Hot-swap skuffe
Fra : Jimmy

Dato : 25-12-04 12:40

Hej

Jeg har brug for at få sat en skuffe i min filserver.
Når jeg så smider en disk i skal jeg kunne afvikle et Shell-script, som
tager backup af hele min datadisk.

Kan man få hot-swap IDE-skuffer til UNIX?

Mvh
JImmy

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-12-04 12:53

Jimmy wrote:
> [...]
> tager backup af hele min datadisk.
>
> Kan man få hot-swap IDE-skuffer til UNIX?

Du kan købe an USB boks til din IDE disk, og derved kan du få hot-swap.
IDE i sig selv understøtter ikke hotswap - Unix eller ej.

Jørn

Fra : Jimmy

Dato : 25-12-04 14:26

"Jørn Hundebøll" <spamnews2@dblue.dk> wrote in message

> Du kan købe an USB boks til din IDE disk, og derved kan du få hot-swap.
> IDE i sig selv understøtter ikke hotswap - Unix eller ej.

Jeg har en USB2-boks og har installeret drivere til det i min RH 9.0, men
den overfører med noget i retning af 100 k/s.
Jeg troede USB-driverne til Linux var helt i skoven, men det er måske ikke
tilfældet?

Tak for svaret,
Jimmy

Fra : Anders Lund

Dato : 25-12-04 19:42

Jørn Hundebøll wrote:
> IDE i sig selv understøtter ikke hotswap - Unix eller ej.

Man kan da godt få hotswap-skuffer - men er det kun i forbindelse med
RAID, hvor man så "snyder" systemet?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 25-12-04 23:26

Anders Lund wrote:

> Man kan da godt få hotswap-skuffer - men er det kun i forbindelse med
> RAID, hvor man så "snyder" systemet?

Det er vel også lige præcis det jeg skriver: "IDE i sig selv".

I kombination med USB, RAID eller andet, kan man godt få IDE diske til
at "kunne mere".

Jørn

Fra : Anders Lund

Dato : 25-12-04 23:44

Jørn Hundebøll wrote:

> Det er vel også lige præcis det jeg skriver: "IDE i sig selv".

Ok, skulle bare være sikker, da jeg ikke lige var 100% sikker på svaret
af mit spørgsmål.

> I kombination med USB, RAID eller andet, kan man godt få IDE diske til
> at "kunne mere".

Yes sir. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk