hvilken DVD brænder, og hvilket format ??
Fra : Jakob

Dato : 27-12-04 12:18

Jeg skal købe en dvd brænder og er lidt forvirret over alle de satans
forskellige formater. Har ikke rodet med dvd før.

Jeg har en liteon cd brænder og den funker bare perfekt og derfor har
jeg naturligvis sådan en i tankerne. Er dog faldet over en NEC 3500A på
edbpriser og den får jo morderligt gode bedømmelser samtidig med at den
er billig så den har jeg næsten besluttet mig for men vil da gerne lige
høre om der er noget med formatter man skal være opmærksom på ??

Derudover vil jeg gerne høre om der er andre i den prisklasse der kan
være alternativer ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 27-12-04 12:49

On Mon, 27 Dec 2004 12:18:07 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

> [...]
>er billig så den har jeg næsten besluttet mig for men vil da gerne lige
>høre om der er noget med formatter man skal være opmærksom på ??

3500A er billig og god, og kan hvad den skal mht. hastighed og dual
layer.

Ikke uden grund den er på 3. pladsen på edbpriser's Mest Populære.

Mvh
Henrik

Fra : Jakob

Dato : 27-12-04 16:01

OK tak for info, det bliver en nec.

MHT dual layer betyder det at man kan fylde dobbelt data på en disk ?
Kræver det specielle diske og er de til at købe for penge ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mads

Dato : 27-12-04 16:15

On Mon, 27 Dec 2004 16:01:10 +0100, Jakob <no@mail.com> wrote:

>MHT dual layer betyder det at man kan fylde dobbelt data på en disk ?

Ja, på en dual layer disk kan du have det dobbelte.

>Kræver det specielle diske og er de til at købe for penge ?

Ja, det kræver dual layer diske og de er fandens dyre herhjemme,
100kr eller mere pr stk.
De er noget billigere i f.eks. Tyskland, men stadig dyre.
F.eks. kan du få dem hos Nierle til ca 77 kr pr stk
http://www.nierle.dk/

mvh Mads

Fra : Henrik

Dato : 27-12-04 19:16

On Mon, 27 Dec 2004 16:14:32 +0100, Mads <DeathTo@ll.spammers> wrote:

>De er noget billigere i f.eks. Tyskland, men stadig dyre.
>F.eks. kan du få dem hos Nierle til ca 77 kr pr stk
>http://www.nierle.dk/

Ca. 50 kr. hvis du køber en mega bulk 5 stks. pakke.

<http://www.nierle11.com/s01.php?sid=PG001003739104106157175510615717&cur=dkr&sp=dk&ag=1&pp=aa&bnr=2270>

Mvh
Henrik

Fra : Jakob

Dato : 27-12-04 21:24

> De er noget billigere i f.eks. Tyskland, men stadig dyre.
> F.eks. kan du få dem hos Nierle til ca 77 kr pr stk

OK men så kan jeg sige med sikkerhed at det ikke er relevant, men de
bliver vel billigere så det er jo en god ting at den understøtter det.

mvh

Jakob

Fra : Aksel

Dato : 27-12-04 16:34

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Dual layer diske er dyre, men du kan også brænde almindelige DVD og CD på
brænderen.

Hilsem Aksel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-04 15:18

Jakob wrote:
> Derudover vil jeg gerne høre om der er andre i den prisklasse der kan
> være alternativer ?

Nec er som du selv skriver helt OK til en fornuftig pris.

Hvis du skal have noget bedre, så bliver det nok en væsentlig dyrere
brænder.

I øvrigt har spørgsmålet ikke så meget, at gøre i denne gruppe, men hører
til i news:dk.edb.hardware.drev.dvd, hvor de kloge hoveder mht DVD sidder.

Læs på www.usenet.dk, hvis du er tvivl om, hvor et indlæg hører til.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jakob

Dato : 27-12-04 16:00

> Hvis du skal have noget bedre, så bliver det nok en væsentlig dyrere
> brænder.

OK, det bliver en NEC så tak for svaret.

> Læs på www.usenet.dk, hvis du er tvivl om, hvor et indlæg hører til.

Sorry, men jeg gider ikke læse usenet hver gang jeg skal stille et
spørgsmål. Var ikke klar over at der var en DVD gruppe.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-12-04 16:17

"Jakob" <no@mail.com> skrev i

>Sorry, men jeg gider ikke læse usenet hver gang jeg skal stille et
>spørgsmål. Var ikke klar over at der var en DVD gruppe.

Med andre ord, du vil altså skide på alle os andre og gør som det passer
dig..

Med den holdning får du nok ikke ret meget hjælp fremover...

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Jakob

Dato : 27-12-04 22:11

> Med andre ord, du vil altså skide på alle os andre og gør som det passer
> dig..

Hvad er det lige i mit indlæg der fører dig til den konklussion. Jeg har
ikke sagt at jeg vil skide på nogen, det er åbenbart dig der har et
problem med etiketten.

Jeg skriver normalt til de grupper der er relevante, takker for svar,
sørger for ikke at smide inlæggene i flere grupper en nødvendigt,svarer
på de indlæg jeg kan, laver reply's to en gruppe, svarer under
indlæggene etc etc.

Denne gang har jeg overset at der er en gruppe vedrørende DVD drev, men
det gik jo alligevel, jeg er blevet opmærksom på den anden gruppe til
næste gang, MEN MEN MEN skaden er til at overse der må være større
problemer i denne verden. Det jeg gav udtryk for var blot at jeg ikke
altid gider at gennemløbe usenets
gruppestruktur for at checke om der er oprettet en ny gruppe når jeg er
forholdsvis sikker på at posteringen lander et
relevant sted.

Og lad så lige være med at antyde at jeg skider på usenet, du kender jo
åbenbart INTET til mit brug af nyhedsgrupper, så inden du kommer med
udtalelser af den tilsvinende karakter så sørg lige for at du ved hvad
du snakker om.

hilsen

Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-04 12:32

[...]

Det er da helt tydeligt. Du ignorerer højt og flot en FUT, så der er da
intet at være i tvivl om!

>Sorry, men jeg gider ikke læse usenet hver gang jeg skal stille et
>spørgsmål. Var ikke klar over at der var en DVD gruppe.

Ovenstående er ikke til at tage fejl af....

FUT dk.admin.netikette

Claus

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-04 18:34

Jakob wrote:
> Sorry, men jeg gider ikke læse usenet hver gang jeg skal stille et
> spørgsmål. Var ikke klar over at der var en DVD gruppe.

Det må du da selv om - jeg skrev bare hvor indlægget hører hjemme, og hvor
du har størst chance for et godt svar - og var egentlig ment som et venligt
råd..

Men med den holdning, som du lægger for dagen, så er det da nok færre og
færre, der gider hjælpe, da de fleste er godt tilfreds med, at der en hvis
orden i grupperne, så man ved, hvor de forskellige emner bliver
diskuteret....

Emnet er diskuteret jævnligt i den rigtige gruppe - og du kunne have fået
svaret uden at spørge.

Fut er sat til dk.admin.netikette da den diskussion ikke hører til her.