Trærod med hvide tråde??
Fra : Ivan S.

Dato : 26-12-04 16:47

Hej,

Jeg har haft vand i mit nye ferskvandsakvarium i 6 dage.

Jeg har en trærod (der ikke har været kogt), som udsender nogle ca. 6 cm.
Lange hvide tråde.

Trådende vokser mange steder, med foruroligende hastighed.

1) Hvad er det?

2) Hvordan slipper jeg af med problemet?

På forhånd tak!

Hilsen

Ivan

Fra : Per W.

Dato : 26-12-04 18:36

"Ivan S." <ivan@virker-ikke.dk> skrev i melding
> [...]
>

> Trådende vokser mange steder, med foruroligende hastighed.
>

> 1) Hvad er det?
>
> 2) Hvordan slipper jeg af med problemet?

Kok rota, eller ikke bruk lys eller mat i 3 dager. Skaff samtidig noen fisk
som spiser disse.

/Per W.

Fra : Fessor

Dato : 25-12-04 21:28

"Ivan S." <ivan@virker-ikke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Trådende vokser mange steder, med foruroligende hastighed.
>

> 1) Hvad er det?
>
> 2) Hvordan slipper jeg af med problemet?

Hej Ivan
Vi har haft et lignende problem, tag skidtet op og skrub den med en grov
børste (uden sæbe) og så skoldede vi den også med så varmt vand fra hanen
som muligt, det løste problemet for os, jeg tror det er noget alge af en
eller anden art, vores lignede lidt spindelvæv...
Claus

Fra : Dan

Dato : 27-12-04 16:20

> Trådende vokser mange steder, med foruroligende hastighed.
>

> 1) Hvad er det?

Det er roden der "slår rødder" :)

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-12-04 17:15

"Dan" <dan@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er roden der "slår rødder" :)

Sikke en gang pladder!

Det er svamp fra roden som har.
Den har ikke været renset godt nok inden den kom
i akvariet.

Carsten

Fra : Dan

Dato : 27-12-04 20:23

> Sikke en gang pladder!

Hvordan kan du tillade dig at lukke sådan en gang l*** ud? Du har tydeligvis
aldrig haft et par havehansker på.

Jeg beklager mit svar ikke var korrekt - udfra beskrivelsen kunne det dog
passe både på mit svar samt det "korrekte" svar...

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-12-04 21:32

> [...]
>
> Jeg beklager mit svar ikke var korrekt - udfra beskrivelsen kunne det dog
> passe både på mit svar samt det "korrekte" svar...

Jo, jeg har haft havehandsker på!!
Har du nogen sinde hørt om en akvarie rod der slår rødder??
Hvis du ikke ved hvad det drejer sig om, så lad være med at svare.

Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-12-04 22:41

Dan wrote:
> Hvordan kan du tillade dig at lukke sådan en gang l*** ud? Du har
> tydeligvis aldrig haft et par havehansker på.

Nu har de rødder, der kan købes til akvariebrug, så ikke så meget at gøre
med rødder på æbletræet i haven.

De burde ikke kunne få hvide rødder - jeg har ihvertfald aldrig set det

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Dan

Dato : 28-12-04 17:07

Har jeg været gal på den beklager jeg naturligvis. Min i min newsbrowser
nævner manden grand giveligt ikke noget om en akvarierod. Hvem ved - det
kunne jo være han havde hugget en af mosters stikkelsbærsbusk og stoppet i.

Jeg undskylder ærbødigst og ydmigst til svampe-eksperterne.

NB - Eventuelt mudderkast besvares ikke.

Fra : Ivan S.

Dato : 28-12-04 00:18

Tror jeg har løst problemet. Jeg har lånt en mega stor gryde, og har kogt
roden i et par timer.

Fra : Jack

Dato : 28-12-04 16:52

Hvor meget salt tilsætter du sådan en ret *GGG*

Jack