Streaming i FireFox 1.0 på Linux
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-12-04 00:40

Jeg kan ikke høre f.eks. DR's netradio, de direkte af dem, men sagtens deres
gemte udsendelser.

Det jeg bruger er:

PCLinuxOS pre8
Firefox 1.0
MPlayer v1.0-0.pre5.2(tex)
MPlayerplug-in 2.75

Har hentet diverse codec og font fra MPlayers side og lagt dem i
hhv. /usr/lib/mplayer/codecs/ og /usr/lib/mplayer/font/

Hvad mangler jeg?

Mvh. Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-04 02:34

On Fri, 24 Dec 2004 00:39:47 +0100, Jan Allan Andersen wrote:

> Hvad mangler jeg?

Du mangler at fortælle hvad der helt præcist går galt? Fejlmeddelelser
osv.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-12-04 06:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Du mangler at fortælle hvad der helt præcist går galt? Fejlmeddelelser
> osv.

Jeg får simpelthent ingen som helst lyd fra nogen af kanalerne og
ligegyldigt hvilken lydkvalitet jeg vælger.

Fejlmeddelelser er der ingen af.

Og jeg har lyd i systemet - Prøvede at connecte til BBC, som iflg. DR's
hjælpeside til deres netradio, og det lykkedes ganske fint.

Og det er heller ikke fordi DR netradio er nede, for jeg prøvede at connecte
via min søns PC (WinXP, Firefox 1.0) og det gik ganske problemfrit.

Skal måske lige sige, selvom jeg ikke ved om det kan have betydning, og kan
tro at det måske ingen betydning har, eftersom BBC netradio jo virker, at
hhv. ~/codecs/ og ~/font/ ikke var oprettet i forvejen, det gjorde jeg
selv.
Reelt aner jeg faktisk ikke, om de codecs og de fonts jeg hentede, i
virkeligheden skal være i de folders jeg oprettede, eller om de burde ligge
et andet sted.

Mvh. Jan

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-04 12:55

On Fri, 24 Dec 2004 06:47:10 +0100, Jan Allan Andersen wrote:

> Jeg får simpelthent ingen som helst lyd fra nogen af kanalerne og
> ligegyldigt hvilken lydkvalitet jeg vælger.

Er det som om den spiller men bare uden lyd?

> Fejlmeddelelser er der ingen af.

Det er altid noget møg så

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 24-12-04 23:46

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er det som om den spiller men bare uden lyd?

Skal ikke kunne sige om det er ligesom om der spilles, bare uden lyd - Kan
simpelthent ikke se det nogen steder.

Mvh. Jan

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 24-12-04 23:55

Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> writes:

> Skal ikke kunne sige om det er ligesom om der spilles, bare uden lyd - Kan
> simpelthent ikke se det nogen steder.

Hvis din mplayer virker så skal følgende, skrevet i konsollen, spille
p3:

$ mplayer -cache 100 -playlist http://www.dr.dk/netradio/alternativ/pls-filer/p3-64.pls

Christoffer Olsen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 25-12-04 08:56

Christoffer Olsen wrote:

> Hvis din mplayer virker så skal følgende, skrevet i konsollen, spille
> p3:
>
> $ mplayer -cache 100 -playlist
> http://www.dr.dk/netradio/alternativ/pls-filer/p3-64.pls

Det gør den så også, ingen problemer med det.
Ville også have undret mig, for jeg får jo lyd og signal igennem på MPlayer
- Bare ikke på DR's netradio

Mvh. Jan