Filnavn ved uploading.
Fra : Martin Hjort

Dato : 28-12-04 00:38

Jeg har følgende kode:

<?php
$file_dir = "oploads\\";

foreach ($_FILES as $file_name => $file_array)
{
print "path: ".$file_array['tmp_name']."<br>\n";
print "name: ".$file_array['name']."<br>\n";
print "type: ".$file_array['type']."<br>\n";
print "size: ".$file_array['size']."<br>\n";

if (is_uploaded_file($file_array['tmp_name']))
{
move_uploaded_file($file_array['tmp_name'],
"$file_dir\$file_array[name]") or die ("Couldn't copy");
print "File was moved!<br><br>";
}
}
?>

Mit spørgsmål går på, hvorfor filen får følgende navn:
'$file_array[name]', når filen er uploadet, og ikke det rigtige,
originale navn.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-12-04 10:33

After serious thinking Martin Hjort wrote :

> "$file_dir\$file_array[name]") or die ("Couldn't copy");
>
> Mit spørgsmål går på, hvorfor filen får følgende navn:
> '$file_array[name]', når filen er uploadet, og ikke det rigtige,
> originale navn.

\ i ovenstående linie escaper din $
Prøv med / i stedet for \

--
Benny

Fra : Martin Hjort

Dato : 29-12-04 20:42

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> \ i ovenstående linie escaper din $
> Prøv med / i stedet for \
>
> --
> Benny

Jeg er lidt ny indenfor php. Hvad vil det sige, at $ escaper?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-12-04 22:15

Martin Hjort skrev:

>Jeg er lidt ny indenfor php. Hvad vil det sige, at $ escaper?

Når man i et system vælger at bruge f.eks. $ til noget specielt
(her variabelnavne), så er man også nødt til at hitte på en
metode til at skrive dem uden at de har denne specielle
betydning. En sådan metode kan kaldes at man escaper dem, og det
tegn der bruges dertil, kaldes så et escape-tegn.

I PHP er \ escape-tegn, og kombinationen \$ betyder at $-tegnet
ikke bliver en del af variabelnavnet, og derfor vil din kode ikke
virke.

Væn dig til i PHP kun at bruge almindelig skråstreg, / , ved
stier og den slags. Det andet er en Windows-ting der ikke virker
på andre systemer.

--
Bertel

Fra : Martin Hjort

Dato : 30-12-04 01:11

Bertel Lund Hansen wrote in
> [...]
>
> Væn dig til i PHP kun at bruge almindelig skråstreg, / , ved
> stier og den slags. Det andet er en Windows-ting der ikke virker

Okay, mange tak for hjælpen:)