masser af indsats for at skaffe indvandrer~
Fra : Malene P

Dato : 23-12-04 18:03

I stedet for hvem???

MP

Fra : Allan Riise

Dato : 23-12-04 18:41

Malene P wrote:
> I stedet for hvem???

Ikke i stedet for hvem, men i stedet for hvad!
*Du* er en af dem der råber højest når indvandrene laver kriminalitet.
I forvejen er der mindre indvandere på arbejde end etniiske Danskere, det
kaldes for positiv særbehandling, ligesom man gør for t få handicappede og
svage ud på arbejdsmarkedet, der laver man flexløn, men det er *du* vel også
modstander af?

Et arbejde er altid bedre end at "hænge ud", ikke?

Allan Riise
--
"If you tell the truth, you don't have to remember anything."
"Kapitalisme virker kun to steder, i himmelen, hvor det ikke er

Fra : Allan Riise

Dato : 23-12-04 18:44

Allan Riise wrote:

> [...]
> men det er *du* vel også modstander af?
>
> Et arbejde er altid bedre end at "hænge ud", ikke?

Der skulle have stået...
I forvejen er der et mindre antal indvandrere i arbejde end .............

Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 23-12-04 23:04

"Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Der skulle have stået...
> I forvejen er der et mindre antal indvandrere i arbejde end .............

Og hvad så. Hver gang man skaffer arbejde til en indvandrer, kommer der en
dansker til at "hænge" ud. Er det godt i dine øjne?

Malene P

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-12-04 23:51

On Thu, 23 Dec 2004 23:03:36 +0100, Malene P wrote:

> Og hvad så. Hver gang man skaffer arbejde til en indvandrer, kommer der en
> dansker til at "hænge" ud. Er det godt i dine øjne?

Det ville ikke være noget problem hvis bare kællingerne ville skruppe
tilbage til kødgryderne.

--
MVH
osv...

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 02:06

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det ville ikke være noget problem hvis bare kællingerne ville skruppe
> tilbage til kødgryderne.

Ja, det ville jo hjælbe. Men indtil vi gør det, så er det altså rigtige
danskere, der kommer til at "hænge ud", når man begynder at gøre ekstra
indsatser for at få indvandrere i arbejde.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 02:12

Malene P wrote:
> [...]
> rigtige danskere, der kommer til at "hænge ud", når man begynder at
> gøre ekstra indsatser for at få indvandrere i arbejde.

Ja, selvfølgelig, hvis andre kan gøre det bedre!

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 02:45

> Ja, selvfølgelig, hvis andre kan gøre det bedre!

Hvad mener du med "hvis andre kan gøre det bedre"???

Malene P

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 03:10

On Sat, 25 Dec 2004 02:05:47 +0100, Malene P wrote:

> en

> Ja, det ville jo hjælbe.

I den grad. Næste skridt er så at få dem til at tie i forsamlinger igen.
Det er kun gået nedad bakke med Danmark siden kællingerne fik stemmeret.

> Men indtil vi gør det, så er det altså rigtige
> danskere, der kommer til at "hænge ud", når man begynder at gøre ekstra
> indsatser for at få indvandrere i arbejde.

Kællinger er ikke rigtige danskere, det kan kun mænd være. En
indvandrer af hankøn er automatisk mere rigtig dansker end en kælling
nogensinde vil blive - uanset hvor den er født henne.

--
MVH
osv...

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 03:22

> [...]

> indvandrer af hankøn er automatisk mere rigtig dansker end en kælling
> nogensinde vil blive - uanset hvor den er født henne.

Ih jah. Er du bøsse, impotent eller bare dum?

Malene P

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-12-04 12:30

"Malene P" <Malenekors[SPAMERIKKEGODT]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ih jah. Er du bøsse, impotent eller bare dum?

Du smager jo bare lidt af din egen medicin, Lill(i) Marlen..

Det er jo dig, der er fremmest bannerfører for hvordan andre skal leve deres
liv, især hvis de er fremmede - som rigtig DF-apologet, er du ikke i stand
til at forholde dig til menneskelige lidelser, hvis de er fremmede, men
uhadada, når det går ud over dig selv , så piber du! Vorherre bevares.

Jeg er tilbøjelig til at mene at det var en sorgens dag 1915 - for Danmark.
Før den tid var der de fire F'er der havde valgret: Fjollede, Fallenterne,
Fattige og Fruentimmerne - og det var jo en ordning, der ville have passet
dig glimrende. Så mangler der bare at du lytter til Pauli vise ord: Kvinder
skal tie i forsamlinger.

--
ahw

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 14:57

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.invalid> skrev i en meddelelse

> "Malene P" <Malenekors[SPAMERIKKEGODT]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du smager jo bare lidt af din egen medicin, Lill(i) Marlen..

