Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Q : prisen på guld ??
Fra : 8700

Dato : 26-12-04 16:17

Hvor finder man ud af hvad markeds prisen er på en GULDBARRE 10 gram. ´
Så man ikke betaler for meget for den ??

--

<><><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen 8700

ICQ 6943693 Fjern alle XXX ved kontakt

Messenger : Rasser4444@hotmail.com

<><><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Peter H

Dato : 26-12-04 17:12

Du ganger bare guldprisen med 10 g.

I oz guld koster pt 442 USD/OZ En Oz er på 31,1 G. Altså koster 10 gram 442
USD / 31,1 * 10 = 142 USD = 781 kr.
I praksis betaler man noget mere, idet man også betaler for fragt,
forsikring, forarbejdning mm.
Men sjældent over 5% for den rene vare. Du bør ikke give mere end 781*5% =
820 kr

Man kan jo heller ikke slå kaffeprisen op i avisen og tro man i netto kan få
kaffe for samme pris, eller anvende den internationale oliepris og tro man
kan gå ned på tanken og købe til samme pris.

PH

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-12-04 01:59

"8700" <8700XXX@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder man ud af hvad markeds prisen er på en GULDBARRE 10 gram. ´
> Så man ikke betaler for meget for den ??

Har du tænkt på at købe hos Lauritz.kom ?

Fra : Ivar

Dato : 27-12-04 15:15

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse news:41cf5e36$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> "8700" <8700XXX@XXXtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Har du tænkt på at købe hos Lauritz.kom ?

I "gamle dage" gik man blot ned i sin bank og vekslede til Krugerrand.
Det var en sydafrikansk mønt der indeholdt lige præcis 1 ounze guld, og
havde en kursværdi lig guldprisen.

Ivar Magnusson

Fra : Peter H

Dato : 27-12-04 15:50

Ja det kan man ikke mere, men de kan stadig købes i udlandet, dog med en
kraftig vekselkurs. Dvs når du køber skal du betale 5-10% ekstra og ved
salg -5% under guldpris eller deromkring. Jeg har dog en enkelt Kruggerrand
du skal få for 2600 kr (5% over guldpris).

Du har næppe tidligere kunnet købe til guldpris. Du kan jo heller ikke købe
kaffe, bomuld, dollars, Euro osv til den internationale pris. Man giver
altid over og håber en positiv udvikling.

PH

Fra : Ivar

Dato : 27-12-04 19:12

Peter H skrev:

> Du har næppe tidligere kunnet købe til guldpris. Du kan jo heller ikke købe
> kaffe, bomuld, dollars, Euro osv til den internationale pris. Man giver
> altid over og håber en positiv udvikling.

Selvfølgelig, bankerne skal jo også leve. At der er forskel på købspris
og salgspris, tror jeg alle tager for givet.

Ivar Magnusson