TDC Bredbånd og SSL
Fra : Jonas Hansen

Dato : 29-12-04 12:30

Hej gruppe,

Jeg har for nylig fået TDC Bredbånd med juleboost.

Dog har jeg oplevet nogle problemer med forbindelsen når jeg besøger
https-sider. Der er tale om flere forskellige sider, og alle siderne er
testet fra andre pc'er med anden opkobling samtidigt, hvor de virker. Så
problemet ligger i hvert fald ikke der - den ene er desuden min netbank, og
der er vel en stærk formodning for at det virker!?.

Derudover er det sjove, at jeg samtidig - fra min egen pc med uændret
konfiguration - har været online med alm. modem (eller dvs. 3Mobil), hvor
det hele kører smooth!? Jeg har forsøgt at geninstallere alt fra
netværkskort til IE (problemet er i ørvigt ens, hvad enten Netscape eller IE
anvendes).

Er en smule undret over, at min opsætning tilsyneladende godt kan
køre de pågældende sider (og derved bl.a. SSL) jf. testen med 3Mobil. Den
eneste variable der hver gang ændrer på "resultatet" er altså valg af
netforbindelse!

Kan det tænkes, at problemet ligger i min adsl-forbindelse (jeg kører DHCP
uden router)?? Jeg afviste det først som usandsynligt, men nu er jeg kommet
i tvivl.

Øvrige sider, mail mv. kører uden problemer. Hastigheden holder sig også
jævn og høj - både fra ftptest1.tele.dk og andet.

Nogen erfaringer, inputs, sikker viden?

Mvh
Jonas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-12-04 16:26

Jonas Hansen wrote:
> Dog har jeg oplevet nogle problemer med forbindelsen når jeg besøger
> https-sider. Der er tale om flere forskellige sider

Mystisk - jeg har ingen problemer i den retning.

Prøv evt i den interne Tdc-gruppe, der får du nok fat i flere Tdc-brugere -
de hedder alle noget med tele.* - og i dette tilfælde:.

News:tele.internet.adsl

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jonas Hansen

Dato : 31-12-04 00:47

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote:

> Mystisk - jeg har ingen problemer i den retning.
>
> Prøv evt i den interne Tdc-gruppe, der får du nok fat i flere
Tdc-brugere -
> de hedder alle noget med tele.* - og i dette tilfælde:.

Tak for rådet, men det viste sig at der efter jeg havde fået juleboost, var
en fejl i min upload-linie (CRC-fejl). Efter at linien blev sat tilbage til
normal hastighed forsvandt problemerne.

Hermed er denne erfaring videregivet til andre der måske oplever lignende
problemer.

Mvh
Jonas

Fra : Anders S.

Dato : 01-01-05 09:19

"Jonas Hansen" <jonas.[FJERN]hansen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> normal hastighed forsvandt problemerne.
>
> Hermed er denne erfaring videregivet til andre der måske oplever lignende

Noget kunne tyde på at din linje ikke kan bære den høje hastighed..

--
MVH
Anders S..

Fra : Sørensen

Dato : 29-12-04 18:19

"Jonas
> [...]
>
> Kan det tænkes, at problemet ligger i min adsl-forbindelse (jeg kører DHCP
> uden router)?? Jeg afviste det først som usandsynligt, men nu er jeg

Køre du måske XP hvor Firewalen er slået til på LAN-forbindelsen ?.

vh.
Sørensen