Grandstream 486 tlf. indgang!
Fra : Hansen

Dato : 22-12-04 15:46

Jeg modtog idag min Grandstream 486 fra Telefin. Men der er ikke èn af
ALLE vores telefoner der passer i indgangen på Grandstreamen. Hvorfor i
èn og helv... laver man et stik på GSèn som ikke passer til
dk-telefoner, hvorfor følger der ikke en ledning med som kunne løse
dette problem. Øhj...hvor er det irreterende, at man nu skal fare land
og rige rund for sådan et pokkers kabel. Arghh.....
Dette er en oplysning til alle jer der vil købe en GS til IP-telefoni.
God jul

--------------
Hansen

Fra : Brizz

Dato : 22-12-04 16:30

> [...]
> sådan et pokkers kabel. Arghh.....
> Dette er en oplysning til alle jer der vil købe en GS til IP-telefoni.

Tja mine telefoner passede lige ind i stikket. så hvordan og hvad du gør er
ikke til at sige. Min virker fint og der var også en ledning med i pakken
som passede til.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Hansen

Dato : 22-12-04 19:54

> Tja mine telefoner passede lige ind i stikket. så hvordan og hvad du gør er
> ikke til at sige. Min virker fint og der var også en ledning med i pakken
> som passede til.

Hej Brian

Jeg ved ikke hvad der er galt med mine telefoner. Jeg har bl.a. Kirk
Plus, Topcom, Jacob Jensen og ingen af disse telefoner har det stik som
passer til Grandstream. Jeg har fået fat på en tlf.-ledning som har
smallere stik, og det virker fint nu. Men irreterende er det at det ikke
fulgte med pakken.

---------------
Hansen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-12-04 22:28

Hej

Hansen <brug_ikke_denne@mail.dk> wrote:

> [...]
>og rige rund for sådan et pokkers kabel. Arghh.....
>Dette er en oplysning til alle jer der vil købe en GS til IP-telefoni.

'Passer til DK-telefoner ?' - Hvis du dermed mener det 3 benede stik som
benyttes på PSTN nettet, så skyldes det nok at Grandstream er et
internationalt produkt som sælges globalt, og derfor bruger det den
internationale standard som er et RJ-11 stik.

Der findes nok ikke 2 lande i verden som bruger samme telefonstik til
deres 'lokale' telefonsystem, så det ville være en uoverkommelig opgave,
og da det Danske marked jo er mikroskopisk i den sammenhæng så....

Du kan købe et kabel med RJ-11 stik i begge ender (som er det du skal
bruge) stort set overalt.

>God jul

I lige måde !

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Hansen

Dato : 23-12-04 13:48

> [...]
> internationalt produkt som sælges globalt, og derfor bruger det den
> internationale standard som er et RJ-11 stik

Hej Ole

Nej det er det lille stik som minder om stikket til et netkabel. Måske
det du kalder RJ-11!!
Jeg mener at det burde følge med i pakningen, eller fremstå klart og
tydeligt at du evt. skal købe et kabel særskilt.

> Der findes nok ikke 2 lande i verden som bruger samme telefonstik til
> deres 'lokale' telefonsystem, så det ville være en uoverkommelig opgave,
> og da det Danske marked jo er mikroskopisk i den sammenhæng så....

Det er jeg klar over. Men produktet som sælges i DK burde også kunne
tilsluttes DK installationer. Det samme problem med manualerne.
produkter der sælges i DK skal også have DK manual.

> Du kan købe et kabel med RJ-11 stik i begge ender (som er det du skal
> bruge) stort set overalt.

Det kan jeg, men starte bil op osv, kommer jeg ikke uden om!

Hansen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 23-12-04 21:12

> Nej det er det lille stik som minder om stikket til et netkabel. Måske
> det du kalder RJ-11!!

Jeps :)

> Jeg mener at det burde følge med i pakningen, eller fremstå klart og
> tydeligt at du evt. skal købe et kabel særskilt.

Tjae, måske... Men også flere telefoner der sælges på det danske marked i dag
er som standard med RJ11 stik, her behøver du altså ingen ledning.
Man har vel fra producentens side formodet at folk der vælger IP-telefoni er
tilstrækkeligt "teknisk marinerede" til at vide hvad der ellers skal bruges af
kabler. Der står jo heller ikke på pakken med ris at du selv skal sørge for at
købe mælk hvis du vil lave risengrød :)

> Det er jeg klar over. Men produktet som sælges i DK burde også kunne
> tilsluttes DK installationer.

Det kan det også jvf. ovenstående.

> Det kan jeg, men starte bil op osv, kommer jeg ikke uden om!

Hvordan handler du dagligvarer?

--
Michael
Julegaven du aldrig fik?

Fra : Hansen

Dato : 24-12-04 11:24

> [...]
> kabler. Der står jo heller ikke på pakken med ris at du selv skal sørge for at

Neej....Michael. Den køber jeg ikke.
- tilstrækkeligt "teknisk marinerede" til at vide hvad der ellers skal
bruges af
kabler.- Kan du selv høre det! Så prøv at læs dit indlæg igen.

> Hvordan handler du dagligvarer?

Uha...jeg tror vi kommer fra hver vores verden.....god jul og godt nytår.

Mange hilsner
Hansen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 24-12-04 15:03

> Kan du selv høre det! Så prøv at læs dit indlæg igen.

Det er og vil til enhver tid være min påstand, at størstedelen af de brugere der
vælger IP-telefoni ikke forventer umiddelbart at kunne sætte et trebenet telefonstik
i en international adaptor. Den kan man så være enig med mig i eller ej.

> Uha...jeg tror vi kommer fra hver vores verden.....

Tjae... du beklager dig over at måtte starte din bil for at få fat i et RJ11
kabel... Jeg formoder du i ny og næ har behov for mælk, brød o. lign. og i den
forbindelse ligger vejen forbi en Bilka, Kvickly, Føtex el. lign. - her sælger man
altså også disse kabler.

> god jul og godt nytår.

I lige måde

--