Cool 'n' Quiet på Asus A8V deluxe?
Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-12-04 16:33

Hej

Er det kun mig, som ikke kan få Cool 'n' Quiet til at virke på min PC?

Jeg mener at jeg har installeret det jeg skal men følgende sker når jeg vil
køre Cool 'n' Quiet softwaren. Der åbner en vindue som sikker er det rigtige
hvorpå man kan se CPU speed og spænding, men derefter åbner der mange
rigtigt mange små vinduer med en fejlmeddelse. Noget med ',' is not an
integer. Disse små vinduer bliver ved med at åbne og fylde på skærmen. jeg
kan kun få dem til at forsvinde ved at restarte PC' en.

Andre som har oplevet dette??

Mvh
Martin

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 27-12-04 18:24

Martin Nielsen wrote:
> [...]
> integer. Disse små vinduer bliver ved med at åbne og fylde på skærmen. jeg
> kan kun få dem til at forsvinde ved at restarte PC' en.

Jeg antager at du skriver om Windows XP.

Har du installeret selve CPU-driveren?

Kører du Linux 2.6.x, skal du bruge modulet "powernow-k8".

--
Steen Suder

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-04 18:31

Martin Nielsen wrote:

> [...]
> integer. Disse små vinduer bliver ved med at åbne og fylde på skærmen. jeg
> kan kun få dem til at forsvinde ved at restarte PC' en.

Det er nok relevat at oplyse hvilket OS du køre med,,,

Ivar Madsen

Fra : Søren Christensen

Dato : 27-12-04 21:20

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> integer. Disse små vinduer bliver ved med at åbne og fylde på skærmen. jeg
> kan kun få dem til at forsvinde ved at restarte PC' en.

Har du slået det til i Bios?

Jeg har dog heller ikke kunne få mit til at virke. Eller jo...
Den er bare for effektiv. Den skruer ikke op for hastigheden når
der er brug for det...

Venligst

Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-12-04 22:25

ups. Win XP

jeg har prøvet at installere cpu-driveren både en fra asus hjemmeside og en
fra amd's hjemmeside, men der var ikke nogen forskel.
Jeg har også aktiveret det i bios også noget som hedder ACPI 2.0 support.
ved ikke hvad det er, men det står i en readme fil.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 27-12-04 23:29

> Andre som har oplevet dette??

Hej Martin,

Jeg har et Asus K8V SE Deluxe, og der sker nøjagtigt det samme med
Cool'n'Quiet softwaren - altså det der med de mange "not an integer" -
vinduer.
Det er dog kun et dashboard program som kan bruges til at vise den aktuelle
CPU tilstand - selve Cool'n'Quiet funktionaliteten fungerer fint bare man
installerer den rigtige CPU driver fra AMD's hjemmeside, og sætter Power
Management til "Minimal" under Power Options - man kan bare ikke se det
nogen steder at der sker noget
Hvis du derfor downloader et stykke freeware (wcpuid330 af H. Oda er fint)
som kan vise den aktuelle CPU tilstand, eller den Dashboard der ligger at
downloade på AMD's hjemmeside, så vil du kunne se at det fungerer
fremragende - mens jeg sidder og skriver dette, ligger min 3000+'er og
piller næse med 1 Ghz og en CPU temp der ligger på 26 grader - CPU blæseren
er droslet ned på 60 % med SpeedFan, så den kan slet ikke høres.
Jeg er meget glad for at have set din tråd, for jeg sad selv og kæmpede med
den dumme Asus applikation, og var ikke sikker på hvad der var galt, men nu
er jeg da sikker på at det er programmet der er noget galt med.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-04 07:27

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> piller næse med 1 Ghz og en CPU temp der ligger på 26 grader - CPU
> blæseren er droslet ned på 60 % med SpeedFan, så den kan slet ikke høres.

Har du, eller en anden, målt på hvad computeren bruger af strøm, når

den er ubelastet, og gået ned på 800 Hz
den er midelbelastet, og
køre på fuld skruge?

SparOmeter kan lønes hos NESA, flere bibloteker m.m.

Ivar Madsen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 28-12-04 09:30

Hej Andreas

Det lyder jo godt. Men inden at jeg har mod på at prøve igen, kunne jeg godt
tænke mig at vide hvordan du har opsat funktionen i bios?
Kan din speed-up igen, når et program kræver det?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-12-04 10:52

"Martin Nielsen" <m_76_nielsen_remove_@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> godt tænke mig at vide hvordan du har opsat funktionen i bios?
> Kan din speed-up igen, når et program kræver det?

Det eneste der skal ske i bios er at man skal enable Cool'n'Quiet - jeg
mener det ligger under CPU settings i min bios.

Det virker fremragende, man kan overhovedet ikke mærke nogetsomhelst i
windows - man kan bare se på CPU meteret at frekvensen kører op og ned i
takt med hvad man laver.
Jeg har prøvet at køre både med og uden Cool'n'Quiet - og man kan ikke mærke
forskel overhovedet.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 28-12-04 15:12

Hej igen

Jeg kan stadig ikke få det til at virke. får kun en ændring fra 2.034 til
1.8GHz
Kan jeg lokke dig til at checke din bios opsætning samt hvilke bios version
du har?

På forhånd tak

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 28-12-04 20:05

> [...]
> 1.8GHz
> Kan jeg lokke dig til at checke din bios opsætning samt hvilke bios

Hej Martin,
Min biosversion er 1004.006 fra d. 08.03.04 - men det er jo ikke det samme
bundkort vi har - mit er et K8V SE Deluxe mion processor er en Socket 754
processor.
Jeg var lige inde og checke på Asus' hjemmeside under dit bundkort, og det
er nøjagtigt de samme settings jeg har lavet i min bios.

mvh

Andras M. Hansen

Fra : Martin Nielsen

Dato : 29-12-04 09:36

Ups ja, det er ikke helt det samme bundkort. Nå men det er stadig ikke
lykkedes mig at få det til at virke. Nu vil jeg ikke bruge mere tid på det
alligevel. Men mange tak for hjælpen.