Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
INdbetale restskat - hvor meget må man ind~
Fra : Laskedyret

Dato : 28-12-04 17:18

Jeg skal indbetale ca. 41.000 i restskat for 2004 her inden den 31.12 - men
kan det betale sig at indbetale eks. 100.000 og så få renter eller hvad?

Mvh

Laskedyret

Fra : Poul Christensen

Dato : 28-12-04 17:57

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> wrote in

> Jeg skal indbetale ca. 41.000 i restskat for 2004 her inden den 31.12
> - men kan det betale sig at indbetale eks. 100.000 og så få renter
> eller hvad?

Frivillige indbetalinger giver ikke rentetillæg ved udbaling som
overskydende skat.

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-12-04 07:14

In article <Xns95CDB68787E24poulchr03ofirdk@130.226.1.34>, Poul Christensen wrote:
> "Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> wrote in

> Frivillige indbetalinger giver ikke rentetillæg ved udbaling som
> overskydende skat.

Man skal i stedet i slutningen af November få rettet sin forskudsopgørelse,
få et nyt skattekort, og betale 100% af decemberlønnen i skat.

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 30-12-04 17:36

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Man skal i stedet i slutningen af November få rettet sin
> forskudsopgørelse,
> få et nyt skattekort, og betale 100% af decemberlønnen i skat.

.... hvilket skatteforvaltningen sikkert ikke vil være med til, med mindre
man kan godtgøre at der er indbetalt for lidt åtd.

Alternativt kan man bede mester aflevere skattekortet, så skal firmaet
indeholde 60 % af bruttolønnen + arbejdsmarkedsbidrag mv. til skattevæsenet.

mvh Erik

Fra : NoTrabajo

Dato : 31-12-04 06:51

"Erik M. Jensen" <erik_m_jensen@hotmail_.com> skrev i en meddelelse
> "Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> ... hvilket skatteforvaltningen sikkert ikke vil være med til, med mindre
> man kan godtgøre at der er indbetalt for lidt åtd.

Det skal skatteforvaltningen vel ikke blandes ind i. Det er vel udelukkende
noget man skal bede sin arbejdsgiver om. Da jeg var studerende med studiejob,
bad jeg altid sidst på året om at få trukket 95%-99% i skat af feriepengene.
Feriebeviset blev derefter så lille, at det kunne udbetales uden attestation og
ferieafholdelse, da (hovedparten af) feriepengene blev udbetalt til mig som
overskydende skat (eller evt. ved at min restskat blev mindre end ellers).
--
NoTrabajo

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-01-05 11:40

In article <cr2pg9$2khr$5@news.cybercity.dk>, NoTrabajo wrote:

> [...]
> overskydende skat (eller evt. ved at min restskat blev mindre end ellers).

Bevidst omgåelse, som der nok er sket her, er ikke lovlig.