[SummaSummarum] fakturanr
Fra : Leonard

Dato : 30-12-04 17:24

Kan jeg fortælle SummaSummarum at den skal begynde nummerering af
fakturaer fra nr. 50 ?
- hvor ?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 30-12-04 18:42

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

>Kan jeg fortælle SummaSummarum at den skal begynde nummerering af
>fakturaer fra nr. 50 ?
>- hvor ?

Har fundet det under egenskaber for regnskabet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 18:48

In news:9ef8t09f0va0ur33bqsjq0mosdkbkfpjb6@4ax.com,

> Har fundet det under egenskaber for regnskabet.

Bare sådan til oplysning..
Husk dine fakturaer skal ligge i en eller flere serier med fortløbende
nummerering (uden huller)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 30-12-04 19:41

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk>
wrote:

>Husk dine fakturaer skal ligge i en eller flere serier med fortløbende
>nummerering (uden huller)

Netop, og derfor duer det jo ikke at jeg begynder forfra, bare fordi
jeg skifter regnskabsprogram (fra det ellers velfungerende og meget
sikre "Kolonnebog version 1", garanteret fri for virusangreb

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-12-04 20:11

In news:3qi8t0h13nvtqkdff5jessimcnogdkeo7e@4ax.com,
> [...]
> jeg skifter regnskabsprogram (fra det ellers velfungerende og meget
> sikre "Kolonnebog version 1", garanteret fri for virusangreb

Right

Fra : Thomas VJ

Dato : 31-12-04 13:39

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41d43f69$0$159

<klip>
> Bare sådan til oplysning..
> Husk dine fakturaer skal ligge i en eller flere serier med fortløbende
> nummerering (uden huller)

Serier? Vil det sige at jeg kan starte en ny serie pr. januar med det første
faktura nummer som eksempelvist 50001?

Godt nytår!

Thomas
http://dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser på ferie

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-04 13:45

> Serier? Vil det sige at jeg kan starte en ny serie pr. januar med det
> første faktura nummer som eksempelvist 50001?

Ja. Men husk at dokumentere hullerne.
Feks.
2004 : 40001-40123
2003: 30001-40027

2005: 50001-

/karsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 01-01-05 12:50

In news:41d549d2$0$84809$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Karsten Madsen <km hos alsit i dk> wrote:

> Ja. Men husk at dokumentere hullerne.
> Feks.
> 2004 : 40001-40123
> 2003: 30001-40027

Jeg tror ikke det er godt med et overlap... (40001 - 40027)
Men der er nok tale om en tastefejl?

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-05 17:14

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41d68e4b$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg tror ikke det er godt med et overlap... (40001 - 40027)
> Men der er nok tale om en tastefejl?

Æv, du ser da også alt Det er da en tsatefjle

/karsten

Fra : alexbo

Dato : 31-12-04 14:34

"Thomas VJ" skrev

> Serier? Vil det sige at jeg kan starte en ny serie pr. januar med det
første
> faktura nummer som eksempelvist 50001?

Det er ikke noget problem, boghandlerne sælger fakturabøger med 50
fortløbende numre, de er fuldt lovlige uanset at man kan skifte fra en
nummerserie på 751-800. til 13601-13650, og derfra til 51-100.

Før PC tiden brugte jeg sådanne bøger, jeg købte så 10 ad gangen så fik jeg
serier på 500, men uden sammenhæng mellem serierne.
Jeg skifter forøvrigt serie hvert år, så den starter med årstallets første
ciffer.

mvh
Alex Christensen