<object> og width:100%
Fra : Joe

Dato : 22-12-04 00:20

Følgende kode:

<!-- Flash -->
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0"
width="700px" height="100%"> <!-- Det her er træls -->
<param name="movie" value="index.swf" />
<param name="loop" value="false" />
<param name="quality" value="best" />
<param name="scale" value="exactfit" />
<param name="bgcolor" value="#FFFFFF" />
<embed src="index.swf" loop="false" quality="best" scale="exactfit"
bgcolor="#FFFFFF" width="100%" height="100%"
type="application/x-shockwave-flash"

pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash"
/>
</object>
<!-- End -->

virker ok, med den undtagelse at jeg ikke kan sætte 'width' til en
procent værdi. IE nægter at vise flash'en hvis width er i procent.

Er den et bug, eller har jeg gjort noget forkert?

Hele siden kan ses her: http://www.mogensbnymand.dk/index.html

Har prøvet at lave siden så den overholder standarterne (XHTML,CSS), men
dette er hvad jeg har måtte falde tilbage til... kan simplet hen ikke få
det til at fungere som det ser ud nu og samtidig overholde standarterne.
Lige så snart jeg smide doctype på fucker den, men i Quirks mode gå
det ok. (Det er selvfølgelig pga <embed> og det faktum at 'height' i
procent i css er træls at arbejde med generelt).

Nogen der har nogen fikse ideer til hvordan jeg for IE til at makke ret,
så er standarterne mindre vigtig denne gang.

VH Joe

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 22-12-04 11:18

Joe wrote:

[Klip kode]

> virker ok, med den undtagelse at jeg ikke kan sætte 'width' til en
> procent værdi. IE nægter at vise flash'en hvis width er i procent.
>
> Er den et bug, eller har jeg gjort noget forkert?

Både og ... det er ikke første gang at jeg har set bugs i IE angående
størelser på object elementet. Men fejlen ligger også lidt i at du
benytter tables.

Det fandt jeg frem til via KISS-metoden ... Keep It Simpel, Stupid.

D.v.s jeg slettede alt på siden på nær flash objectet og prøvede så om
det virker... hvilket det gjorde... så det var altså noget uden om der
var skyld i fejlen... hvilket var tabellen.

Som web-udviklere bør vi også stræber efter at adskille indhold og
layout. D.v.s undgå FRAMES- og TABEL-layouts og i stedet benytte os af
rene CSS-layout.

Se et eksempel her hvordan det kan laves uden tabeller.

http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/www.mogensbnymand.dk/index.html

(Testet OK på win2K Opera 7.60, IE6 og Firefox 1.0)

> [...]
> ok. (Det er selvfølgelig pga <embed> og det faktum at 'height' i procent
> i css er træls at arbejde med generelt).

Kig på denne artikel "Flash Satay" hvordan man undgår embed elementet
http://www.alistapart.com/articles/flashsatay/

> Nogen der har nogen fikse ideer til hvordan jeg for IE til at makke ret,
> så er standarterne mindre vigtig denne gang.

Du bør aldrig slægge på standarderne. Gør du det først en gang, så er
det også nemt at gøre det næste gang. Brug i stedet lidt tid på at finde
den rigtige måde at gøre det på.

PS. Personligt syntes jeg at Flash-intro sider er spild af tid og ofte
uden informationsmæssigt værdi, jeg vil heller direkte til indholdet.
Derudover forstår søgemaskinerne ikke flash og kan derved ikke komme
videre til selve indholdet og dine sider bliver derved ikke indekseret.
Så søger man på google efter plantørringsanlæg finder man kun alle
konkurrenterne.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Joe

Dato : 22-12-04 13:15

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> [...]
> videre til selve indholdet og dine sider bliver derved ikke indekseret.
> Så søger man på google efter plantørringsanlæg finder man kun alle

Angående flash intro så er vi rørende enige, det samme gælder
java-applet'en. Der er ikke desto mindre et ønsker fra kunden jeg ikke
har formået at tale ham fra.

Angående design med tabeller er vi også meget enige, men med mindre jeg
har object i roden på dokumentet(altså under body) kan jeg ikke få den
til at fylde hele skærmen, og så er det svært at få java applet'en ind
også. Har prøvet med z-index, men det vil den heller ikke være med til.

Jeg er stor tilhængere af standarter og forsøger altid at kode ren
xhtml/css, der er faktisk første gang siden jeg ar gået over til at kode
rent xhtml/css at jeg har haft virklige problemer.

Har læst artiklen, men den løser kun problemet med at overholde
standarterne. Siden bliver ikke præsenteret som jeg vil have det.

VH Joe