Eheim
Fra : JHyden

Dato : 28-12-04 09:46

Jeg har holdt pause med akvarier i 3 år, men nu skal jeg i gang igen.
Det bliver et 530L eller 720L i kort.
Jeg har aldrig ejet en Eheim-pumpe men altid købt billigere filtre
(f.eks. Project) og været godt tilfreds.
Tilsyneladende ser det ud til, at alle entutiaster bruger Eheim. Kan
nogen forklare mig, hvorfor Eheim er de flere penge værd? Hvilke
kvaliteter kan I fremhæve?

På forhånd tak.

Johnny.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 28-12-04 12:21

De er lydløse og holder længe. Hvis de går istykker er det nemt at få
reservedele.

Det er lidt som biler. Du kan komme til Skagen i både en Bmw og en Skoda,
men turen er ikke den samme.

På akvarie området er jeg til Bmw(Eheim) og prisforskellen er ikke så stor i
kroner, men dog somme tider i procent.

Carsten

Fra : Tidemand

Dato : 28-12-04 12:49

> Det er lidt som biler. Du kan komme til Skagen i både en Bmw og en Skoda,
> men turen er ikke den samme.

Hvilken vej køre du ??

> På akvarie området er jeg til Bmw(Eheim) og prisforskellen er ikke så stor
> i kroner, men dog somme tider i procent.

Jeg har en 2028 og den er total lydløs, den siger mindre en min kone.

Micha

Fra : Carsten Jensen

Dato : 28-12-04 14:28

Vejen kommer an på om det er Bmw eller Skoda man kører i.

Der skal ikke meget til at sige mindre end en kone.

Jeg har en 2028 og 2128 på mit 530 l og de siger ikke en lyd.

Carsten

Fra : jhyden

Dato : 28-12-04 22:07

> Jeg har en 2028 og 2128 på mit 530 l og de siger ikke en lyd.

Hvorfor 2 pumper fremfor én?

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Jensen

Dato : 29-12-04 08:03

For det første fordi jeg har dem. Der er malawier i og de kræver meget strøm
og jeg har ikke fundet et powerhead der er lige så lydløst som den Eheim
2028 jeg havde til overs.

Carsten

Fra : Fessor

Dato : 27-12-04 13:22

> [...]
> Tilsyneladende ser det ud til, at alle entutiaster bruger Eheim. Kan
> nogen forklare mig, hvorfor Eheim er de flere penge værd? Hvilke

..Efter min mening er Eheim blevet overhalet indenom af de andre firmaer, jeg
ville vælge et produkt som via-aqua/ amtop da de er væsentlig billigere og
ikke larmer.
Jeg har haft project engang men de larmer lige så meget som en traktor så
den røg hurtigt ud.
Af eheim har jeg kun haft dem der i dag hedder "classic" og dem har jeg også
været tilfreds med, syntes dog de er lidt dyre.....
Jeg har ladet mig fortælle at Eheim skulle være lavet af bedre (mindre
sprød) plastic en sine konkurenter.
Sidst men ikke mindst mener jeg at Eheim underdimensionere deres slanger de
er for tynde og yder derfor for meget modstand...
Jeg tror at der er mindst lige så meget religion som facts på dette område,
har man haft et produkt som var godt køber man et af samme mærke næste gang,
og glemmer at se om de andre mærker er noget værd..
MVH
Claus

Fra : Thomas

Dato : 28-12-04 14:24

> [...]
> Tilsyneladende ser det ud til, at alle entutiaster bruger Eheim. Kan
> nogen forklare mig, hvorfor Eheim er de flere penge værd? Hvilke

Jeg har lige sat et 530 l akvarie op ved min søster..hun havde købt 2
spandpumper. En eheim og en atman. Eheim yder 950 l atman yder 1000 l.
Atmanen var noget billiger i indkøb. Men på 3 år er pris forskellen udlignet
på grund af at atmanen bruger 10w mere strøm end eheim. Slangerne til eheim
er af meget bedre kvalitet. Syntes at eheimen er af bedre kvalitet.. Efter
at ha rodet med de 2 pumper vil jeg godt betale det extra som en eheim
koster.

mvh. Thomas

Fra : LT

Dato : 28-12-04 22:41

"> Tilsyneladende ser det ud til, at alle entutiaster bruger Eheim. Kan
> nogen forklare mig, hvorfor Eheim er de flere penge værd? Hvilke
> kvaliteter kan I fremhæve?

Johnny

Den væsentligste kvalitet ved Eheim er IMHO at de er driftssikre, Jeg havde
en ældgammel sag,
som først gav op efteråret 2003..på det tidspunkt havde den kørt mindst 20
år i mit eje og jeg købte den brugt, så det er ikke godt at vide hvor længe
den har kørt!

Dernæst- som andre også er inde på- er Eheim lydløse , jeg har en 2224
stående 1 m bag mig i siddende stund og det eneste jeg hører er en sagte
rislen fra udløbet & forbruget er beskedne 8 w .

Skulle det mod forventning ske at en pumpe gik ned, er det rart at vide
Tonny i Vorbasse har et omfattende lager af reservedele som han lynhurtigt
kan sende afsted!

torben TL

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 29-12-04 00:15

> [...]
> Tilsyneladende ser det ud til, at alle entutiaster bruger Eheim. Kan
> nogen forklare mig, hvorfor Eheim er de flere penge værd? Hvilke

Jeg har en JBL 250 spandpumpe, den fungere lige efter planen og siger intet
særligt.. og er en del billigere end eheim.. om den går hurtigere istykker
skal jeg ikke kunne sige da jeg kun har haft den 6 md.. men har nu ikke
tænkt mig at have den samme pumpe på i 20 år (som en anden har skrevet)..
der er nok kommet en del smartere ting frem til den tid :)