MS Windows
briani 27239
Windows XP update fungerer ikke
Fra : dav

Dato : 22-12-04 10:19

Hej

Jeg oplever at jeg får fejl (Fejlnummer: 0x80070424) når Windows XP
forsøger at gå ind og lede efter nye opdateringer på MS opdateringsside.

Jeg har prøvet nogle af de løsningsforslag der er på deres supportside -
og det virker et stykke tid, men så er den gal igen.

Er der nogen her der har oplevet samme problem og som har fået det til
at virke igen permanent?

Jeg kører en helt ny Dell 3,0 mhz P4 med XP Home og Servicepack 2.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Jes Petersen

Fra : Hans

Dato : 22-12-04 10:42

dav wrote:
> [...]
> at virke igen permanent?
>
> Jeg kører en helt ny Dell 3,0 mhz P4 med XP Home og Servicepack 2.

Har du prøvet denne løsning:

http://www.supportweb.dk/forum/visemne.asp?id=3560&kategori=Windows%20XP

Hans

Fra : dav

Dato : 22-12-04 11:59

Har du prøvet denne løsning:

> http://www.supportweb.dk/forum/visemne.asp?id=3560&kategori=Windows%20XP

Hej og tak for dit forslag.

Ja den har jeg prøvet - og den virker også. Jeg kan "update"
Men jeg finder ikke "Delete flag" i registreringsdatabasen.

Men når jeg har genstartet får jeg en anden fejl (når jeg bruger update)
og det har noget at gøre med at "servicen" ikke kører.
Så går jeg ind i services.msc og ganske rigtigt er Autoupdate deaktiveret.
Når jeg forsøger at aktivere den får jeg besked om at det ikke kan lade
sig gøre da den er sat til at bliver slettet.

Går jeg tilbage i regedit - ser jeg nu "Delete flag". Selvom jeg sletter
den, kan jeg stadig ikke aktivere Autoupdate servicen.

Og sådan kan jeg så blive ved og ved - lige indtil jeg om få uger køber
en Linux

Jeg forstår det ikke.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 22-12-04 15:53

Daw Dav
Prøv at koble din systemgendannelse fra, findes inde i
kontrolpanel-system-systemgendannelse, så slipper du da for at det hele er
ved det gamle efter en genstart af komputeren
Hvis det hele kører efter en genstart kan du jo starte systemgendannelsen
igen og evt. lave et gendannelses punkt.
Læg mærke til at når du aktiverer systemg. igen så er
øjeblikskonfigurationen udgangspunkt for den "nye" gendannelse. Dvs. at
"gendannelse" har glemt alt fra før du deaktiverede den.
mvh
Kurt

Fra : dav

Dato : 22-12-04 17:05

Kurt Pedersen wrote:

> [...]
> øjeblikskonfigurationen udgangspunkt for den "nye" gendannelse. Dvs. at
> "gendannelse" har glemt alt fra før du deaktiverede den.

Dav Kurt

Systemgendannelse var slået fra allerede. Så det er stadig lidt af et
mysterium.

Det har fungeret på et tidspunkt - jeg ved ikke hvorfor det pludselig er
gået galt.

Venlig hilsen

Jes

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-12-04 10:24

Den 22 dec 2004 mumlede dav noget i denne stil:

> Jeg oplever at jeg får fejl (Fejlnummer: 0x80070424) når Windows
> XP forsøger at gå ind og lede efter nye opdateringer på MS
> opdateringsside.

Jeg stødte på denne lignende sag:

http://sniptools.com/vault/getting-errors-with-windowsupdate.htm

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

E-mail me? Sure. Just remove the president of the USA.