Pæn og editérbar webshop søges
Fra : Wonderbaum

Dato : 23-12-04 20:46

Hej alle,

Vores nuværende shop ligger hos Scannet og dette fungerer da okay.
Desværre er den MEGET låst af at skulle ligge i deres faste skabeloner og
man har hverken mulighed for optimal søgeordsoptimering eller redesign til
de påfund man nu måtte have.

Derfor har jeg blandt andet været på udkig hos Dandomain, men jeg synes at
deres priser er lige lovligt høje.

Er der nogen der kender til nogle gode, servicemindede og fleksible
webshop-udbydere der ikke kræver en halv arm for deres produkter?

Mvh.
Wonderbaum
www.wubi.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-12-04 21:24

On Thu, 23 Dec 2004 20:46:24 +0100, "Wonderbaum"
<wonderbaum13REMOVE@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der kender til nogle gode, servicemindede og fleksible
>webshop-udbydere der ikke kræver en halv arm for deres produkter?

http://www.oscommerce.com/ er open source og velfungerende. På
http://www.oscommerce.dk tilbyder de endda at sætte det op mod
betaling. Men jeg og en kammerat har nu formået at sætte det op og
lave sitedesign selv.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Wonderbaum

Dato : 23-12-04 22:09

"Nicolai Lang" <nicolai@spamcop.net> wrote in message

> [...]
> http://www.oscommerce.dk tilbyder de endda at sætte det op mod
> betaling. Men jeg og en kammerat har nu formået at sætte det op og

Jeg har faktisk været inde og kigge på det, men kunne ikke helt overskue det
og var bange for at det var en lidt for stor mundfuld.
Kan du give et link til det I fik sat op?

Hvad er iøvrigt jeres baggrund for at kunne sætte sådan et site op?

--
/Wonderbaum
www.wubi.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-12-04 10:52

On Thu, 23 Dec 2004 22:09:07 +0100, "Wonderbaum"
<wonderbaum13REMOVE@hotmail.com> wrote:

>Jeg har faktisk været inde og kigge på det, men kunne ikke helt overskue det
>og var bange for at det var en lidt for stor mundfuld.

Jeg er ikke specielt kyndig i PHP programmering, men man skal være
vant med at installere ting, og kunne modificere PHP filer for at
integrere f.eks. Dankort modulet. (Jeg brugte et program kaldet
"WinMerge" til at gøre det visuelt hvor jeg via Samba kunne gå ind på
filerne som om de var lokale).

>Kan du give et link til det I fik sat op?

http://voksenbleer.dk

Jeg har installeret og tilpasset osCommerce, en af mine parntere har
lavet grafikken og tilpasset udseendet.

>Hvad er iøvrigt jeres baggrund for at kunne sætte sådan et site op?

Jeg har tidligere arbejdet med drift af forskellige UNIX platforme.
Jeg er uddannet datamatiker og arbejder som supportchef i et
softwarefirma (selvom vi ikke bruger UNIX der). Så jeg har en meget
bred viden om IT og jeg er vant til hurtig at sætte mig ind i
komplekse systemer og problemstillinger.

Vi kører på en FreeBSD 5.etellerandet med Apache v.2 WWW server, PHP4
og mySQLL 3.3 (svjh).

Serveren jeg holder kørende er webserver for ~40 virtuelle domæner med
~30 brugere på.

Så hvis ikke du er meget kyndig bør du nok alliere dig med en der er.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Wonderbaum

Dato : 24-12-04 17:08

> [...]
> ~30 brugere på.
>
> Så hvis ikke du er meget kyndig bør du nok alliere dig med en der er.

Tak skal du have.
Nu er der ikke nogen tvivl om at jeg skal have hjælp
Halvdelen var sort tale for mig...

/Wonderbaum
www.wubi.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-12-04 20:30

On Fri, 24 Dec 2004 17:08:09 +0100, "Wonderbaum"
<wonderbaum13REMOVE@hotmail.com> wrote:

>Tak skal du have.
>Nu er der ikke nogen tvivl om at jeg skal have hjælp
>Halvdelen var sort tale for mig...

Nej, så er det klart - men der er nu også en del udbydere, men der er
meget stor prisforskel.

Desværre har jeg ikke tid til at hjælpe dig med opsætningen, jeg har
allerede en shop mere jeg skal lave (for noget familie), så der er
slet ikke tid til at jeg påtager mig mere ;)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-12-04 02:12

Wonderbaum wrote:

> Tak skal du have.
> Nu er der ikke nogen tvivl om at jeg skal have hjælp
> Halvdelen var sort tale for mig...

Du kan evt. kontakte mig på johan (at) phpgeek (dot) dk - så kan vi
eventuelt finde ud af at sætte dem op for nogle billige penge. Hosting
kunne jeg også klare til den (hvis du ikke lige står med et webhotel med
de nødvendige krav :)).

mvh
Johan

Fra : Karsten Klokkerholm

Dato : 25-12-04 12:02

Hej, du kan få en løsning hos www.masterlab.dk som tilpasses dit behov. Du
vælger selv hvor meget og hvor lidt support du vil have. Prisen afhænger
også af hvor meget design der skal på.