Øh, Nå!?! Her er der tale om en tråd med temaet, at de påtænkte ekstra
indsatser for at få indvandrere i arbejde, utvivlsomt vil tilsidesætte
danskere i arbejdsløshedskøen -med mindre altså, at man kan sandsynliggøre,
at der er tale om nye arbejdspladser, som ægte danskere ikke kan bestride.
Det har de allerfleste vist fattet Men et enkelt fjols skriver så, at vi
kvinder skal holde bøtte. Og så kommer et endnu større fjols og fortæller,
at jeg "smager min egen medicin". Hvad i hede hule har det dog med tråden at
gøre, Arne? Når du er færdig med din personlige vendetta og med at lege
falsk mandschauvanist -så tyer du vel til dine sædvanlige udskejelser om
psykisk sygdom hos dine moddebattører?

Malene P

Malene P

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-12-04 17:16

> [...]
> danskere i arbejdsløshedskøen -med mindre altså, at man kan
> sandsynliggøre, at der er tale om nye arbejdspladser, som ægte danskere

Ægte danskere? En ægte dansker er ikke diskriminerende, fremmedfjendsk
eller stemmer på Dansk Fjolseparti - det er nemlig så udansk om noget at
være så intolerant som DF er.

> [...]
> at jeg "smager min egen medicin". Hvad i hede hule har det dog med tråden

Den har alt med tråden at gøre - når du med nedsættende bemærkninger kommer
frem din hule retorik om "ægte danskere" i bedste "Dem og os"- stil, så må
du tåle at få kritik for det.

Det giver ingen mening at tale om "ægte danskere" eftersom vi skal have
plads til alle på arbejdsmarkedet, og nu er det en gang sådan at vi har
nogle indvandrere - der naturligvis også har lov til at få et arbejde.
Det kan ikke nytte noget at dine Dansk Fjolsepartikammerater på den ene side
hævder at de "fremmede" nasser på samfundet , samtidig med at du går imod at
de overhovedet får et et arbejde, så de kan undgå at "nasse" på samme
samfund. Det hænger ganske enkelt ikke sammen, men må være et udtryk for
denne besynderlige kvindelogik, der hersker i frontfurien over alle
frontfuriers besynderlige hoveder, Pia Kjærsgaard.

>Når du er færdig med din personlige vendetta og med at lege falsk
>psykisk sygdom hos dine moddebattører?

Sædvanlige? Næ, kun til dem der måtte have behov for det. Jeg er ikke i
stand til at sige om du også hører til blandt disse trængende personer, men
det kan jo ikke skade at få det undersøgt.
Bare spørg, så kan jeg sikkert anbefale dig en god en af slagsen.

Når dummernikker som dig, fremturer med så forvrøvlede påstande om fremmede
og ægte danskere, så må I finde jer i at blive udsat for kritik - og det, du
har fået er mildt i forhold til hvad dine Fjollepartiapologeter og andre
ubegavede og overfladiske personer med hang til den slags partivirksomhed
får at høre for.

--
ahw

-

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 21:39

> Ægte danskere? En ægte dansker er ikke diskriminerende, fremmedfjendsk
> eller stemmer på Dansk Fjolseparti - det er nemlig så udansk om noget at
> være så intolerant som DF er.

DF?

> [...]
men
> det kan jo ikke skade at få det undersøgt.
> Bare spørg, så kan jeg sikkert anbefale dig en god en af slagsen.

Ja, du har uden tvivl lært nogle stykker at kende i tidens løb. Men jeg vil
ikke ødelægge min gode jul ved at diskutere den slags. Blot spørge dig om én
eneste ting: Er det korrekt, at ansættelse af en indvandrer generelt må
betyde, at en dansker ikke får det pågældende job?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 22:02

Malene P wrote:
> [...]
> spørge dig om én eneste ting: Er det korrekt, at ansættelse af en
> indvandrer generelt må betyde, at en dansker ikke får det pågældende

Er det rigtigt at når du får et job, så kan en mand ikke få det?

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 22:12

> Er det rigtigt at når du får et job, så kan en mand ikke få det?

Du snakker udenom, Allan.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 23:18

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Du snakker udenom, Allan.

Dumme spørgsmål, får dumme svar Malene!

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 23:36

> Dumme spørgsmål, får dumme svar Malene!

Spørgsmålet er reelt nok. Når staten gør en ekstra indsats for at skaffe
jobs til indvandrere -betyder det så nye jobs ELLER jobs, der ellers kunne
være udført af ægte danskere? Og i sidste tilfælde -betyder en indvandrer i
arbejde så en dansker i arbejdsløshedskøen. Ja eller nej. Så enkelt er
det -og du er i din gode ret til at mene, at indvandrere har lige så meget
ret -eller mere- som de rigtige danskere til de færre og færre
arbejdspladser. Du er også i din gode ret til at mene, at positiv
særbehandling af indvandrere/diskrimination af ægte danskere er vejen frem
mod mindskning af indvandrernes uhyggelige overkriminalitet. Men vil du ikke
nok svare helt ærligt på det enkle spørgsmål, jeg efterhånden har stillet
utallige gange?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 26-12-04 09:48

Malene P wrote:

> [...]
> frem mod mindskning af indvandrernes uhyggelige overkriminalitet. Men
> vil du ikke nok svare helt ærligt på det enkle spørgsmål, jeg

Nej, ikke så længe du vedbliver med din sindsyge retorik, er du egentlig
sikker på at du er ægte kvinde, eller har du hedeture, eller har du fået
fjernet dine æggestokke, så kan vi jo ikke bruge dig, til at fremskaffe
flere *ægte* danskere?

