Medarbejderbredbånd
Fra : Amazing_Pudding

Dato : 24-12-04 16:14

Hejsa.

Min arbejdsgiver kan nu tilbyde medarbejderbredbånd fra TDC, og i den
forbindelse er der nogle ting som jeg ikke helt kan gennemskue udfra det
tilsendte materiale. Håber derfor at nogen her kan hjælpe:

1. Hvordan fungerer det med "telefonudgifter på mindst 3000.- pr. år"?
Forventes det jeg hvert år dokumenterer overfor skattevæsenet, at mine
telefonudgifter har været højere end 3000.-?

2. Når udgiften til internetforbindelsen trækkes brutto på lønsedlen,
vil det også betyde nedsat pensionsindbetaling og feriepengeudbetaling.
Er der nogen der har regnet på hvor meget det ca. betyder i kroner og
ører? Jeg ved godt at det selvfølgelig afhænger af indkomstens
størrelse, men det kunne være interessant at vide hvor meget af
gevinsten ved medarbejderbredbånd der ædes op på denne måde.

3. Hvis nu TDC pludselig sætter priserne på ADSL ned, eller hvis man
gerne vil ændre hastighed, bliver beløbet så automatisk reguleret på
lønsedlen, eller skal man så igennem en lang og bøvlet process?

4. Jeg har i forvejen ADSL hos TDC, så m.h.t. teknisk udstyr kan jeg vel
blot fortsætte som hidtil. Uheldigvis bliver internet og telefon
opkrævet på samme regning, og som jeg læser det, betyder det at jeg skal
have ny mailadresse. Kan det virkelig have sin rigtighed, for det vil
jeg da være grumme træt af? Jeg kan til nød forstå at det kan være
nødvendigt med nyt kundenummer, men e-mail?!

5. Min nuværende forbindelse bruger DHCP. Det vil jeg forhåbentlig kunne
fortsætte med?

6. Beklager hvis denne post er fejlplaceret, men xdsl-gruppen var mit
bedste ud.

7. Rigtig god jul til alle.

M.v.h.
A.P.

Fra : Preben

Dato : 24-12-04 16:53

Amazing_Pudding wrote:

> Hejsa.
>
> Min arbejdsgiver kan nu tilbyde medarbejderbredbånd fra TDC,
>
> 1. Hvordan fungerer det med "telefonudgifter på mindst 3000.- pr. år"?

Du får en B-indtægt på 3000,- hvorfra du kan trække teleudgifter
på maks. 3000,-

> 3. Hvis nu TDC pludselig sætter priserne på ADSL ned, eller hvis man
> gerne vil ændre hastighed, bliver beløbet så automatisk reguleret på
> lønsedlen, eller skal man så igennem en lang og bøvlet process?
Jeg tror, at det reguleres automatisk.

> 4. Jeg har i forvejen ADSL hos TDC, så m.h.t. teknisk udstyr kan jeg vel
> blot fortsætte som hidtil.
Du kan fortsætte - også med samme mail-adresse, hjemmeside o.s.v.

> 5. Min nuværende forbindelse bruger DHCP. Det vil jeg forhåbentlig kunne
> fortsætte med?
Vist heller ingen ændringer her.

Jeg håber, at mine svar er korrekte - det er hvad jeg lige husker.

Hvorledes den totale økonomi er, kan jeg ikke gennemskue.
Preben
http://kittelmann.dk - http://kixit.dk

Fra : Flemming

Dato : 25-12-04 00:18

Amazing_Pudding wrote:

> 2. Når udgiften til internetforbindelsen trækkes brutto på lønsedlen,
> vil det også betyde nedsat pensionsindbetaling og
> feriepengeudbetaling.

Ja

> [...]
> afhænger af indkomstens størrelse, men det kunne være interessant at
> vide hvor meget af gevinsten ved medarbejderbredbånd der ædes op på

Jeg har ikke regnet på det, men er overbevist om at det er en fordel for mig
at have MBB

--
Mvh. Flemming

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 25-12-04 04:39

Takker for svarene. Det lyder ikke som om der er noget at betænke sig
på.

M.v.h.
A.P.

Fra : cykellapper

Dato : 02-01-05 23:07

Amazing_Pudding wrote:
> Takker for svarene. Det lyder ikke som om der er noget at betænke sig
> på.

Njah... når først det kommer til at virke, kører det godt nok.

se evt.
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=3fd11297%240%2494995%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dcykellapper%2Bmedarbejderbredb%25C3%25A5nd%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3D3fd11297%25240%252494995%2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk%26rnum%3D1

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : KsNa

Dato : 03-01-05 18:35

"cykellapper" <adressenergodnok@cykellapper.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=3fd11297%240%2494995%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dcykellapper%2Bmedarbejderbredb%25C3%25A5nd%26hl%3Dda%26lr%3D%26selm%3D3fd11297%25240%252494995%2524edfadb0f%2540dread11.news.tele.dk%26rnum%3D1

PPPoE er udgået, der bruges kun DHCP til nye forbindelser, også
Medarbejderbredbånd.

Mvh
Kim