søger anbefaling af bundkort
Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-12-04 12:04

Hejsa

Da jeg skal have ny PC søger jeg anbefalinger af bundkort med følgende
specifikationer:

Skal være med Intel chipsæt
Skal have USB 2.0 onboard
Skal have minimum 5 PCI sokler

Maskinen skal bl.a. bruges til musikproduktion, derfor kravet om Intel
chipsæt. Hvis der er nogen, som kan anbefale bundkort med andre chipsæt, er
det også ok, hvis I har erfaringer med professionel lydproduktion på det
givne bundkort.

Hvad kan I anbefale?

Claus

Fra : Ulrik

Dato : 28-12-04 02:38

> Da jeg skal have ny PC søger jeg anbefalinger af
> bundkort med følgende specifikationer:
>
> Skal være med Intel chipsæt
> Skal have USB 2.0 onboard
> Skal have minimum 5 PCI sokler

Jeg ved mange har god erfaring med chipsættet Intel i875P - dette findes
bl.a. på ASUS P4C800-E Deluxe, som er et rigtig godt bundkort, og dækker de
krav du stiller, men du nævner dog ikke til hvilken CPU bundkortet skal være
til.....
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-mb/mb-s478/mb-p4c800edlx.html

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk

Fjern xx efter uac

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-04 12:53

"Ulrik" <nettet@uacxx.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> krav du stiller, men du nævner dog ikke til hvilken CPU bundkortet skal

Asus har jeg også bygget flere af, når jeg har solgt musikmaskiner, men jeg
kunne godt tænke mig at prøve noget andet. Måske Soltek som heller ikke er
helt tosset.

CPU er ikke så væsentligt, det er nærmere chipsættet... Men kan man iøvrigt
få et mobo med Intel chipsæt og AMD CPU?

Claus

Fra : Ulrik

Dato : 28-12-04 13:57

> Asus har jeg også bygget flere af, når jeg har solgt
> musikmaskiner, men jeg kunne godt tænke mig at prøve
> noget andet. Måske Soltek som heller ikke er helt tosset.

Har ikke erfaring med Soltek, men havde en overgang et GigaByte - det kan
jeg ikke anbefalde, det havde for mange konflikter med andet hardware.

> CPU er ikke så væsentligt, det er nærmere chipsættet...
> Men kan man iøvrigt få et mobo med Intel chipsæt og AMD CPU?

Der må jeg være dig svar skyldigt, men mener dog at ha set et AMD-kort med
Intel-sæt.... men er ikke 100% sikker.

--
MvH

Ulrik Chr.
nettet@uacxx.dk

Fjern xx efter uac

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 28-12-04 14:24

> CPU er ikke så væsentligt, det er nærmere chipsættet... Men kan man iøvrigt
> få et mobo med Intel chipsæt og AMD CPU?

Nej, ikke siden socket 7.

Thomas