Kan du så fise ud i køkkenet med dig!

Fra : Malene P

Dato : 26-12-04 10:24

> Kan du så fise ud i køkkenet med dig!

Så fik vi vist sat den på plads. At diskutere mere med dig vil være spild af
tid.

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 26-12-04 10:31

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Så fik vi vist sat den på plads. At diskutere mere med dig vil være
> spild af tid.

Sådan er vi ægte danskere, når kællingerne ikke vil høre efter!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-12-04 01:56

Er det korrekt, at ansættelse af en indvandrer generelt må
> betyde, at en dansker ikke får det pågældende job?

Hvis der er en arbejdsplads, der søger EN medarbejder og der er to der
søger, en dansker og en indvandrer, og arbejdsgiveren vælger indvandreren,
betyder det at en dansker ikke får det pågældende job.

Hvis en tilsvarende arbejdsplads ligeledes søger EN medarbejder og der er
to, der søger, en dansker og en indvandrer, og arbejdsgiveren vælger
danskeren, betyder det at en indvandrer ikke får det pågældende job.

Hvad er det du ikke forstår her?

--
ahw

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 14:08

On Sat, 25 Dec 2004 03:22:11 +0100, Malene P wrote:

> Ih jah. Er du bøsse, impotent eller bare dum?

Nej, jeg er ikke en af dine pædagog-venner.
--
MVH
osv...

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 15:01

"Kunstig. T M. onster" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg er ikke en af dine pædagog-venner.

Nå, men så skæv, fuld eller bare ude på at provokere i stedet for at
forholde dig til emnet?

Malene P

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 15:54

On Sat, 25 Dec 2004 15:01:19 +0100, Malene P wrote:

> Nå, men så skæv, fuld

Jeg er stadigvæk ikke en del af din omgangskreds. Tag nu bare din lilla
ble på og fis ud til dit komfur. Kan du ikke bede din mand om et komfur
med 4 kogeplader, så du ikke skal lade dine frustrationer over kun at
have tre kogeplader gå ud over os rigtige danskere?

> eller bare ude på at provokere i stedet for at
> forholde dig til emnet?

Er emnet ikke diskrimination af rigtige danskere?
--
MVH
osv...

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 16:06

> Er emnet ikke diskrimination af rigtige danskere?

Emnet er, at ægte danskere bliver diskrimineret, hver eneste gang der med
statsmidler i ryggen bliver gjort en ekstra indsats for at skaffe arbejde
til indvandrere, som ægte danskere i jobkøen kunne have bestredet. Dine
kønsdiskriminerende fjollerier kan jeg ikke bruge til noget

Malene P

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 17:13

On Sat, 25 Dec 2004 16:05:40 +0100, Malene P wrote:

> Emnet er, at ægte danskere bliver diskrimineret, hver eneste gang der med
> statsmidler i ryggen bliver gjort en ekstra indsats for at skaffe arbejde
> til indvandrere, som ægte danskere i jobkøen kunne have bestredet.

Tror du ikke bare du skal overlade bekymringerne til os rigtige danskere?

> Dine
> kønsdiskriminerende fjollerier kan jeg ikke bruge til noget

Nej, du sikkert lige så ked af at mænd bliver diskrimineret så
kællinger overtager deres job. Hver gang der sætter sig en kælling i
chefstolen, er der jo en mand der må undvære. Et lille plaster på
såret, er da at kællinger heldigvis ikke får lige så meget i løn for
samme arbejde som rigtige danskere.

--
MVH
osv...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-12-04 17:18

Dine
> kønsdiskriminerende fjollerier kan jeg ikke bruge til noget

Du fatter det stadigvæk ikke, vel? Du diskriminerer rask væk folk af fremmed
herkomst, du ikke kan lide - men vrælver over selv at blive udsat for samme
medicin. Ser du det nu, eller skal det skæres yderligere ud i pap?

--
ahw

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-04 21:16

Frank E. N. Stein wrote:

> Kællinger er ikke rigtige danskere, det kan kun mænd være. En
> indvandrer af hankøn er automatisk mere rigtig dansker end en kælling
> nogensinde vil blive - uanset hvor den er født henne.

Så er det da godt det kun er i din omgangskreds de er.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-12-04 22:11

On Sun, 26 Dec 2004 21:15:42 +0100, Finn Guldmann wrote:

> Så er det da godt det kun er i din omgangskreds de er.