Jeg har indsat 3 links til referencer, som kunne være mulige løsning, i 3
forskellige prisklasser. Giv et ring eller send en mail med hvad du havde
tænkt dig, så kan vi bedre lave en pris ide til dig.

www.masterlab.dk

www.photocare.dk
www.lookout.dk
www.vvspaanettet.dk

Med venlig hilsen
Karsten Klokkerholm

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 26-12-04 17:26

Hej Karsten.

Tak fordi du demonstrerede overfor os at vi IKKE skal handle hos de
steder du angiver...

Ikke alene er reklame uønsket her - du kan reklamere privat på mails
sålænge du er blevet opfordret til det (det vil ikke være spam).

Men det firmae du reklamerer for, ser også ret useriøst ud - citat:

Karsten Klokkerholm wrote:
> [...]
> forskellige prisklasser. Giv et ring eller send en mail med hvad du havde
> tænkt dig, så kan vi bedre lave en pris ide til dig.

-snip-

Og så var det jeg fandt:

http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/artikel/dk.fritid.bil/341194/

Ja, jeg morer mig sgu' gevaldigt når små firmaer prøver at "puste sig
op". Det virker sgu' så latterligt useriøst på mig...

Hvad mener i andre om den slags, når i læser det som står på det link
jeg anførte?

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 26-12-04 19:15

In news:41cee607$0$77575$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

> [...]
> op". Det virker sgu' så latterligt useriøst på mig...
>
> Hvad mener i andre om den slags, når i læser det som står på det link

If you are small, think big?

Nej, det er jo ikke lige måden at markedsføre sig på.

Salgsgas er jo en herlig ting, men det er skidt når man helt mister
jordforbindelsen.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 26-12-04 19:41

Martin Jørgensen <unoder.spam@spam.jay.net> wrote:

>Hvad mener i andre om den slags, når i læser det som står på det link
>jeg anførte?

Nogen bliver bare aldrig klogere - så det er godt der andre der er
vågne og advarer mod disse fjolser.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Wonderbaum

Dato : 26-12-04 20:22

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
> [...]

> Det virker sgu' så latterligt useriøst på mig...
>
> Hvad mener i andre om den slags, når i læser det som står på det link jeg

Hej Martin,

Tak for advarslen og jeg undskylder hvis min forespørgsel har fremprovokeret
uønskede reklamer.
Dog synes jeg (uanset om Karsten ejer lookout.dk) at det var tre spændende
sider at forholde sig til i min søgen efter en anden type webshop.
Måske har jeg misforstået noget, men så vidt jeg kunne se prøvede Karsten
kun at sælge mig sin webshop-udarbejdelses kompetence?

Mvh.

/Wonderbaum
www.wubi.dk

Fra : Karsten Klokkerholm

Dato : 27-12-04 10:20

Jeg beklager meget hvis det har stødt nogen, at jeg indsatte links til egne
webshops. Det er ikke ment som reklame for webshops, men som fremvisning af
mulige web løsninger til "wonderbaum".
Ja vi er et lille firma, men jeg mener ikke vi "puster os op", det må vist
stå for egen regning.
Jeg er relativ ny på området med nyhedsgrupper, jeg har lært af mine fejl.
Men jeg ser ikke dette indløg som spam eller forsøg på skjult reklame.
Mener NG, at jeg skulle have mailet direkte, eller er det kun fordi jeg
indsætter link det støder folk. For mig viker det som der er personer der
hellere vil finde fejl ved de personer der kommer med indlæg, istedet for at
komme med relavante inputs!

Endnu engang beklager jeg hvis jeg har stødt nogen, men jeg mener selv jeg
har prøvet at komme med et saglig indlæg med svar på det der blev spurgt om.
Hvis der er personer der har problemer med det, så send mig en mail med
konstruktiv kritik, så jeg kan ændre mine fejl. Det er vist ikke nedvendigt,
at bruge en NG til det

Med venlig hilsen
Karsten Klokkerholm
karsten.k@FJERN.tiscali.dk

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 27-12-04 18:57

Wonderbaum wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

-snip-

> Tak for advarslen og jeg undskylder hvis min forespørgsel har fremprovokeret
> uønskede reklamer.

Det behøver du da ikke undskylde. Det er ontopic at spørge om nogen kan
hjælpe med noget erhvervsrelateret. Men reklamer er off-topic og
uønskede og alligevel er der jævnligt nogen spammere der så kommer med
argumentet: "Jamen, det kunne være nogen herinde havde brug for det".

Så hvis man vil hjælpe nogen der spørger, så er det god skik at man
sender mails privat og kun på opfordring (ellers bliver det spam). Hvis
man dagligt følger med her og har været her længe, så bliver de reklamer
ufatteligt irriterende at læse.

> [...]
> Måske har jeg misforstået noget, men så vidt jeg kunne se prøvede Karsten
> kun at sælge mig sin webshop-udarbejdelses kompetence?

Ja, og det er uønsket iht. gruppens fundats. Men at man er ny og
uerfaren betyder selvfølgeligt at man ikke kender kotymen.

Bare mine 25 øre. Skal nok stoppe her. EOD.

-snip-