Hvilken sockel passer?
Fra : Monty

Dato : 22-12-04 14:23

Jeg har fået fat i et bundkort hvor der står socket 462 men jeg har en amd
1.3 thunderbird. Rent fysisk kan den sagtens gå i men kan den køre på den?
Mig bekendt er amd socket 7 eller hvad?

Monty

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 22-12-04 14:35

On Wed, 22 Dec 2004 14:22:58 +0100, "Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har fået fat i et bundkort hvor der står socket 462 men jeg har en amd
>1.3 thunderbird. Rent fysisk kan den sagtens gå i men kan den køre på den?
>Mig bekendt er amd socket 7 eller hvad?

Socket 462 er det samme som socketA. Så cpu'en passer.

mvh

John

Fra : Brian Lund

Dato : 22-12-04 16:48

> Jeg har fået fat i et bundkort hvor der står socket 462 men jeg har en amd
> 1.3 thunderbird. Rent fysisk kan den sagtens gå i men kan den køre på den?
> Mig bekendt er amd socket 7 eller hvad?

AMD Thunderbird er Socket A (462)

AMD K6-x er socket 7

Socket A er det samme som Socket 462 - Så din thunderbird passer I, hvis
bundkortet altså understøtter FSB 133 MHz (266)

Socket 7 bundkort er kun fra 60 MHz til 550 MHz
Socket A er fra 600 MHz til 2200 MHz som jeg mener er den hurtigste standard
CPU!

Brian

Fra : Anders Lund

Dato : 22-12-04 18:19

Monty wrote:
> Mig bekendt er amd socket 7 eller hvad?

AMD har lavet processorer til mange forskellige sockets - lige som Intel.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk