Hvilken Java???
Fra : Jacob Tranholm

Dato : 24-12-04 23:43

For flere måneder siden da jeg første gang installerede min Gentoo blev
Blackdown Java automatisk installeret (så vidt jeg husker i forbindelse med
installeringen af openoffice). Jeg har siden anvendt Blackdown
(jdk-udgaven) og har været tilfreds med resultaterne, men nu har min bank
(Danske Bank) endelig besluttet sig for at konstruere en netbank, der kan
anvendes fra en standard linux browser. Jeg har leget med dette de sidste
par dage, og når jeg har Blackdown Java installeret, kan min netbank ikke
finde ud af at gennemføre betalingerne.

Jeg har nu installeret Sun Java (jdk v. 1.4.2.06) i stedet og tilsyneladende
fungerer min netbank... Til gengæld fik jeg nogle advarsler undervejs i
installationen, der påpegede, at visse elementer af Sun Java kræver
xfree86, hvor jeg i øjeblikket anvender x.org. Version 1.5.0 af Sun Java
har tilsyneladende haft nogle kompatibilitetsproblemer med Gentoo, men
umiddelbart fungerer version 1.4.2.06 ganske udmærket.

Mine spørgsmål er:
Hvad er forskellen på Sun Java, Blackdown Java og IBM Java?
For min netbank fungerer Sun tilsyneladende bedre end Blackdown, men hvilke
Java vil I generelt anbefale?