TDC Og Fastnetbinding.
Fra : Lars Lauritzen

Dato : 24-12-04 11:45

Jeg har ned stor interesse læst denne artikel fundet via www.telsome.dk
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20126/
Aretiklen beskriver hvordan man som Kunde ved TDC kan snige sig fri af
Fastnetbindingen, når man bare vil have Bredbånd og ingen Fastnet.
Grunden til at jeg gerne vil være fri for Fastnet er som så mange andres at
det er F.... dyr og IP Telefoni er væsentligt billiger.
Er der nogen der har prøvet denne fremgangsmåde
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20126/

Hilsen En glad bredbåndsbruger der er TRÆT af TDC´s Monopol lignende
forhold på BINDING til Fastnet.
Hilsen Og glædelig Jul
Lars

Fra : Hauge

Dato : 24-12-04 12:03

Hejsa
Lars Lauritzen wrote:
> Aretiklen beskriver hvordan man som Kunde ved TDC kan snige sig fri af
> Fastnetbindingen, når man bare vil have Bredbånd og ingen Fastnet.

Tjaeh, du kan jo ikke komme udenom de 6 månderses binding du selv har
skrevet under på ved TDC, så hvordan den lige klares, ved jeg ikke lige.

> Grunden til at jeg gerne vil være fri for Fastnet er som så mange
> andres at det er F.... dyr og IP Telefoni er væsentligt billiger.

Host, er det nu også det? Hvad så når der ikke er hul til en fastnettelefon
via ip, hvad så?
Jeg turde i hvert fald ikke basere min eneste telefon på ip, for den dag man
endelig står og skal ringe efter en ambulance, så virker det alligevel
ikke..
Nåja så er der jo mobilen.. Hvis den ikke er afbrugt, når ens udbyder ikke
betaler regningen ved netoperatøren !

> Hilsen En glad bredbåndsbruger der er TRÆT af TDC´s Monopol lignende
> forhold på BINDING til Fastnet.

Nåeh, så burde folk jo spise nogle flere kiks, da det jo stadig er vores
fine regering (os) der har solgt kobberet i sin tid, og altså må vi
acceptere at det er sådan.

/Hauge

Fra : Hauge

Dato : 24-12-04 12:09

Hejsa
Hauge wrote:
> ....6 månderses ...

Der burde have stået "6 måneders", det andet ved jeg ikke hvad betyder

/Hauge

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 25-12-04 15:40

Du har sikkert Humor det har jeg også.
Men hvis du ikke har bedre svar så lad være med at svare, synes selv det var
et Seriøst spørgsmål !!
Men hvis du vælger at svare humoristisk, så forstår jeg dit svar, sådan
vælger jeg at tolke dit svar
Godt Nytår
Hauge.
Hilsen Lars
En af TDC´s Slaver

Fra : Hauge

Dato : 26-12-04 00:07

Hejsa
Lars Lauritzen wrote:
> Du har sikkert Humor det har jeg også.

Det har du sikkert, men da fx. CC ikke kræver at man har en TDC-tlf.-linje,
så fatter jeg ikke dit spørgsmål så. Derfor mit svar.

> Men hvis du ikke har bedre svar så lad være med at svare, synes selv
> det var et Seriøst spørgsmål !!

Du bestemmer ikke hvem der svarer hvad. Kan du ikke tåle lugten, så find et
andet sted.

> Men hvis du vælger at svare humoristisk, så forstår jeg dit svar,
> sådan vælger jeg at tolke dit svar

Det behøver du ikke.

> Godt Nytår

Ikke i lige måde.

/Hauge

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 26-12-04 10:27

Okay havde du svaret at CC kan levere Bredbånd uden fastnet så havde jeg
takket første gang.
Men stiller mig tvivlende over at kunne skippe mit fastnet uden videre.
Jeg bor på landet og har ikke Netexpress, Stofanet og hvad det ellers
hedder.
Kan sige intil nu ved dem jeg har spurgt har ingen kunnet gøre det.
Altså må jeg leve med fastnet og Bredbånd sammen eller hver for sig i TDC og
evt. CC.

