Webcam hakker når knægten bruger den over ~
Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-04 14:56

Kamera: Mediatec MT 400
Maskine: XP 2400, 512 mb ram
ADSL: 2048/512
Hvad skyldes hakkeriet i billedet, vi har prøvet under kameraet og
flytte fra 50 til 60 hertz men intet hjælper, fænomenet er periodisk men
han har sjældent helt "hakkefri" billede?

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Anders Lund

Dato : 26-12-04 15:23

Henning Lund wrote:
> Hvad skyldes hakkeriet i billedet, vi har prøvet under kameraet og
> flytte fra 50 til 60 hertz men intet hjælper, fænomenet er periodisk men
> han har sjældent helt "hakkefri" billede?

Fordi det skal over Internettet og der er "problemer" der?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-04 16:43

Anders Lund skrev:

> Fordi det skal over Internettet og der er "problemer" der?

Øh, hvad mener du?
Alle hans bekendtes kamera hakker ikke, så hvorfor skal det gå ud over
ham, det går så i den sidste ende ud over mig ;o(

Fra : Anders Lund

Dato : 26-12-04 17:30

Henning Lund wrote:
> Alle hans bekendtes kamera hakker ikke, så hvorfor skal det gå ud over
> ham, det går så i den sidste ende ud over mig ;o(

Det ved jeg ikke, men det var et bud på hvor problemet lå. Han han andre
USB enheder (går ud fra at det er et USB kamera). Er det de nyeste
drivere? Er det kun når det er via Messenger? Hvad hvis man bare bruger
det medfølgende program til at se billedet? Har i mulighed for at teste
det over et lokalnetværk for at se om det også opstår der? Er det den
nyeste version af Messenger? Hvad har i prøvet at skrue på at
indstillinger i Messenger (må indrømme at det er lang tid siden at jeg
har brugt kamera over messenger).

50/60 Hz indstillinger har ikke noget afgøre med om billedet hakker, men
om det filmre ved elektrisk belysning.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-04 18:46

Anders Lund skrev:

> . Han han
andre USB enheder (går ud fra at det er et USB kamera).

Ja der sidder et tastetur i en anden port.

>Er det de
> nyeste drivere?

Ja

>Er det kun når det er via Messenger?

Ja

> Hvad hvis man
> bare bruger det medfølgende program til at se billedet?

Så kører det 112% korrekt, ingen problemer.

>Har i
> mulighed for at teste det over et lokalnetværk for at se om det også
> opstår der?

Ikke pt. da der ikke er lavet lokalt netværk.

> [...]

> at skrue på at indstillinger i Messenger (må indrømme at det er lang
> tid siden at jeg har brugt kamera over messenger).

Er der muligheder der?

> 50/60 Hz indstillinger har ikke noget afgøre med om billedet hakker,
> men om det filmre ved elektrisk belysning.

Ok det var bare et svar jeg fandt via google med en anden som hakkede i
det.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-12-04 19:07

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> crashed Echelon writing

> Så kører det 112% korrekt, ingen problemer.

Ergo må det være et problem i messenger og ikke en hardware fejl, hvilket
betyder en anden gruppe.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 26-12-04 19:30

Bjarke Andersen skrev:

> Ergo må det være et problem i messenger og ikke en hardware fejl,
> hvilket betyder en anden gruppe.

Orv ja det må det jo være, jeg flygter omgående.