kontrollæsning
Fra : F.B.

Dato : 27-12-04 21:46

Jeg oplever/bemærker at rigtig mange (*) retter egne indlæg
efterfølgende fordi det der i første omgang blev skrevet var
forkert, noget sludder, tyrkfejl osv.

Er vi virkelig så dårlige til at kontrollæse vores egne indlæg,
at vi ikke er i stand til at opsnappe selv åbenlyse fejl i
indlæggene?

Vi har en lille diskussion kørende om sjusk kontra generel
manglende færdigheder i at kontrollere (eget) materiale

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

(*) citat fra Dan Turell og Sølvstjernerne der, når folk skriver
til "læsernes mening" i frokostaviserne ofte fremkommer med: "Vi
er mange der mener....." og på samme måde vil jeg, fordi jeg ikke
gider impirien i denne sammenhæng, vælge at fremkomme med at jeg
oplever "at mange" osv.!

Fra : N. Foldager

Dato : 28-12-04 11:20

Flemming Jørgensen:

> [...]

>Vi har en lille diskussion kørende om sjusk kontra generel
>manglende færdigheder i at kontrollere (eget) materiale

Det hedder da vist "generelT manglende færdigheder".

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : F.B.

Dato : 28-12-04 15:17

N. Foldager wrote:
> Det hedder da vist "generelT manglende færdigheder".

Aha, et eksempel i anskuelsens kunst, jeg takker har du et
bud på indholdsdelen?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : N. Foldager

Dato : 08-01-05 13:21

Flemming Jørgensen:

> Aha, et eksempel i anskuelsens kunst, jeg takker har du et
> bud på indholdsdelen?

Grundlæggende er jeg da enig i, at man bør kontrollere sine indlæg.

Men jeg synes nu problemet er så stort. Jeg *fornemmer* at mange
stavefejl, f.eks., er begrundet i manglende stavekundskaber snarere
end i sjusk.

Derimod synes jeg, at der er for mange, der ikke redigerer den tekst,
de svarer på, så man får hele balladen én gang til og så kan finde et
lille svar allernederst.

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 08-01-05 13:34

UPS. Der skulle have stået:

> Men jeg synes nu IKKE problemet er så stort.

Venlig hilsen

Niels Foldager