Lidt hjælp på min underskriftindsamling
Fra : 4ZaKeN

Dato : 28-12-04 18:45

Hej eksperter.

Jeg har uploadet siden her, så I kan se den:
http://imas.frac.dk/test/guestbook.php

Men der er lige et par ting som jeg skal have ind/have rettet, og
da jeg har MEGET få evner indenfor PHPkodning, håber jeg nogen
kan hjælpe.

1. fejl: Når man har skrevet under, skal den ikke vise IP til
alle.
2. fejl: Der skal være et nummer ud for hver underskrift, så man
kan se hvor mange der er indskrevet indtil videre
3. fejl: Det skal kun være tilladt at underskrive én gang fra
hver IP

Håber nogen kan hjælpe med noget af dette.

På forhånd tak, Jesper!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-12-04 18:57

4ZaKeN has brought this to us :
> [...]
> kan se hvor mange der er indskrevet indtil videre
> 3. fejl: Det skal kun være tilladt at underskrive én gang fra

Så skal vi lige have koden til gæstebogen.

Gem .php-filen som .phps og upload den til serveren (husk at fjerne
evt. brugernavne og adgangskoder).

--
Benny

Fra : 4ZaKeN

Dato : 29-12-04 01:50

Den er uploadet, http://imas.frac.dk/test/guestbook.phps

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-04 02:10

4ZaKeN wrote:

> Den er uploadet, http://imas.frac.dk/test/guestbook.phps

alle.<<<<

Ændre
til
$ipentry = "</font><p>";

kan se hvor mange der er indskrevet indtil videre<<<<

I så fald skal du være sikker på du ikke skal ændre nogen form for
indlæg i indsamlingen - da allerede indtastet indhold er statisk.

hver IP<<<<

Kan ikke bare laves...

Mit umiddeltbare bud er at du skrifter din nuværende textfilbaserede
gæstebog ud med en hvor du gemmer data i en database (f.eks. MySQL?)
I så fald vil det hele meget nemmere kunne laves :)

mvh
Johan

Fra : 4ZaKeN

Dato : 29-12-04 12:07

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> gæstebog ud med en hvor du gemmer data i en database (f.eks. MySQL?)
> I så fald vil det hele meget nemmere kunne laves :)

Tak for at rette fejl 1.

Fejl 2: der skal ikke rettes i nogen af dem.

Fejl 3: Omkring dit bud med mysql, jeg har ikke kunne finde et simpelt
script som tilbød dette, men hvis du ligger inde med noget ville jeg
meget gerne have det. Som sagt har jeg ikke de store evner indenfor
phpkodning.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-04 12:33

4ZaKeN wrote:
> Fejl 2: der skal ikke rettes i nogen af dem.

Okay.. lav en ekstra fil hvori der står det nuværende antal posts. Læg
en til tallet hver gang en ny entry kommer - brug tallet som det nummer
underskriften er.

> [...]
> script som tilbød dette, men hvis du ligger inde med noget ville jeg
> meget gerne have det. Som sagt har jeg ikke de store evner indenfor

Søg på guestbook mysql php på google - og jeg er sikker på du vil finde
noget. Evt. på www.freshmeat.net eller www.hotscripts.com

mvh
Johan

Fra : 4ZaKeN

Dato : 29-12-04 17:51

> [...]
> Okay.. lav en ekstra fil hvori der står det nuværende antal posts. Læg
> en til tallet hver gang en ny entry kommer - brug tallet som det nummer

Okay det forstod jeg godt nok ikke meget af. Beklager

> Søg på guestbook mysql php på google - og jeg er sikker på du vil finde
> noget. Evt. på www.freshmeat.net eller www.hotscripts.com

Det vil jeg prøve..