Tag du din lilla ble på og fis på ø-lejr.
--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 01:30

Frank E. N. Stein wrote:

> Tag du din lilla ble på og fis på ø-lejr.

Du vil måske med?

Det skulle nok være muligt at der kunne arrangeres en uges ølejr hvor du
kunne omgås ligesindede.

Jeg kender kun til et enkelt ekstrem som Ølejrbevægelsen sagde fra
overfor. Og det var en pædofil der ville arrangere en familie-ølejr.

Men du skal nok ikke regne med at der kommer nogen og tømmer
toiletspanden for dig. Det kommer du selv til. Men det er vel også kun
rimeligt, det er jo dig selv der laver lo***t.

I øvrigt er "lilla ble" gået af mode for mange år siden. Men det har du
måske ikke opdaget?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 01:39

On Mon, 27 Dec 2004 01:29:51 +0100, Finn Guldmann wrote:

> [...]
> rimeligt, det er jo dig selv der laver lo***t.
>
> I øvrigt er "lilla ble" gået af mode for mange år siden. Men det har du

Følg nu bare lidt med i tråden inden du kommer til at fjolle alt for
meget rundt.

--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 02:42

Frank E. N. Stein wrote:

> Følg nu bare lidt med i tråden inden du kommer til at fjolle alt for
> meget rundt.

Hvem foller mest rundt?

(Hint: Lilla ble)

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 03:10

On Mon, 27 Dec 2004 02:42:02 +0100, Finn Guldmann wrote:

> Hvem foller mest rundt?

Læs nu bare tråden. Det kræver ikke ligefrem den store tankevirksomhed
at fange meningen.

--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 03:28

Frank E. N. Stein wrote:

> Læs nu bare tråden. Det kræver ikke ligefrem den store tankevirksomhed
> at fange meningen.

Jamen så må du da undskylde.
-at jeg finder det udenfor god debatskik at man nedgør, sådan cirka,
halvdelen af verdens befolkning. Og
-at jeg skal bruge store overtalesevner for at få mig selv til at tro at
der er blot en mikroskopisk mulighed for at du alvorligt kan mene hvad
du skriver om dem.

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 15:41

> Og hvad så. Hver gang man skaffer arbejde til en indvandrer, kommer der en
> dansker til at "hænge" ud. Er det godt i dine øjne?

Jeg spørger igen flugtkongen Allan Riise, hvorfor det i hans øjne er bedre
at danskere tabes på gulvet end at indvandrere ikke bliver bliver forkælet
nok og derfor begår hidtil uset kriminalitet?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 16:44

Malene P wrote:
> [...]
> bedre at danskere tabes på gulvet end at indvandrere ikke bliver
> bliver forkælet nok og derfor begår hidtil uset kriminalitet?

Hvorfor synes du det er forkert med særbehandling af svage grupper?

Skal vi fjerne løntilskudsordningerne og Flexjob's?

Fra : CJA

Dato : 25-12-04 20:24

Allan Riise wrote:

> Hvorfor synes du det er forkert med særbehandling af svage grupper?
>
> Skal vi fjerne løntilskudsordningerne og Flexjob's?

Ja, ihvertfald for dem, som er så syge, at de får ødelagt deres liv ved
at skulle tvinges til at arbejde. Arbejde er ikke alt. En dagligdag uden
smerter er vigtigere. Giv dem med kronisk dårligt helbred
førtidspension, hvis de selv ønsker det og skab rigtigt arbejde til
rigtig løn til alle de andre som pt. er uden arbejde.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 20:28

CJA wrote:

> [...]
> helbred førtidspension, hvis de selv ønsker det og skab rigtigt
> arbejde til rigtig løn til alle de andre som pt. er uden arbejde.

For dem som ikke kan opretholde et arbejde, uden at blive mere syge ja!

Men der er mange der kan klare et Flexjob, og som er meget glade for at
vedholde deres tilhørsforhold til arbejdsmarkedet, skal de lades i stikken?

Allan Riise

Fra : CJA

Dato : 25-12-04 20:48

Allan Riise wrote:

> [...]
> vedholde deres tilhørsforhold til arbejdsmarkedet, skal de lades i stikken?

Selvfølgelig ikke. Jeg skrev jo også "hvis de selv ønsker det".
Endvidere skal den hjernedøde tvangsaktiveringen af
kontanthjælpsmodtagere udskiftes med relevante tilbud om uddannelse,
kurser og arbejde.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 21:06

On Sat, 25 Dec 2004 20:48:23 +0100, CJA wrote:

> Endvidere skal den hjernedøde tvangsaktiveringen af
> kontanthjælpsmodtagere udskiftes med relevante tilbud om uddannelse,
> kurser og arbejde.

Det er nemlig rigtigt. Afskaf kontanthjælpen og erstat den med SU - så
kan folk selv bestemme om de vil tage den ekstra bonus med en uddannelse
er. SU'en er forresten tidsbegrænset.

