Kernel 2.4.4 og ppp modul?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-05-01 11:29

Hej NG.
Jeg har hentet den nye 2.4.4 kernel ned, og gør som man skal, der
kommer ikke nogen fejl, jeg installerer den, og booter min 2.4.4
kernel, men så dukker der en fejl op, den laver ikke ppp modulet, som
jeg skal bruge, jeg har prøvet at lave den om flere gange, hvor jeg
laver den som en bestandig del af kernel, og så som modul, men
ligemeget hjælper det, den laver ikke noget ppp, så jeg tænker, hvad
gør jeg forkert?

Mit system er en Redhat 6.2 som er opgraderet en smule efterhånden, men
det kan da ikke gøre udslaget.
Please, jeg vil så gerne have en 2.4 kernel, da min 2.2.14-5.0 ikke
lige er det nyeste mere (og mangler USB o.s.v)

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 20-05-01 13:15

> [...]
> laver den som en bestandig del af kernel, og så som modul, men
> ligemeget hjælper det, den laver ikke noget ppp, så jeg tænker, hvad

Jeg er primært bsd interesseret, så det kan godt være jeg tager fejl...
....men er der ikke noget med, at nyere linux-kerner smider modulerne et
andet sted?

-mb

Fra : Jesper Krogh

Dato : 20-05-01 13:32

In article <9e8ckm$4kn$1@sunsite.dk>, Martin Bundgaard wrote:
> Jeg er primært bsd interesseret, så det kan godt være jeg tager fejl...
> ...men er der ikke noget med, at nyere linux-kerner smider modulerne et
> andet sted?

Efter make modules_install
ligger modulerne i
/lib/modules/kerne-version/

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-05-01 13:49

I artiklen <slrn9gfe9v.s54.jesper@luke.kollegiet>, skrev "Jesper Krogh"
<jesper@linuxpusher.dk> følgende:
> Efter make modules_install
> ligger modulerne i
> /lib/modules/kerne-version/
Jeg skal flytte dem rundt måske.? de ligger der, men den kan stadig ikke finde
ppp modulet.? (den laver ikke noget, som normalt ligger i net
biblioteket) jeg forstår det ikke.

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-05-01 14:07

On Sun, 20 May 2001 14:49:28 +0200, Thomas Jensen wrote:

> Jeg skal flytte dem rundt måske.? de ligger der, men den kan stadig
> ikke finde ppp modulet.? (den laver ikke noget, som normalt ligger i
> net biblioteket) jeg forstår det ikke.

Dumt spørgsmål: Har du opgraderet modutils og de andre pakker der
nævnes i linux/Documentation/Changes til de nødvendige versioner?

Mvh.

--
"Some are born to sweet delight Adam Sjøgren
Some are born to endless night" asjo@koldfront.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-05-01 23:30

I artiklen <87wv7c185e.fsf@virgil.koldfront.dk>, skrev "Adam Sjøgren"
<asjo@koldfront.dk> følgende:
> Dumt spørgsmål: Har du opgraderet modutils og de andre pakker der
> nævnes i linux/Documentation/Changes til de nødvendige versioner?
Modutils er 2.4.6, (den nyeste) så der kan problemet ikke være.

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 21-05-01 06:35

Den Mon, 21 May 2001 00:29:43 +0200 skrev Thomas Jensen:
>I artiklen <87wv7c185e.fsf@virgil.koldfront.dk>, skrev "Adam Sjøgren"
><asjo@koldfront.dk> følgende:
>Modutils er 2.4.6, (den nyeste) så der kan problemet ikke være.

Så har du sikkert glemt at køre depmod -a.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - nu med Elgo-billeder

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-05-01 18:20

I artiklen <9ea9ei$ir8$1@sunsite.dk>, skrev "Kent Friis"
<kfr@fleggaard.dk> følgende:
> Så har du sikkert glemt at køre depmod -a.
Det havde jeg, men har så lige kørt hele smøren igennem, og ligemeget
hjalp det, min ppp dør med en ppp error 1 - andre forslag.?

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 21-05-01 18:49

Den Mon, 21 May 2001 19:20:12 +0200 skrev Thomas Jensen:
> [...]
>Det havde jeg, men har så lige kørt hele smøren igennem, og ligemeget
>hjalp det, min ppp dør med en ppp error 1 - andre forslag.?

Hvis ikke maskinen er sat op til at loade modulerne automatisk, skal
du køre en "modprobe ppp" før du starter pppd.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-05-01 22:12

I artiklen <9ebkf1$s1a$1@sunsite.dk>, skrev "Kent Friis"
<kfr@fleggaard.dk> følgende:
> Hvis ikke maskinen er sat op til at loade modulerne automatisk, skal
> du køre en "modprobe ppp" før du starter pppd.
Virker ikke, jeg har sat den til at loade dem automatisk:

Sådan kører jeg kommandoerne:

make config
make dep
make bzImage
make modules
make modules_install
--
maskinen genstartes
og jeg kører så /sbin/depmod -a (som root)

og siger jeg /sbin/modprobe ppp siger den at det ikke eksisterer,
selvom det ligger i /lib/modules/2.4.4/kernel/drivers/net

Hvad er det, som går galt i dette spil?

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 22-05-01 18:53

Den Mon, 21 May 2001 23:11:40 +0200 skrev Thomas Jensen:
> [...]
><kfr@fleggaard.dk> følgende:
>Virker ikke, jeg har sat den til at loade dem automatisk:

Men du har ikke installeret den nye kerne... (eller har du bare glemt
at skrive det?)

>--
>maskinen genstartes
>og jeg kører så /sbin/depmod -a (som root)
>--
>maskinen genstartes igen,

Sig mig tror du det er windows det her.

> [...]
>
>og siger jeg /sbin/modprobe ppp siger den at det ikke eksisterer,
>selvom det ligger i /lib/modules/2.4.4/kernel/drivers/net

Hvad siger "uname -a"?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-05-01 20:29

I artiklen <9ee90v$3ej$1@sunsite.dk>, skrev "Kent Friis"
<kfr@fleggaard.dk> følgende:
> Men du har ikke installeret den nye kerne... (eller har du bare glemt
> at skrive det?)
Jo, det har jeg da *g* jeg glemte bare at skrive det (dumt) men jo, jeg
installerer via linuxconf hvor den bliver install. som kernel-2.4.4 i
/boot

Venligst
Thomas Jensen

Fra : Rasmus B. Hansen

Dato : 20-05-01 14:07

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-05-01 22:23

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-05-01 20:31

I artiklen
<Pine.LNX.4.33.0105212320100.2840-100000@grignard.amagerkollegiet.dk>,
skrev "Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> følgende:
> Øh, mangler du ikke lige at _installere_ kernen? Du konfigurerer,
> bygger kerne, bygger moduler, installerer moduler og genstarter den
> gamle kerne...
Glemte at skrive, at den installeres via linuxconf *s*

> Prøv 'uname -r' og kontroller, om du kører den rette kerneversion.
Siger 2.4.4 (siger den også ved tekst-login )

Venligst
Thomas Jensen