Kan .htaccess bestemme farver og skrifttyp~
Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-04 01:28

Kan man ved hjælp af .htaccess bestemme sådan ting som baggrundsfarve og
skrifttyper/farver på et web-site og i givet faldt, hvordan skriver man
værdierne ind i .htaccess og hvordan kalder man værdierne i .htaccess PHP
siden ?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Scholz

Dato : 28-12-04 02:08

Søren Blom wrote:
> [...]
> skrifttyper/farver på et web-site og i givet faldt, hvordan skriver man
> værdierne ind i .htaccess og hvordan kalder man værdierne i .htaccess PHP

Det er slet ikke .htaccess filens formål. Den er designet til at
definere konfiguration af bl.a. apache webserveren. Den bruges primært
til at sætte specielle rettigheder på bestemte foldere, fx i form at login.

--
Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 28-12-04 02:11

On Tue, 28 Dec 2004 01:27:41 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk>
wrote:

> [...]
>skrifttyper/farver på et web-site og i givet faldt, hvordan skriver man
>værdierne ind i .htaccess og hvordan kalder man værdierne i .htaccess PHP

Hvis du insisterer, så kan man godt. Det kræver, at mod_env er enabled
i Apache. I din .htaccess gør du så brug af et SetEnv-direktiv, fx:

SetEnv MyBackgroundColor #99ffff

Så vil $_SERVER['MyBackgroundColor'] rumme indholdet (i ovenstående
eksempel strengen "#99ffff"). Måske kan du også bruge apache_getenv()
til formålet.

Men er der nogen grund til at lave den ændring i en .htaccess-fil, i
stedet for i en .css-fil, der både fungerer rent clientside og også er
mere velegnet til formålet?

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Blom

Dato : 28-12-04 12:21

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev

> [...]
>
> Men er der nogen grund til at lave den ændring i en .htaccess-fil, i
> stedet for i en .css-fil, der både fungerer rent clientside og også er

Tak for de meget fyldige svar og aha siger jeg så, for jeg fare hurtig vild
i begreberne i denne verden og mit kendskab til CSS er om det er muligt
mindre end til .htaccess, men jeg må se om jeg kan læse op på det og forstå
tingene, det sidste er nok det største problem, suk.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-12-04 22:53

Søren Blom wrote:

> Tak for de meget fyldige svar og aha siger jeg så, for jeg fare
> hurtig vild i begreberne i denne verden og mit kendskab til CSS er om
> det er muligt mindre end til .htaccess,

Så er det måske en ide at bruge lidt tid her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 01-01-05 17:01

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid>
> Så er det måske en ide at bruge lidt tid her:
>
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp

Tak, det var lige en side jeg kunne bruge, nu skal jeg bare forstå det også