Valg af ny AMD-processor
Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-12-04 16:14

Hej og glædelig bag(h)jul til alle!

Jeg er igang med at sammensætte en ny computer ved www.foeniks-computer.dk,
men da de ikke har en Barton 2500+ på lager og der ikke er nogen
tidshorisont på leveringen, leder jeg efter en anden CPU. Bundkortet er et
Asus A7N8X-X og RAM'ene er 512MB DDR Ram PC3200 Elixir.
Umiddelbart har jeg fundet enten en Athlon XP 2600+, eller en AMD Barton
2800+ eller endelig en AMD Sempron 2500+/2600+ Box.
Hvilken af de fire CPU er det bedste valg til bundkortet og RAM'ene? Selv
hælder jeg mest til Barton 2800+.

Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-12-04 16:17

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> Box. Hvilken af de fire CPU er det bedste valg til bundkortet og
> RAM'ene? Selv hælder jeg mest til Barton 2800+.

Ikke tage skridtet og vælge en Athlon64 istedet?

Selvom, hvis du er Winnie menneske, der ikke er noget stabilt 64bit system
til at understøtte den, performer den stadig kanon godt og bedre end barton
som alm. x86-32bit processor.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-12-04 16:27

Bjarke Andersen wrote:
> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Ikke tage skridtet og vælge en Athlon64 istedet?

Nej, det er vist ikke aktuelt. Maskinen skal fungere som "backup"/lager for
min bærbare computer, så prisen er en afgørende faktor. Jeg havde lige
fundet et low-budget system og med en Athlon64, er jeg bange for at
budgettet vælter :)
Måske vil jeg også lege lidt med overclocking, men det er ikke en afgørende
faktor.

Søren

Fra : Thomas Hansen

Dato : 27-12-04 18:51

> Måske vil jeg også lege lidt med overclocking, men det er ikke en
> afgørende faktor.
Så skal du have fat i en XP-M f.eks. en
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320665

Med det mobo du har valgt kan den komme op på 2400mhz-2600mhz

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Søren Nielsen

Dato : 27-12-04 19:59

Thomas Hansen wrote:
> Så skal du have fat i en XP-M f.eks. en
> http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320665
>
> Med det mobo du har valgt kan den komme op på 2400mhz-2600mhz
>
> /Thomas

Overclocking var som sagt ikke en afgørende faktor, så jeg tror bare jeg
nøjes med at vælge en af de processorer, der er på lager hos
www.foeniks-computer.dk.
Det bliver nok en Barton 2800+ så.

Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-12-04 20:51

> Overclocking var som sagt ikke en afgørende faktor, så jeg tror bare jeg
> nøjes med at vælge en af de processorer, der er på lager hos
> www.foeniks-computer.dk.
> Det bliver nok en Barton 2800+ så.

Uhhh btw, personlig advarsel mod butikken. Har oplevet defekte produkter
udleveret og et værksted som er total inkompetent og ikke kan finde ud af
at fejlsøge, som du self. skal betale for.

--
Bjarke Andersen