MS Windows
briani 27239
Reparer windows efter at pc er slukket "på~
Fra : Jeppe

Dato : 22-12-04 09:37

Hej... Jeg skal hjælpe en ven med at reparere hans windows, han har haft
slukket sin computer for mange gange "på knappen", så nu siger den at
han skal sætte sin windows xp cd i og geninstaller eller reparer den...
men hvordan reparer man det igennem den xp cd ?, jeg har tit prøvet på
min egen, men forstår det ikke.. findes der evt. en guide på nete eller
lign. ?

MVH Jeppe

Fra : Gnistn

Dato : 22-12-04 09:53

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm

--
Venlig hilsen
Gnistn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-04 22:51

"Gnistn" <email@com.invalid> skrev i en meddelelse

> http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/geninstall.htm
>
> --
> Venlig hilsen
> Gnistn

Udemærket sted men mange falder i den fælde, at de vælger reparation første
gang de får tilbuddet, når de booter på win xp cd.en. Så ender de ude i
recovery konsollen, og det kan de ikke bruge til noget.
Så første gang man tilbydes reparation springer man over, og efterfølgende
kommer man så til det sted, som wintip nævner.

Kurt

Fra : Gnistn

Dato : 23-12-04 12:18

Kurt B. Andersen wrote:

> Udemærket sted men mange falder i den fælde, at de vælger reparation
> første gang de får tilbuddet, når de booter på win xp cd.en. Så ender
> de ude i recovery konsollen, og det kan de ikke bruge til noget.

Godt du påpeger det, den fælde faldt jeg også i første gang jeg forsøgte mig
med en repair installation uden først at læse om hvordan det fungerede. Ret
forvirrende når man aldrig har hørt om recovery console og ikke aner hvad
det er.

Det kunne microsoft godt gøre bedre, jeg synes at man skulle blive
præsenteret for alle valgmuligheder på første skærmbillede, og måske med en
lidt bedre forklaring.

Det er dog forklaret korrekt i punkt 2 i det link jeg postede, endda med fed
at man første gang skal vælge Installation og IKKE reparation med recovery
konsollen. Derefter for man så mulighed for at enten reparere en allerede
Windows XP installation eller foretage en ny frisk installation.

God Jul og rigtigt Godt Nytår til jer alle *<

--
Venlig hilsen
Gnistn