--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 21:25

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er nemlig rigtigt. Afskaf kontanthjælpen og erstat den med SU - så
> kan folk selv bestemme om de vil tage den ekstra bonus med en
> uddannelse er. SU'en er forresten tidsbegrænset.

Javel ja, og hvad gør de der har familier at forsørge, når de kommer på SU?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 21:55

On Sat, 25 Dec 2004 21:24:31 +0100, Allan Riise wrote:

> Javel ja, og hvad gør de der har familier at forsørge, når de kommer på SU?

Det samme som de famillier der er på SU.
--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-12-04 22:43

Allan Riise wrote:

> Javel ja, og hvad gør de der har familier at forsørge, når de kommer på SU?

Er SU ikke noget personligt? Så der må vel kan blive en portion både til
manden, konen og børnene?

Men ville det ikke være mere realistisk at sande at for at afskaffe
arbejdsløsheden skal der skabes flere jobs?

Og da det kun er arbejdsgivere der kan skabe arbejdspladser, så give dem
ansvaret for arbejdsløsheden?

Fra : CJA

Dato : 25-12-04 21:39

Frank E. N. Stein wrote:

> Det er nemlig rigtigt. Afskaf kontanthjælpen og erstat den med SU - så
> kan folk selv bestemme om de vil tage den ekstra bonus med en uddannelse
> er. SU'en er forresten tidsbegrænset.

Nu kan man jo også ende på kontanthjælp, selvom man har en uddannelse og
betaler til både fagforening og arbejdsløshedskasse.

Min historie:

Jeg har taget mig en uddannelse, har arbejdet, blev så så syg, at jeg
ikke mere kunne arbejde og blev fyret. Efter en tid på sygedagpenge,
behandlinger osv, tog jeg chancen og raskmeldte mig og fandt kort tid
efter et arbejde. Holdt ud i små to uger, hvorefter jeg måtte opgive at
fortsætte pga smerter. Kom på sygedagpenge igen, blev beordret på
hjernedødt kursus af kommunen med én dags varsel, blev endnu mere syg og
endte til sidst på kontanthjælp.
Jeg betaler stadig til min fagforening og arbejdsløshedskasse og har
flere års understøttelse til gode endnu, men da jeg jo ikke er raskmeldt
(min læge vil ikke raskmelde mig, da jeg jo ikke kan klare et arbejde på
normale vilkår mere), kan jeg ikke få udbetalt understøttelse og må
"nøjes" med kontanthjælpen.
Kommunens afgørelse om at stoppe mine sygedagpenge er selvfølgelig
blevet anket i samråd med min læge, men jeg har intet hørt til sagen
siden og der er nu gået adskillige måneder, siden jeg afleverede anken
til kommunen. Heldigvis har jeg en kvittering som bevis på, at kommunen
har modtaget min anke.
I det nye år må jeg tage mig sammen og tage kontakt til kommunen og
spørge hvad der sker i sagen, men da jeg konstant har smerter og også
ifølge min læge har nogle problemer med psyken, er mit overskud ikke
særligt stort.
Min juleaften blev forresten spoleret af en voldsom hovedpine og
tilhørende nakkesmerter...og nej, jeg drikker ikke alkohol. Idag kom jeg
først ud af sengen kl. 17:00 pga. trætheden og matheden efter de stærke
smerter i går.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 21:58

On Sat, 25 Dec 2004 21:38:35 +0100, CJA wrote:

> Nu kan man jo også ende på kontanthjælp, selvom man har en uddannelse og
> betaler til både fagforening og arbejdsløshedskasse.

Hvis man betaler til A-kasse mens man er på kontanthjælp, så er der
noget galt. Ring du til a-kassen og sig du gerne vil have dine penge
tilbage, da de er fejlagtigt indbetalt.

--
MVH
osv...

Fra : CJA

Dato : 26-12-04 01:12

Frank E. N. Stein wrote:

> Hvis man betaler til A-kasse mens man er på kontanthjælp, så er der
> noget galt. Ring du til a-kassen og sig du gerne vil have dine penge
> tilbage, da de er fejlagtigt indbetalt.

Jeg betaler også stadig til min efterløn, selvom jeg efterhånden er i
tvivl om jeg nogensinde for brug for den. Her i januar skal jeg betale
lidt over 3300 kr til min fagforening.
Jeg har lige tjekket med banken og det ser ud til at jeg skal af med
regninger på ialt 7100 kr i januar måned. Jeg får cirka 7500 kr udbetalt
i kontanthjælp. Hjælp til trappevasken koster 400 kr. Det ser altså ud
til, at januar bliver en meget fattig måned. Jeg håber, at vand og luft
kan holde mig i live, indtil det bliver februar.
Damn, nu er jeg lige blevet i dårligt humør.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-12-04 02:42

On Sun, 26 Dec 2004 01:12:29 +0100, CJA wrote:

> Jeg betaler også stadig til min efterløn, selvom jeg efterhånden er i
> tvivl om jeg nogensinde for brug for den. Her i januar skal jeg betale
> lidt over 3300 kr til min fagforening.