Til det negative du skriver det må du gøre som du vil det vil jeg ikke
blande mig i, dog spørge om du har læst og forstået artiklen?
Godt Nytår Hauge høflighed skader ikke
Lars

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-12-04 21:07

"Lars Lauritzen" <larslauritzen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan sige intil nu ved dem jeg har spurgt har ingen kunnet gøre det.
> Altså må jeg leve med fastnet og Bredbånd sammen eller hver for sig i TDC

Her kan du checke om Cybercity har eget udstyr på din lokale telefoncentral.
Har de det skulle du kunne skippe dit TDC fastnet og nøjes med Cybercity
ADSL.

Hvis Cybercity har eget udstyr på din lokale central får du beskeden " Klar
til DSL". Ellers får du blot besked om hvilken central du tilhører.

Mvh
Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 26-12-04 21:09

Glemte URL'en: http://www.cybercity.dk/privat/support/

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 27-12-04 09:02

Tan for dit meget venlige forslag.
Det var desværre en nitte, så jeg må fortsætte som hidtil.
Godt nytår Claus.
Hilsen Lars.

Fra : JKA

Dato : 29-12-04 15:19

Jeg er i samme situation som Lars. Jeg bor også på "landet" ude vest på. Vil
man have bredbånd skal man også have fastnetstelefon. Det er for mig og se
en form for stavnsbinding af sine kunder,og det kniber for mig og se det
demokratiske i den form for forretning, hvis jeg må udtrykke mig sådan. Man
kan jo forestille sig at TDC godt er klar over at det vil ske en kundeflugt
hvis de fritstiller deres kunder. Man må håbe de fleste vestjyske kunder vil
opsige deres fastnet hvis de får muligheden for det, jeg vil ihvertfald gøre
det.

Godt Nytår til alle

JKA

Fra : anders majland

Dato : 29-12-04 15:29

> Jeg er i samme situation som Lars. Jeg bor også på "landet" ude vest på.
> Vil man have bredbånd skal man også have fastnetstelefon.

Men åbenbart ikke "for langt ude". Der er stadig en del som TDC ikke har
tænkt sig at tilbyde bredbånd fordi kablerne er for gamle og ringe (og/eller
der er for langt til centralen)...

Fra : Calle.

Dato : 28-12-04 23:05

Hauge wrote:
> Hejsa
>
> Det har du sikkert, men da fx. CC ikke kræver at man har en
> TDC-tlf.-linje, så fatter jeg ikke dit spørgsmål så. Derfor mit svar.

Så kan jeg ikke forstå de kræver at man har fast tlf.
--
Calle.

Fra : Hauge

Dato : 28-12-04 23:26

Hejsa

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message
> Så kan jeg ikke forstå de kræver at man har fast tlf.

Hmm, da jeg havde CC, før jeg kunne få TDC's ADSL, brugte CC det rå kobber
der var i overskud efter det par jeg brugte til min tlf-linje.
Så jeg forstår ikke helt, hvis de i dag kræver at man *skal* have en
fastnettelefon ved TDC, for at få CC's ADSL..

/Hauge

Fra : Calle.

Dato : 29-12-04 14:08

Hauge wrote:
> [...]
> Så jeg forstår ikke helt, hvis de i dag kræver at man *skal* have en
> fastnettelefon ved TDC, for at få CC's ADSL..

Ja der er i overskud, men da der normalt kun er en linie ind i husene nu til
dag, er den reserveret til TLF. Fatte ikke helt hvorfor man så bare ikke
kræver at når man skal have tlf, så skal internetkablet bruges
--
Calle.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-12-04 00:37

In article <VLkAd.1439$IL1.773@news.get2net.dk>, Calle. wrote:

> Så kan jeg ikke forstå de kræver at man har fast tlf.

Jeg opgav et tidligere telefonnr på adressen, da jeg ikke havde
fastnet da jeg fik CyberCity for 5 år siden. Skrev det så til dem
i kommentaren.

Kobber var ikke noget problem. Der er 3 eller 4 par i lejligheden,
og 8 til at forsyne 4 lejligheder.

