?

eksempel på http://www.schjott.dk/sizetst2.html

finn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-12-04 22:37

cykelsmeden wrote:
> [...]
> -->
> </script>
>
> Men jeg vil gerne have fjernet alle browserfeatures (menu, toolbar og

[klip]
> </SCRIPT>

> men det virker ikke ! hvad har jeg ikke forstået?

Der er et par ting, du gør forkert.

1. Attributten language er forældet og bør ikke bruges - og især
ikke med parameteren "javascript 1.2". Indled i stedet et javascript
med <script type="text/javascript">.

2. Du kan ikke fjerne diverse menu- og værktøjslinjer fra et
browservindue
ved hjælp af et javascript i det dokument, du indlæser i vinduet. Det
skal gøres ved et javascript i det dokument, der åbner vinduet. Du
kan
gå ind på http://www.echoecho.com/toolpopupgenerator.htm og generere
et javascript, der åbner et vindue med det udseende, du ønsker.
Indsæt
scriptet i det dokument, hvorfra du vil åbne det nye vindue.

3. Det er ikke så aktuelt med herværende problem, da du kun vil bruge det
lokalt. Men generelt er det en rigtig skidt ide at ville ændre på
størrelsen
eller placeringen af brugerens browservindue. Det gør folk sure, når
deres
browser på den måde bliver manipuleret. Dog kan det accepteres, når
det
drejer sig om en popup.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Bedstefar\\4

Dato : 31-12-04 01:26

> Der er et par ting, du gør forkert.
>
> 1. Attributten language er forældet og bør ikke bruges - og især
> ikke med parameteren "javascript 1.2". Indled i stedet et javascript
> med <script type="text/javascript">.
ok taget til efterretning!
> 2. Du kan ikke fjerne diverse menu- og værktøjslinjer fra et ....
ok, men jvf. nedenstående!
> [...]
> deres
> browser på den måde bliver manipuleret. Dog kan det accepteres, når

tak for din responce.

nu har jeg ikke de problemer med om folk bliver sure, idet det er lokalt
personale som skal bruge en formular jeg har lavet, med nogle
indtastningsfelter og en submitknap. De har derfor heller ikke brug for
menu, addr og værktøjslinie,og er meget interesseret i at formularen er så
lille som absolut nødvendigt.
Jeg har set at man kan fjerne disse på en href-link, men sådan en har jeg jo
ikke på skrivebordet
jeg er ikke rutineret i js, men kan regne ud at jeg måske skal lave en
redirekt til en sådan link og derefter lukke den side jeg åbner, men jeg
håber at nogen har en elegantere løsning

finn

Fra : cykelsmeden

Dato : 31-12-04 14:33

"Bedstefar\4" <maybespam@SLETacnord.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er et par ting, du gør forkert.

Det lykkedes ved i stedet at starte en "forside" med en onload event som
starter siden uden menuer og toolbars, og så straks lukke sig selv ned!

Fra : Benny Nissen

Dato : 31-12-04 14:46

cykelsmeden explained :

> Det lykkedes ved i stedet at starte en "forside" med en onload event som
> starter siden uden menuer og toolbars, og så straks lukke sig selv ned!

Må jeg se et online eksempel på det ?

Mine browsere vil nemlig ikke give lov til at lukke hovedsiden UDEN jeg
skal klikke på en aksept knap.

--
Benny

Fra : Bedstefar\\4

Dato : 31-12-04 16:18

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> cykelsmeden explained :

> Må jeg se et online eksempel på det ?
>
> Mine browsere vil nemlig ikke give lov til at lukke hovedsiden UDEN jeg
> skal klikke på en aksept knap.

Jada, det er jo meningen med vidensdeling

følgende er en testopstilling som også indeholder lidt inaktiv kode:
jeg kalder http://www.schjott.dk/res.html

den kalder så filen samme sted ved navn "reserveringsadvis" og lukker ned.
resize er sat i reserveringsadvis, med kunne også defineres i res.html.

der er følgende hurdles, som ikke har betydning for mig, derfor ikke rettet:
1. virker ikke i FF
2. evt. popupblocker(IEsp2) skal slås fra for schjott.dk INDEN man prøver,
ellers sker der intet

finn

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 02-01-05 21:28

On Fri, 31 Dec 2004 16:18:12 +0100, Bedstefar\4 <maybespam@SLETacnord.dk>
wrote:

> [...]
> rettet:
> 1. virker ikke i FF
> 2. evt. popupblocker(IEsp2) skal slås fra for schjott.dk INDEN man

Et andet problem er, at folk mister deres history, og derved ødelægger du
deres mulighed for at bruge tilbage knappen.

--
Ryan Kristensen