Rentefradrag for billån i selvstændig virk~
Fra : Søren Rohde

Dato : 25-12-04 12:36

Jeg overvejer at anskaffe mig en firmabil, og sidder og regner lidt på
forskellige løsninger. Jeg går ud fra at renteudgifter kan fradrages
skattemæssigt på lige fod med øvrige udgifter (selvfølgelig uden moms). Er
det rigtigt, og ligger dette beløb ikke som en selvstændig post, der ikke
hænger sammen med afskrivningen. Altså jeg kan leve et regnskab med:

Afskrivning
Renter
Forsikring
Vægtafgift
Vedligeholdelse
Brændstoft og vask
mm.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på? Jeg synes det ser
fornuftigt ud, og skal gerne kunne tage beslutning senest tirsdag i den
kommende uge, for at kunne afskrive allerede i indeværende år.

Mht. beskatning regner jeg med at starte med at lave kilometerregnskab, og
på baggrund af det efter en periode vurdere om jeg skal beskattes
forholdsmæssigt eller for fri bil. Input og gode ideer vedr. dette modtages
naturligvis også gerne.

Fortsat god jul og godt nytår til alle.
På forhånd mange tak for svar.

Mvh. Søren Rohde