Fra : deech2807

Dato : 29-12-04 13:37

Hejsa jeg ved at hos tiscali kan du oprette bredbånd uden nogen fastnet
prøv dem det ville jeg gøre hvis du gerne vil af med din fastnet
tlf.....

Godt nytår

Mick

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-12-04 17:16

> Hejsa jeg ved at hos tiscali kan du oprette bredbånd uden nogen fastnet
> prøv dem det ville jeg gøre hvis du gerne vil af med din fastnet
> tlf.....

Under samme forudsætninger som før nævnt - at de har eget udstyr på
centralen, samt der er ledigt rå kobber.

-at jeg så personligt ikke vil røre Tiscali med en ildtag grundet tidligere
dårlige erfaringer er så en anden sag.

--
Michael
Julegaven du aldrig fik?

Fra : Lars Lauritzen

Dato : 29-12-04 19:42

Aaaak ja der er dejligt på landet, godt TDC har os så er der da nogen
tilbage til at betale deres Kobber i jorden som vel burde være betalt.

Ang: Tiscalli har jeg også haft en snak med dem som mange andre selskaber,
der er ved at tegne sin et mynster, hvis ikke de har deres egen
Ledninger/kobber i jorden kan de ikke hjælpe andet en at man har Fastnet for
at kunne få ADSL.

Så længe leve TDC eller måske snarere det modsatte, for jeg er ikke et
sekund i tvivl om at de kunne levere ADSL uden Fastnet Binding, men de vil
ikke.

Hilsen Lars

Fra : anders majland

Dato : 30-12-04 22:18

> Så længe leve TDC eller måske snarere det modsatte, for jeg er ikke et
> sekund i tvivl om at de kunne levere ADSL uden Fastnet Binding, men de vil
> ikke.

I kan lige får en kort tele2 historie.

TDC kan/vil ikke levere bredbånd herude. En længere nede ad vejen havde også
i flere år talt med TDC om det. I bar frustation flytte han alt
(erhverstelefoni) til Tele2 - og fik sørme ADSL med i købet. Af en eller
anden grund kunne de godt levere på TDC's kobber mens TDC åbenbart fandt
margenen for lille....

TDC fik så her i efteråret endnu en chance. Jeg talte med TDC erhverv og
"ordren" lød på at hastigheden var ligegyldig, jeg have bare brug for
allwaus online og det var også ok hvis jeg skulle have en gang i et ekstra
sæt kobber og betale for analog telefoni på det også (Bruger ellers ISDN og
det vil jeg ikke undvære, da det er en nem opdelign i privat og erhverv med
eksatr numre - så skulle jeg droppe ISDN'en ville jeg få brug for 2 analoge
linier). TDC opgav igen - kablerner var simpelthen for dårlige til at de
kunne tilbyde nogetsom helst - uanset hastighed.

Jeg bestile så hos Tele2 erhverv og fik standardsvaret på at der ville gå
maks 5 uger. Efter 6 uger rykkede jeg så - og ordren var sørme blevet væk i
deres system. Jeg prøvede så at genbestille. Så vendte de tilbage med at de
ikke kunne levere når jeg havde ISDN.

Jeg talte så med en medarbejder derinde der var helt sikker på at det ville
komme til at virke hvis jeg bare konverterede min isdn til analog - Direkte
adspurgt kunne han selvfølgelig ikke love noget ...

Jeg fortalte så at jeg vidste at der var ledigt kobber frem til addressen og
at hvis han/de kunne oprette en adsl på den så var det såment fint med mig
at jeg også kom til at betale for en ekstra analog linie jeg ikke havde
noget at bruge til.

Det kunne han ikke, men han kunne da lige stille mig ned til deres fastnet
afdeling der ville kunne oprette den for mig... Så bremsede jeg ham - for
som jeg sagde. Hvis jeg bestiller fastnet binder jeg mig sikkert til mindst
6 måneder. Det har jeg ingen interesse i medmindre jeg kan få ADSL. Så hvis
han kunne stykke det sammen som et produkt eller bare med en fortrydelsesret
på fastnet hvis ADSL ikke kunne leveres - så var han mere end velkommen. Og
måtte pointere at jeg ville ikke betale for oprettelse af et ekstra
telefonnummer *og have en bunden abb. udgift hvis det ikke gav mig ADSL.
Det kunne/ville han ikke og så havde vi ikke så meget mere at tale om ....

