Linux Router med VPN
Fra : *XxX*

Dato : 24-12-04 14:53

Jeg søger en Linux Distribution der kan fungere som router, er nem at sætte
op og så skal den understøtte VPN. Jeg har arbejdet en del med Smoothwall,
men så vidt jeg kan se kan den kun lave en VPN fra Smoothie til Smoothie,
det jeg søger er en måde hvorpå jeg kan koble en windows på nettet til mit
netværk gennem den indbyggere VPN client.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-12-04 14:59

On Fri, 24 Dec 2004 14:52:57 +0100, *XxX* wrote:

> [...]
> det jeg søger er en måde hvorpå jeg kan koble en windows på nettet til mit
> netværk gennem den indbyggere VPN client.
Se på ipcop.org. Den kan det, du søger. Monowall kunne også være en
mulighed.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 24-12-04 15:26

Michael Rasmussen wrote:

> Se på ipcop.org. Den kan det, du søger. Monowall kunne også være en
> mulighed.

Note: M0n0wall er BSD-baseret.

--
Steen Suder

Fra : Carsten Holck

Dato : 25-12-04 12:27

Heldigvis fandt Steen Suder, privat <sfs_news_spam@suder.dk> tastaturet
og skrev i news:41cc26fc$0$74681$14726298@news.sunsite.dk:

> Note: M0n0wall er BSD-baseret.

Og den virker imo meget overbevisende, jeg har en kørende på en PC-engines
(wrap2D) samt en kørende på en alm PC begge med en CF-flash disk - med VPN
tunnel imellem, fungerer helt problemløst.

/carsten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-12-04 13:52

On Fri, 24 Dec 2004 15:26:04 +0100, Steen Suder, privat wrote:

> Note: M0n0wall er BSD-baseret.
Jeps, men til det forespurgte brug, og med den ønskede nemme kontrol,
mener jeg, det i denne sammenhæng kan være hip som hap. Da jeg også
formoder, at det ikke er bleading edge indenfor hardware, der skal
anvendes til projektet, gør det igen ingen forskel.

Den er helt specifikt FreeBSD baseret.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : *XxX*

Dato : 25-12-04 16:22

Tak for det alle sammen, vil lige kigge på det.