Det var sørme en dyr fagforening.

> [...]
> til, at januar bliver en meget fattig måned. Jeg håber, at vand og luft
> kan holde mig i live, indtil det bliver februar.

Ellers kan du leve af din fantasi, det lader til at den er lidt livlig.

> Damn, nu er jeg lige blevet i dårligt humør.

Jeg har på fornemmelsen at du kun fortæller en del af sandheden.
--
MVH
osv...

Fra : CJA

Dato : 26-12-04 02:58

Frank E. N. Stein wrote:

> Det var sørme en dyr fagforening.

I beløbet indgår jo også efterløn, a-kasse osv. Du skal samtidig huske
på, at det jo kun skal betales hver 3. måned. Folk med arbejde har råd
til at spare op og lægge penge til side hver måned. Det har
kontanthjælpsmodtagere sjældent, så det er et forholdsvist stor beløb at
betale for en kontanthjælpsmodtager.

> Ellers kan du leve af din fantasi, det lader til at den er lidt livlig.

Hvad er det præcist, du ikke tror på?

> Jeg har på fornemmelsen at du kun fortæller en del af sandheden.

Efter hvad jeg kan se, har jeg husket det hele.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-12-04 12:18

On Sun, 26 Dec 2004 02:57:30 +0100, CJA wrote:

> I beløbet indgår jo også efterløn, a-kasse osv.

Nåeh, på den måde. Det er bare ikke hvad jeg forstår ved fagforening
og det er da også vidt forskellige ting.

> Du skal samtidig huske
> på, at det jo kun skal betales hver 3. måned.

Ok, det var jeg ikke klar over.

> Folk med arbejde har råd
> til at spare op og lægge penge til side hver måned. Det har
> kontanthjælpsmodtagere sjældent, så det er et forholdsvist stor beløb at
> betale for en kontanthjælpsmodtager.

Men nu skal kontanthjælpsmodtagere heller ikke betale A-kasse.

> Hvad er det præcist, du ikke tror på?

At du betaler a-kasse og er kontanthjælp. En af delene kan ikke passe.

> Efter hvad jeg kan se, har jeg husket det hele.

Så forklar venligst hvorfor du betaler a-kasse når du er på
kontanthjælp.

--
MVH
osv...

Fra : Allan Riise

Dato : 26-12-04 12:49

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
>
> At du betaler a-kasse og er kontanthjælp. En af delene kan ikke passe.

> Så forklar venligst hvorfor du betaler a-kasse når du er på

Det forstår jeg heller ikke, når man kan nøjes med at betale alm,
fagforeningskontigent, hvis det er den juridiske hjælp der skal bruges.
Men det er vel fordi at han håber at kommunen har taget fejl, og han er
dagpenge berettiget.

Fra : CJA

Dato : 26-12-04 17:14

Frank E. N. Stein wrote:

> At du betaler a-kasse og er kontanthjælp. En af delene kan ikke passe.

Nå, men det passer altså. Jeg betaler til a-kasse og er samtidig på
kontanthjælp.

> Så forklar venligst hvorfor du betaler a-kasse når du er på
> kontanthjælp.

Jeg blev jo tvunget på kontanthjælp af kommunen da de nægtede at
udbetale flere sygedagpenge. Sagen er anket og jeg venter på en afgørelse.
Hvis jeg stopper med at betale til a-kasse, så forsvinder vel min
rettighed til at få understøttelse, hvis jeg må bide i det sure æble og
lægen må raskmelde mig og jeg så igen bliver aktiv arbejdssøgende?
Hvis det ikke hænger sådan sammen, så burde min fagforening vel
automatisk have undladt at indkræve penge til deres a-kasse?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 26-12-04 20:59

On Sun, 26 Dec 2004 17:14:06 +0100, CJA wrote:

> Nå, men det passer altså. Jeg betaler til a-kasse og er samtidig på
> kontanthjælp.

Er det noget du har snakket med a-kassen om?

> Jeg blev jo tvunget på kontanthjælp af kommunen da de nægtede at
> udbetale flere sygedagpenge. Sagen er anket og jeg venter på en afgørelse.

Hvorfor får du ikke en aftale med a-kassen om at indbetalingerne bliver
tilbageholdt og refunderet hvis du vinder din ankesag?

> [...]
> Hvis det ikke hænger sådan sammen, så burde min fagforening vel
> automatisk have undladt at indkræve penge til deres a-kasse?

Du skal lade være med at blande fagforening og a-kasse sammen, da det er
to forskellige ting med hver deres administration.
--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 01:17

Frank E. N. Stein wrote:

> Du skal lade være med at blande fagforening og a-kasse sammen, da det er
> to forskellige ting med hver deres administration.

Det er så ikke nødvendigvis rigtig.

