Synkronisering af ftp side og lokal, delt ~
Fra : Hans Larsen

Dato : 23-12-04 19:14

Hejsa,

Jeg har fået min chef overbevist om at vi skulle gi' Linux en chance i vores
netværk. I første omgang bliver den brugt som fil-server og printer-server i
netværket. En af de opgaver som den skal have, er at downloade virus
definitionerne til vores antivirus program, hvorefter klienterne i netværket
kan hente dem der.
Problemet er bare, at jeg ikke ved hvordan jeg får Linux til at synkronisere
en mappe på harddisken med en ftp side. Førhen lavede jeg bare en opgave
under "planlagte opgaver" i Windows der en gang om dage kørte et lille
program, som hentede de filer på ftp-siden som var ændret, og derefter kunne
klienterne bare hente filerne i denne mappe.

Mht. deling af mappen har jeg også et lille problem. Jeg har sat samba op,
således at Windows-klienterne i samme netværk kan hente filerne. Vi har bare
flere netværk i virksomheden (vi er delt op i 3 afdelinger), og jeg kan ikke
finde ud af at dele mappen i de andre netværk vha. samba. Jeg har sat en
ftp-server op, således de to andre netværk kan hente filerne, men er der en
anden måde jeg kan dele mappen på alle 3 netværk?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan overbevise folk om at
det er en god ide.

Hilsen
Hans

Fra : Sune Vuorela

Dato : 24-12-04 01:19

On 2004-12-23, Hans Larsen <Hans@fddsdd.dd> wrote:
> [...]
> program, som hentede de filer på ftp-siden som var ændret, og derefter kunne
> klienterne bare hente filerne i denne mappe.

Jeg henter indholdet af en ftp ned - det gør jeg med wget - nærmere
bestemt sådan:
wget -r ftp://ftp.nerim.net/debian-marillat/ -nH --cut-dirs=1 -N -P
/lager/debmarillat

Læs evt. man wget for at se hvad de gør.
Smid det evt. i et cronjob for at få det kørt med jævne mellemrum.

--
Sune

Fra : Hans Larsen

Dato : 24-12-04 18:08

"Sune Vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> /lager/debmarillat
>
> Læs evt. man wget for at se hvad de gør.
> Smid det evt. i et cronjob for at få det kørt med jævne mellemrum.

Tak skal du ha' Sune, det var lige det jeg var på udkig efter. Jeg har sat
det op nu, og der virker ret godt. Det eneste problem er at wget hænger en
gang i mellem. Men jeg har bare sat timeout til 15 sek.

Hilsen
Hans