* Med et teknikkerbesøg er det jo ikke ligefrem småpenge for at få oprettet
en fastnet telefon

Så jeg kigger stadig på trådløse p2p løsninger til de nærmeste ADSL kunde
istedet ....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Hauge

Dato : 30-12-04 22:53

Hejsa
anders majland wrote:

> Så jeg kigger stadig på trådløse p2p løsninger til de nærmeste ADSL
> kunde istedet ....

Hvor længe siden er det du har prøvet?
Jeg kunne i starten heller ikke få ADSL ved TDC, igen pga. kabellængde. Men
for små 2 år siden, kunne jeg pludselig godt, deres udstyr på centralen var
blevet bedre, så nu har jeg 2mbit, endda på begge mine linjer. Og det kører
uden problemer. Og deres målinger siger at der er masser af signal, og ikke
specielt meget støj. Jeg har 5.5 km reel kabellængde, hvilket jeg har fået
at vide af TDC.
Du kunne jo evt. prøve at spørge, om de ikke vil oprette din linje uanset
hvad de måler sig frem til, og så se hvordan det går.

Mvh Hauge

Fra : anders majland

Dato : 30-12-04 23:16

> Hvor længe siden er det du har prøvet?

Hvis du læser mit indlæg igen og bider mærke i at jeg skrev "TDC fik så her
i efteråret endnu en chance" og at første bestilling hos Tele2 tog 6 uger
(om at blive væk) er datoen vist kredset ind med får ugers usikkerhed

> Du kunne jo evt. prøve at spørge, om de ikke vil oprette din linje uanset
> hvad de måler sig frem til, og så se hvordan det går.

Har forsøgt - det vil TDC ikke. Og Tele2 vil som sagt gerne gøre et forsøg
på min regning uden garantier.... Hvis jeg skal have mere ud af TDC er jeg
også der nødt til at betale for oprettelse af en ekstra analog telefon på
eget kobber - men de har nu gentagne gange sagt ligeud at det gamle kobber
der ligger i jorden er for ringe til nogetsomhelst ...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Hauge

Dato : 30-12-04 23:35

Hejsa
anders majland wrote:
> [...]
> så her i efteråret endnu en chance" og at første bestilling hos Tele2
> tog 6 uger (om at blive væk) er datoen vist kredset ind med får ugers

Hmm, jeg var vist halvblind i læseøjeblikket..

> [...]
> analog telefon på eget kobber - men de har nu gentagne gange sagt
> ligeud at det gamle kobber der ligger i jorden er for ringe til

Æv.. Er skide træls. Og CC er vel ikke på centralen?

Mvh Hauge

Fra : anders majland

Dato : 31-12-04 00:17

> Æv.. Er skide træls. Og CC er vel ikke på centralen?

Nej da - hvorfor skulle de dog være der ....

Og det ville jo nok alligevel ikke hjælpe stort når nu kablerne er for ringe
..... Det sidste stykke fra boksen og ind er ikke engang parsnoet, og jeg
havde et billede online fornyligt for at spørge om nogen kunne tidsbestemme
det ...

/A

Fra : Jens G

Dato : 31-12-04 08:55

On Fri, 31 Dec 2004 00:16:30 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>havde et billede online fornyligt for at spørge om nogen kunne tidsbestemme

Jeg har en søster der bor langt ude på landet, og heller ikke kunne få
ADSL. TDC ville ikke, Tele2 ville gerne, men det blev ved den gode
vilje, for de overholdt ingen datoer, så de blev hurtigt droppet igen,
uden nogensinde at have leveret noget.

Så prøvede de CC, og de kunne levere, endda med 2Mbit down. Jeg ved
dog ikke om det er CC udstyr der er på centralen, eller om de bruger
TDC's.

Jeg synes du skulle prøve at spørge CC. Det kunne jo være....

--
Hilsen/Best Regards
Jens G