Hos os (indtil på fredag) er den medarbejder der sidder i a-kassen ansat
af fagforeningen (men med et eller andet løntilskud fra
a-kassesystemet). Men samtidig er vedkommende fagforeningens kasserer.

Det er der ingen problem i. Der skal sikkert bare laves en formel for
hvormeget tid der bruges på det ene og på det andet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 01:38

On Mon, 27 Dec 2004 01:16:30 +0100, Finn Guldmann wrote:

> [...]
>
> Det er der ingen problem i. Der skal sikkert bare laves en formel for
> hvormeget tid der bruges på det ene og på det andet.

Du modsiger dig selv. I det ovenstående beskriver du netop at fagforening
og a-kasse har hver deres administration.

--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 02:41

Frank E. N. Stein wrote:

> Du modsiger dig selv. I det ovenstående beskriver du netop at fagforening
> og a-kasse har hver deres administration.

I og med at a-kassen drives af fagforeningen er der rig mulighed for
personsammenfald. (Og det er det der er aktuelt hos os. A-kassens eneste
medarbejder er også kasserer i den faglige afdeling.)

Men du har ganske ret i at der_økonomisk_ er vandtætte skodder mellem
den ene pengekasse og den anden.

En lille detalje er at der, sikkert, i de fleste fagforeningers regnskab
findes en konto der kaldes "Fejludbetalingskonto".

Den kommer i brug hvis et medlem ved en fejl får udbetalt flere penge
end medlemmet er berettiget til. Og er det p.g.a. en fejl begået i
a-kassen så man ikke mener at kunne kræve pengene tilbage fra medlemmet
bliver det alle fagforeningens medlemmer der kommer til at betale.

Desværre gælder det også hvis der sker fejl som følge at en af de
hyppige ændringer der sker i systemet.

Hvis en medarbejder udbetaler penge, om tirsdagen, efter de regler der
gjalt mandag eftermiddag, og ikke har fået tid til at sætte sig ind i de
ændringer der er "faldet" ind i postkassen tirsdag formiddag bliver det
den faglige økonomi og ikke a-kassens økonomi der skal dække tabet.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 03:09

On Mon, 27 Dec 2004 02:40:31 +0100, Finn Guldmann wrote:

> I og med at a-kassen drives af fagforeningen er der rig mulighed for
> personsammenfald. (Og det er det der er aktuelt hos os. A-kassens eneste
> medarbejder er også kasserer i den faglige afdeling.)

Personsammenfaldet er ikke afgørende for om det er samme administration
eller ej. Ellers ville det da også være umuligt for en bogholder at
føre regnskab for mere end et firma.

--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 03:22

Frank E. N. Stein wrote:

> Personsammenfaldet er ikke afgørende for om det er samme administration
> eller ej. Ellers ville det da også være umuligt for en bogholder at
> føre regnskab for mere end et firma.

For mig er det samme administration. Det er de samme mennesker, de har
blot forskellige regnskaber/konti hvor de forskellige penge skal hen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-12-04 16:41

On Mon, 27 Dec 2004 03:22:07 +0100, Finn Guldmann wrote:

> For mig er det samme administration. Det er de samme mennesker, de har
> blot forskellige regnskaber/konti hvor de forskellige penge skal hen.

Administration er ikke mennesker.
--
MVH
osv...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-12-04 00:45

CJA wrote:

> [...]
> Hvis det ikke hænger sådan sammen, så burde min fagforening vel
> automatisk have undladt at indkræve penge til deres a-kasse?

Har du prøvet at snakke med din a-kasse om det er rigtig det du gør?

De får jo ikke automatisk besked om din gøren og laden. De er jo ikke et
offentligt kontor og kan derfor ikke få adgang til oplysninger i samme
omfang som den modsatte vej.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 21:24

CJA wrote:

> [...]
> Endvidere skal den hjernedøde tvangsaktiveringen af
> kontanthjælpsmodtagere udskiftes med relevante tilbud om uddannelse,

Enig, helt enig...

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 21:42

> Hvorfor synes du det er forkert med særbehandling af svage grupper?

Det synes jeg heller ikke. Men jeg synes ikke om, at der skal gøres specielt
meget for at få indvandrere i arbejde, hvis det betyder, at der så må gå
danskere ledige i stedet for.

> Skal vi fjerne løntilskudsordningerne og Flexjob's?

Nej

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 25-12-04 22:05

Malene P wrote:
> [...]
> specielt meget for at få indvandrere i arbejde, hvis det betyder, at
> der så må gå danskere ledige i stedet for.

Jeg synes at kvinderne skal blive hjemme ved kødgryderne, så vi mænd kan få
de få job's der er!

Helt ærligt Malene, du brokker dig, meget og tit over at indv. ikke er
ordentligt integrerede, og du ved jo, at den bedste måde at integrere på, er
ved at arbejde.

Men du ønsker måske at de *ikke* skal integreres?

> Nej

Nå, så langt vil du dog ikke gå.

