Find dato
Fra : Peter

Dato : 26-12-04 13:22

Hej!

Jeg er rendt ind i et problem jeg ikke rigtig kan få hul på...

Jeg har et uge nr, årstal samt en uge dage representeret som 1 - 7 (man
- søn) og jeg skal så ud fra det finde den dato der er tale om......

Jeg har prøvet forskellige kombinationer med strtotime mktime osv... men
jeg synes ikke rigtig jeg kan få hul det... Det lykkedes at lave noget
med strtotime der virkede... dog uden årstallet så den tog altid
bare frem i tiden...

Der skulle vel ikke være nogen der har en ide til hvordan den knækkes?

/Peter

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-12-04 13:44

On 2004-12-26, Peter <nospam@nospam.invalid> wrote:
> [...]
> bare frem i tiden...
>
> Der skulle vel ikke være nogen der har en ide til hvordan den knækkes?

Du skriver, at du har haft fat i strtotime(), hvilket jo lyder som et
ganske godt bud på en funktion til det. Prøv at vise et eksempel på
noget du har prøvet med strtotime() som ikke virkede, så kan vi måske i
fællesskab finde problemet.

- Jacob Atzen

Fra : Peter

Dato : 26-12-04 18:05

Jacob Atzen wrote:
> [...]
> ganske godt bud på en funktion til det. Prøv at vise et eksempel på
> noget du har prøvet med strtotime() som ikke virkede, så kan vi måske i

Se nedenstående funktion:
<?php

function wkNo2time($weekNo, $year, $day){
   $days=array(
   1=>"Monday",
   2=>"Tuesday",
   3=>"Wednesday",
   4=>"Thursday",
   5=>"Friday",
   6=>"Saturday",
   7=>"Sunday"
   );
   return strtotime($days[$day].", ".$weekNo." week");
}

echo date("d-m-Y",wkNo2time(2,2005,4));
?>

Den returnere datoen, men det er altid frem i tiden... jeg kan IKKE
finde ud af hvor og hvordan i strengen jeg skal placere årstallet, lige
meget hvor (i hvert fald de muligheder jeg har kunne se) for jeg bare 0
ud

Jeg ved godt at dag arrayet ikke er normal php standard... men det er en
udbygning til et eksisterende system, så jeg har desværre ingen mulighed
for at ændre de data jeg får... Desuden tager den heller ikke lige
umiddelbart hensyn til at vi i DK har uge 53 i år... det er php ikke
helt enig i... men det kan der nok laves et hack til hvis vi for løst
det med årstalet...

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-12-04 00:23

Peter presented the following explanation :
> [...]
> tiden...
>
> Der skulle vel ikke være nogen der har en ide til hvordan den knækkes?

Jo, det ser det ud til. På :
http://dk2.php.net/manual/da/function.mktime.php

Står der 1/3 nede på siden under bruger kommentarer:

If you want to get the date of a given day in a week, this might be
useful. (I.e. you want to know what is the date of Friday in week 20 of
2004) (skrevet af Robert Christiaanse).

Prøv at kigge på den. Det må være lige det du søger.

--
Benny

Fra : Peter

Dato : 27-12-04 09:24

Benny Nissen wrote:

> [...]
> 2004) (skrevet af Robert Christiaanse).
>
> Prøv at kigge på den. Det må være lige det du søger.

Sweeeeet.... den ser ud til at klare jobbet... takker

Fra : Benny Nissen

Dato : 27-12-04 10:40

Peter was thinking very hard :

> Sweeeeet.... den ser ud til at klare jobbet... takker

Velbekomme. Ja, det kan godt betale sig at læse manualen :D

--
Benny