Pension ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-12-04 19:22

Hej

Vi er to personer som driver et I/S som bibeskæftigelse (dvs. vi har alm.
arbejde ved siden af) overskuddet af vores virksomhed vokser (heldigvis) men
det er lidt (meget) træls at udbetale noget til sig selv når man skal betale
B skat af det så vi tænkte om man ikke kunne overføre pengene skattefrit
eller måske til en lavere skatte procent til en "pensions halløj"

Jeg har ingen forstand overhovedet på hvordan pension fungere, hvilke
muligheder man har/ikke har osv... og er der noget som er "ulovligt" når man
kører sit firma efter VSO ?

M.v.h.
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 07:36

> [...]
>
> Jeg har ingen forstand overhovedet på hvordan pension fungere, hvilke
> muligheder man har/ikke har osv... og er der noget som er "ulovligt" når

Hvis i kører jeres virksomhed efter vso, så kender jeg ikke reglerne omkring
opsparing, men gør i ikke så er reglerne om pension, de samme som
privatskatteordningen.

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-04 09:47

Fra og med 2004 kan man som selvstændig indsætte op til 30% af
virksomhedens overskud på en pensionsopsparing og dermed få fuldt
fradrag for beløbet (selv AMBI slipper man for).

Jeg kunne ikke lige finde en reference på T&S hjemmeside, men det er
f.eks. omtalt her: http://www.sparfar.dk/page898.aspx (fundet via
google).

Dig og din makker skal skynde jer, da kontoen skal være oprettet inden
nytår og pengene ligeledes overført. Spørg T&S om der er særlige regler
ifm. I/S og VSO.

Jeg har oprettet sådan en ordning, men check med din bank, om de har
styr på hvordan ordningen skal laves.

hilsen
Uffe

Fra : Poul Christensen

Dato : 25-12-04 10:34

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> wrote in

> Fra og med 2004 kan man som selvstændig indsætte op til 30% af
> virksomhedens overskud på en pensionsopsparing og dermed få fuldt
> fradrag for beløbet (selv AMBI slipper man for).

Hvoraf udleder du at man kan slippe for AMBI?
(Jeg er ret sikker på at der ikke er kommet et sådant "hul")

Poul C
poulchr03@ofir .dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-04 00:11

"Poul Christensen" <poulchr03@ofir-dk.invalid> wrote in message

> Hvoraf udleder du at man kan slippe for AMBI?
> (Jeg er ret sikker på at der ikke er kommet et sådant "hul")

Jeg havde på fornemmelsen, at AMBI først ville blive trukket ved
udbetaling af pensionen, men det kan da godt være, at det er for
optimistisk.

hilsen
Uffe

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-01-05 19:43

Uffe Kousgaard wrote:

> Jeg havde på fornemmelsen, at AMBI først ville blive trukket ved
> udbetaling af pensionen, men det kan da godt være, at det er for
> optimistisk.

Ja, det trækkes nu, ved indbetaling.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 07-01-05 19:47

Lasse Madsen wrote:

> [...]
> muligheder man har/ikke har osv... og er der noget som er "ulovligt" når man

Meget kort,
et selskab Aps, ekstraudgift ca 15tkr pr år fast, men ellers mulighed
for at få indtægten som udbytte med ca 50% beskatning op til ca 100 tkr
eller indskud på pension,
men med ca 15 tkr som fast grundomkostning skal I have mindst
ca 120 tkr som ekstraindkomst,
har I det ?