Fra : Malene P

Dato : 25-12-04 22:15

> Jeg synes at kvinderne skal blive hjemme ved kødgryderne, så vi mænd kan

> de få job's der er!

OK, den mening har du jo lov at have. Men det kommer jo ikke sagen ved i
denne tråd.

> [...]
er
> ved at arbejde.
>
> Men du ønsker måske at de *ikke* skal integreres?

Jeg synes, at der er kommet for mange af dem og at løsningen ikke er
"integration" i form af diskrimination af danskere.

Malene P

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 25-12-04 22:33

On Sat, 25 Dec 2004 22:04:54 +0100, Allan Riise wrote:

> Helt ærligt Malene, du brokker dig, meget og tit over at indv. ikke er
> ordentligt integrerede, og du ved jo, at den bedste måde at integrere på, er
> ved at arbejde.

Nej, den bedste måde er at ville blive integreret. Man bliver ikke
integreret af at arbejde, men det giver da nogen muligheder der ellers er
sværere at opnå.
Det skulle forresten undre mig, om ikke dem man prøver at få i arbejde
på denne måde, ikke allerede burde være integrerede, da de sikkert er
født her i landet.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 23-12-04 23:31

Allan Riise <familien_riiseXXX@XXXadslhome.dk> wrote:

> [...]
> modstander af?
>
> Et arbejde er altid bedre end at "hænge ud", ikke?

Du ved jo godt hvis arbejdspladser de får: De bogligt svage
folkedanskeres eller andre fremmedes arbejdspladser. De fremmede
arbejsløse har i de allerfleste tilfælde elendige skolekundskaber. Hvad
kan man bruge en illiterat gedeknepper fra Anatoliens højslette til: Som
tarmrenser på Tarm Andelsslagteri? Som lokumsrenser? Take your pick!
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-12-04 14:22

Allan Riise wrote:

> Ikke i stedet for hvem, men i stedet for hvad!

Tag nu skyklapperne af Allan. Hvorfor er det så svært for dig at indse,
det bliver i stedet for danskere?

> *Du* er en af dem der råber højest når indvandrene laver kriminalitet.
> I forvejen er der mindre indvandere på arbejde end etniiske Danskere,
> det kaldes for positiv særbehandling,

Det kaldes for diskrimination.

Dit newspeak afslører dig Allan.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-12-04 14:37

Henrik Svendsen wrote:

> Tag nu skyklapperne af Allan. Hvorfor er det så svært for dig at
> indse, det bliver i stedet for danskere?

Uha da, vi skal skam forhindre at Muslimer bliver integreret, og sørge for
at de ikke kan komme på arbejdsmarkedet, for så kan vi rigtig bashe dem.

> Det kaldes for diskrimination.

Det kaldes for Quotefucking,

> Dit newspeak afslører dig Allan.

Din fortid har indhente dig hr.SSvendsen.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-12-04 14:56

Allan Riise wrote:

> Uha da, vi skal skam forhindre at Muslimer bliver integreret, og
> sørge for at de ikke kan komme på arbejdsmarkedet, for så kan vi
> rigtig bashe dem.

Du snakker udenom Allan. Kan du slet ikke få dig selv til at sige, det
bliver i stedet for en dansker? Er det så svært?

> Det kaldes for Quotefucking,

Vrøvl. Jeg har i ovenstående ikke citeret og kommenteret andet end dit
snak om "positiv særbehandling". Quotefucking kræver, man laver noget om
eller klipper så det giver en anden mening. Intet af det er sket.

Påpegede bare din brug af newspeak.

> Din fortid har indhente dig hr.SSvendsen.

Hvilken fortid? Tag dig lige sammen - jeg er da langtfra enig med dig om
alting, og det er da skørt, du bliver fornærmet over det og snakker om
SS på selve juledag.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-12-04 15:25

Henrik Svendsen wrote:

> [...]
> snak om "positiv særbehandling". Quotefucking kræver, man laver noget
> om eller klipper så det giver en anden mening. Intet af det er sket.

Det har du da, for du fjernede jo "ligesom man gør for t få handicappede og
svage ud på arbejdsmarkedet, der laver man flexløn, men det er du vel også
modstander af?"

Altså fjernede du jo essensen af hvad jeg skrev.

> Påpegede bare din brug af newspeak.

Så skulle du tage det hele med.

> Hvilken fortid? Tag dig lige sammen - jeg er da langtfra enig med dig
> om alting, og det er da skørt, du bliver fornærmet over det og
> snakker om SS på selve juledag.

Åhh lad nu være, du har kun en mening, og det er det.

Nu er jeg Gode, så det....

Fra : Sten Schou

Dato : 24-12-04 00:22

> I stedet for hvem???

Nej,det tror jeg såmænd ikke, der oprettes blot flere såkaldte
"fædregrupper", hvor mændene bliver ansat af kommunen, for at få fuld løn
for at se efter deres uopdragne unger......hver dansker skal betale ungefähr
6000 kr. om året bare for dette projekt.

Hilsen Sten