FSB-spørgsmål....
Fra : Ulrik

Dato : 28-12-04 01:57

Jeg har lige sat følgende i min maskine:

Bundkort: Asrock K7VTA4+ (Bios 1.30)
CPU: AMD Duron 1200 Mhz (vist en 1800+)
Ram: 1 x 256Mb DDR400

Men har et par spørgsmål...

1) Hvordan skal FSB-jumperne sættes på bundkortet så det passer til denne
CPU? Se evt. -
http://www.asrock.com/Drivers/Manual/Jumer_setting_K7_A.pdf

2) Men bios ser kun mine ram som DDR266? - skyldes dette at FSB'en nedsættes
af den noget lille CPU til dette bundkort?

3) Mine harddiske står kun til Ultra DMA 2 i min enhedshåndtering i WinXP,
men de skulle understøtte ATA/133 og det er Ulta DMA 2 da ikke? - har ikke
så meget styr på Ultra DMA begrabet. - i bios er Ultra DMA sat til auto på
diskene, og mine diske understøtter ATA/133.

Har ikke så meget styr på begraberne og hvordan de påvirker hinanden, så
håber nogen kan hjælpe mig med den bedste opsætning og forklare mig lidt om
det.....

På forhånd tak, og godt nytår.

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk

Fjern xx efter uac

Fra : Henrik Sahl

Dato : 28-12-04 23:15

"Ulrik" <nettet@uacxx.dk> wrote in message
> [...]
>
> 2) Men bios ser kun mine ram som DDR266? - skyldes dette at FSB'en
> nedsættes af den noget lille CPU til dette bundkort?

Først skal du finde ud af hvilken cpu det er du har, er det en Duron eller
en Athlon XP. Hvis det er en 1800+ så er det en Athlon XP og sandsynligvis
en fsb på 266 mhz, da det er det dine ram bliver sat til.

Med mindre du kan sætte hastigheden på rammene uafhængigt af cpu'en kan du
kun køre 266 mhz med dem da din cpu sætter begrænsningen. Hvis du vil
udnytte dine ram fuldt ud så skal du have fat i en Athlon XP der kører med
en fsb på 400mhz. (pt. 798,- for den billigste på edbpriser.dk).

Mvh
Henrik

Fra : Ulrik

Dato : 29-12-04 01:54

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> skrev i en meddelelse

> Først skal du finde ud af hvilken cpu det er du har, er det en Duron eller
> en Athlon XP. Hvis det er en 1800+ så er det en Athlon XP og sandsynligvis
> en fsb på 266 mhz, da det er det dine ram bliver sat til.

Det er en Duron på 1200 Mhz - ved ikke hvad det svare til i "plus"-navn?

Men alt tyder så på, at det er den der sætter hastigheden ned på mine ram.

> Med mindre du kan sætte hastigheden på rammene uafhængigt af cpu'en kan du
> kun køre 266 mhz med dem da din cpu sætter begrænsningen.

Ok, det havde jeg også på fornemmelsen, og hastigheden til rammene kan ikke
sættes individuelt.... Øv.

Du skulle vel ikke også kunne svare på mit 3. spørgsmål i mit indlæg?

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk