Formål!
Fra : Happydane

Dato : 23-12-04 23:20

Hej NG.

Har lagt nogle fotos i dk.binaer
Ved ikke om det er den rigtige gruppe, men mente det var her jeg fandt mest
brugbar hjernemasse.

Er der nogen der ved hvordan eller hvad formålet med mit rope puzzle er?
Har blot modtaget den som den er, ingen forklaring med eller noget.
Kan jo selvfølgelig benytte hele julen med at hitte ud af hvad den skal, men
ville helst vide det inden jeg begyndte at forsøge at løse den.

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-12-04 23:30

"Happydane" skrev:
> Er der nogen der ved hvordan eller hvad formålet
> med mit rope puzzle er?

Du skal have ringen fri.

--
/Lars

Stort forum for DVD- og harddisk optagere:
http://www.recordere.dk/forum

Fra : Happydane

Dato : 24-12-04 00:00

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.comX> skrev i en meddelelse
Du skal have ringen fri.

> --
> /Lars

Tror jeg kom til at sende dig et svar privat, hvilket ikke var meningen.

Skal ringen helt af, vi taler om frigørelse fra rebet og IQ anordningen?

Martin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-12-04 00:25

"Happydane" skrev:
> Skal ringen helt af [..]

Ja.

Fra : Martin Bak

Dato : 24-12-04 00:18

> Du skal have ringen fri.

Hvad man selvsagt ikke kan, fordi den sidder i en komplet løkke. Hvad man
derimod godt kan, er at få begge kugler og ringen til at sidde på samme
stump snor.

Martin

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-12-04 00:24

"Martin Bak" skrev:

> Hvad man selvsagt ikke kan, fordi den sidder
> i en komplet løkke.

Man kan, og det er hele opgaven. Ringen skal *helt* fri.

Det er lidt af en nøddeknækker. Vi havde den til at cirkulere ude på
arbejdet for et par år siden, nogle løste den og andre ikke. Gennemsnitlig
tid for de som løste den var vist >1 time.

Og jo, jeg kender også løsningen, men så er der jo ikke meget sjov ved det

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 24-12-04 01:36

"Lars Ladingkaer" skrev:
> Ringen skal *helt* fri.

Og nu er jeg kommet i tvivl :-/

Den jeg kender er nemlig en variant af din, så jeg lige. Det er derfor ikke
sikkert at du skal have ringen af, måske skal den over på den anden snor.

Fra : Ivar

Dato : 24-12-04 11:08

Lars Ladingkaer skrev:

> Og nu er jeg kommet i tvivl :-/

Det kan jeg godt forstå. Som Martin skriver sider den i
en komplet løkke. Der er ingen muligheder for at få ringen
af, med mindre at der er noget der kan åbnes.

Ivar Magnusson

Fra : BuFFerz

Dato : 25-12-04 00:58

> af, med mindre at der er noget der kan åbnes.

eller brug en saks :P

Fra : pmn

Dato : 24-12-04 13:00

> Er der nogen der ved hvordan eller hvad formålet med mit rope puzzle er?

Du skal have ringen af / på!

Du kan se mange flere af disse hjernevridere her: www.mypuzzle.dk

Den du har hører til i den nemme afdeling. Nogle af dem kan man bruge MEGET
lang tid på at løse.

Har selv brugt mere en 6 mdr på de sværreste selvom de kun består af 6 dele
!!!

Men prøv dem selv du vil blive overrasket over hvor svære de kan være......

Mvh Per

Fra : Martin Bak

Dato : 24-12-04 13:20

"pmn" <pmn@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal have ringen af / på!

Altså hør nu her! -Har du kigget ordentligt på billederne? Ringen sidder i
en ubrudt løkke. I pricippet kunne det lige så godt være to ringe der sad
sammen, eller to løkker der sad sammen. Ringen _kan_ ikke komme af. Selv
hvis du fjerner alt andet end snor og ring, så vil den stadig ikke kunne
komme af, uden at man klipper snoren over, eller laver en åbning i ringen.
Hvis den havde siddet anderledes, feks over begge tråde, der hvor den sidder
nu, så havde man uden tvivl kunne få den af, men ikke som den er monteret i
dette tilfælde. Opgave i dette tilfælde må derfor være, at få ringe og
kugler til at skifte placering.

God jul

Martin