[MSSQL2000] Oprette indexes
Fra : "> Allan

Dato : 22-12-04 10:53

Hej.
Jeg har arbejdet en del med MSSQL2000, men aldrig mere end at fyrer et par
SQL statements af i ny og næ samt flytte data osv. Nu er jeg begyndt at
udvikle op mod den og kunne godt tænke mig at vide lidt omkring indexering.
Stored procedures m.v. er ret nyt for mig. Jeg ved hvad det er, men jeg har
aldrig brugt det. Men... Spørgsmålet er altså. Hvordan sætter jeg et index
på et felt (eller flere) i en tabel.

Eks. Tabel: ZipCode - med postnr, by

Hvordan sætter jeg et index på postnr...
Hvordan sætter jeg et index på postnr/by

Mvh
Allan

Fra : Troels Arvin

Dato : 22-12-04 10:56

On Wed, 22 Dec 2004 10:52:42 +0100, > Allan < wrote:

> kunne godt tænke mig at vide lidt omkring indexering.
> Stored procedures m.v. er ret nyt for mig.

Stored procedures og indeksering har ikke noget direkte med hinanden at
gøre. Jeg tror, det er hensigtsmæssigt at skille begreberne lidt ad.

> Hvordan sætter jeg et index
> på et felt (eller flere) i en tabel.

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/tsqlref/ts_create_64l4.asp?frame=true

Desuden kan du vist gøre det med MSSQL's administrations-GUI.

Fra : "> Allan

Dato : 22-12-04 16:36

> Stored procedures og indeksering har ikke noget direkte med hinanden at
> gøre. Jeg tror, det er hensigtsmæssigt at skille begreberne lidt ad.

> http://msdn.microsoft.com/library/en-us/tsqlref/ts_create_64l4.asp?frame=true

Tak for den...
CREATE [ UNIQUE ] [ CLUSTERED | NONCLUSTERED ] INDEX index_name
ON { table | view } ( column [ ASC | DESC ] [ ,...n ] )
[ WITH < index_option > [ ,...n] ]
[ ON filegroup ]

< index_option > :: =
{ PAD_INDEX |
FILLFACTOR = fillfactor |
IGNORE_DUP_KEY |
DROP_EXISTING |
STATISTICS_NORECOMPUTE |
SORT_IN_TEMPDB
}

Perfect...

Mvh Allan

Fra : Jan Bachman

Dato : 22-12-04 10:52

>Spørgsmålet er altså. Hvordan sætter jeg et index
>på et felt (eller flere) i en tabel.

Har du adgang til Enterprise Manager? Hvis ikke, så er det din første
opgave at fremskaffe Det er et uundværligt program til
administration af databaser. Det følger med på CD'en med
serversoftwaren.

/Jan

Fra : "> Allan

Dato : 22-12-04 16:34