Opgradering
Fra : Henrik

Dato : 21-12-04 21:29

Hejsa,

inden i flipper ud over at dette er postet i et forkert forum, så vil jeg
sige at jeg ikke kunne finde et bedre til mit spg. omkr opgradering af min
PC

Min PC er udstyret med et ASUS A7N8X Deluxe bundkort og blev anbefalet at
opgradere min AMD Athlon Thoroughbred XP 1700+ (1466MHz), med en AMD Sempron
3000+. Jeg har tjekket at mit bundkort er opdateret med BIOS 1008(den
nyeste), således at den kan håndtere denne processor.
http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=3613 Spørgsmålet
er nu om den køler der følger med er en lavstøjsblæser, eller om den larmer
som et mellemstort DAMPlokomotiv?

Jeg køre idag med lavstøjs blæsere i min PC, og ønsker at bibeholde det lave
støj niveau.

Samtidig har jeg overvejet at skifte mine to DDR-SDRAM PC3200 Kingston 256MB
RAM klodser ud med en af følgende. Men hvad er forskellen på de to ?
http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=1575
http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=2007

håber at der her er en klog sjæl som kan hjælpe mig igennem denne jungle

mvh
Vejgaard

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 23:06

Hey!

> [...]
> 3000+. Jeg har tjekket at mit bundkort er opdateret med BIOS 1008(den
> nyeste), således at den kan håndtere denne processor.
Har du husket at tjekke om dit motherboard er en revision 2.0?

Spørgsmålet
> er nu om den køler der følger med er en lavstøjsblæser, eller om den
larmer
> som et mellemstort DAMPlokomotiv?
Har ikke prøvet køleren fra en sempron 3000+, men udmiddelbart ville jeg tro
du fik en mellem klasse køler, så ikke super stille men heller ikke total
jumpojet.
Du skal huske dit motherboard understøtter at skrue op og ned for blæserens
hastighed (støj) alt efter hvor varmt cpu'en er...

Hvis du skal ud og have en rigtig god køler skal du nok regne med at smide
en 2-300 kroner efter det....

> [...]
256MB
> RAM klodser ud med en af følgende. Men hvad er forskellen på de to ?
Den ene er en CL 2,5 og den anden er en CL 3.... Kort sagt er CL 2,5 lidt
hurdigere....

Læs/hør mere her:
http://www.corsairmicro.com/memory_basics/153707/index.html

Håber det hjalp dig lidt....

Mvh
Aksel Spandet

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-12-04 12:35

"Henrik" <Henrik@vejgaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Spørgsmålet
> er nu om den køler der følger med er en lavstøjsblæser, eller om den

Tja hvis blæseren på stock køleren larmer for meget, så vil jeg anbefale at
du anskaffer dig en Spire Whisperrock IV.
Den både køler godt og larmer heller ikke.
Fås for 109,- hos www.shg.dk

Hvis du forresten vil sælge din gamle CPU, så smid lige en mail til mig:
laziter@NOSPAMgmail.com (fjern NOSPAM)

> Jeg køre idag med lavstøjs blæsere i min PC, og ønsker at bibeholde det
lave
> støj niveau.

Klart nok, der er heller ikke noget værre end at sidde ved en maskine der
lyder som om den kan lette hvert øjeblik det skulle være

Mvh
Benjamin