Hj=E6lp til kamp-database
Fra : AMH

Dato : 23-12-04 22:24

Jeg vil gerne lave en database, som skal indeholde fodboldresultater.
Forenklet har jeg følgende:

Match
ID
Date
HomeScore
Away
AwayScore

Ifbm. cupkampe vil jeg gerne gemme resultatet af ekstra tid og evt.
straffesparkskonkurrence. Og det er så her, at jeg er "gået kold" mht.
hvordan det skal laves. Så jeg ville høre om der er nogen som har nogle
gode ideer?

Jeg kunne oprette nogle felter i Match-tabellen, fx

HomeExtraTimeScore
AwayExtraTimeScore
HomePenalties
AwayPenalties

Men de vil sjældent blive udfyldt, så måske er det bedst at oprette nye
tabeller, fx

MatchExtraTime
ID -> Match.ID
HomeScore
AwayScore

MatchPenalties
ID -> Match.ID
HomeScore
AwayScore

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-12-04 23:15

> [...]
>straffesparkskonkurrence. Og det er så her, at jeg er "gået kold" mht.
>hvordan det skal laves. Så jeg ville høre om der er nogen som har nogle

Mit forslag til struktur. Tyg lidt på det

MATCH (pk=matchID)
- matchID
- date

TIME (pk=timeID)
- timeID
- time (half,full,extra,penalties)

HOME (pk=homeID)
- homeID
- home (home,away)

TEAM (pk=teamID)
- teamID
- team (FC ditten, FC datten)

MATCH_TEAM (pk=matchID+teamID)
- matchID
- teamID
- homeID

MATCH_SCORE (pk=matchID+teamID+timeID)
- matchID
- teamID
- timeID
- score (antal mål scoret af et hold i en kamp på et givet tidspunkt)

/Jan