N6230 Kabel?
Fra : Rikke

Dato : 27-12-04 14:59

Hej

Har lige købt en Nokia 6230

Hvilken kabel skal man bruge for at overføre, telefonbog, sms og kalender
til computer?
Helst et til USB. Og det skal også kunne bruges til, at ligge spil ind med.

Hvordan ligge man nye spil ind i telefonen? Jeg har et spil som hedder
asteroids.
Når man pakker zip filen ud, så er der 3 dir.
Første hedder asteroids, og det indholder 11 xxxxxx.class filer.
Andet dir hedder icons og indholder en xxxxxx.png fil.
Sidste dir hedder meta-inf, og indholder en xxxxxx.mf fil.

De software der er med når man køber telefonen, er det godt nok?
Eller skal man selv finde noget på nettet? Gerne link

Hvad bruger i til og lave en Musik CD om så man kan afspille musikken i sin
telefon. Gerne link

Rikke

---

Fra : Anders

Dato : 27-12-04 18:22

Har du overvejet noget bluetooth. En USB BT dongle koster ca. 200,-

Mvh
Anders

Fra : Faithless

Dato : 27-12-04 21:29

"Rikke" <ingen@mail.dk> wrote
> Hvilken kabel skal man bruge for at overføre, telefonbog, sms og kalender
> til computer?

Du skal bruge et DKU-2 kabel, mener det koster 200-300 originalt og omkring
100 uorginalt. Du kan også bruge en bluetooth dongle.

> Hvordan ligge man nye spil ind i telefonen? Jeg har et spil som hedder
> asteroids.

Jeg er ikke helt sikker, men tror bare du overføre .jar filen til telefonen,
du skal ikke pakke den ud. Der er noget Application installer i Nokia
PC-suit, tror man bruger den.

> De software der er med når man køber telefonen, er det godt nok?
> Eller skal man selv finde noget på nettet? Gerne link

Jeg køre Nokia PC-suit 6.4.8 og det virker nogenlunde, men man kan ikke
fjerne sine playlists. http://www.nokia.com/nokia/0,,54692,00.html
Husk at installere drivere til DKU-2 kablet først, ellers virker det ikke.
Du skal også omdøbe og rename dit memory card først.

> Hvad bruger i til og lave en Musik CD om så man kan afspille musikken i
> sin telefon. Gerne link

Der er noget audio manager i PC-suit, som kan bruges til at overføre mp3 og
aac til mobilen. Hvis du vil konventere en audio cd til mp3, så bruger jeg
CDex. CDex er også ligeglad med de nyeste copy control CD'er, så dem kan du
også rippe.
http://cdexos.sourceforge.net/downloads.php Tjek også software versionen på
telefonen, det er først 4.44 som spiller ok, eller hopper den meget.

/Faithless

Fra : Rikke

Dato : 27-12-04 21:45

"Faithless" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Rikke" <ingen@mail.dk> wrote
>
> Du skal bruge et DKU-2 kabel, mener det koster 200-300 originalt og
> omkring 100 uorginalt. Du kan også bruge en bluetooth dongle.

Tak, har lige købt en bluetooth dongle

> Jeg er ikke helt sikker, men tror bare du overføre .jar filen til
> telefonen, du skal ikke pakke den ud. Der er noget Application installer i
> Nokia PC-suit, tror man bruger den.

Tak det virker også

> [...]
> Husk at installere drivere til DKU-2 kablet først, ellers virker det ikke.
> Du skal også omdøbe og rename dit memory card først.

Hvordan omdøber man det 32mb kort der er med?

> [...]
> jeg CDex. CDex er også ligeglad med de nyeste copy control CD'er, så dem

Har et program som hedder Altomp3 maker. Det virker også fint men at
konvertere
en hel cd til mp3.

> Tjek også software versionen på telefonen, det er først 4.44 som spiller
> ok, eller hopper den meget.

Puha det var heldigt. Det er ver. 4.44 fra d. 21-09-04 der er i min telefon.

Rikke

---

Fra : Faithless

Dato : 28-12-04 10:35

"Rikke" <ingen@mail.dk> wrote
> Hvordan omdøber man det 32mb kort der er med?

Menu galleri-->stå på kortet og tryk valg-->så har du mulighed for at omdøbe
og formatere. Men det er kun nødvendig hvis du ikke kan se kortet i
programmet på PC'en.

Faithless

Fra : Rikke

Dato : 28-12-04 10:47

> "Rikke" <ingen@mail.dk> wrote
>>
> Menu galleri-->stå på kortet og tryk valg-->så har du mulighed for at
> omdøbe og formatere. Men det er kun nødvendig hvis du ikke kan se kortet i
> programmet på PC'en.

Mange tak havde ikke lige set den mulighed.

Rikke

---