zebra cichlide
Fra : Malene Günther Gomez

Dato : 21-12-04 12:19

Min zebra cichlide har lagt æg, og vil gerne høre om de skal være hvide
eller om det er fordi de er ubefrugtede. De går to og passer på. Hvor lang
tid efter æggene er lagt, svømmer der små fisk rundt ????

Mvh Malene

Fra : Fessor

Dato : 20-12-04 19:33

"Malene Günther Gomez" <chipmis@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller om det er fordi de er ubefrugtede. De går to og passer på. Hvor lang
> tid efter æggene er lagt, svømmer der små fisk rundt ????

Hvis de går to (han og hun) er de højst sandsynligt befrugtet, nu har jeg
ikke lige Zebraer men Kribensis har også hvide æg, tetreaer har hvide æg,
hvornår de klægges ved jeg ikke men vil skyde på om en uges tid, forældrene
passer selv på ungerne og holder dem tæt på sig og samlet den første tid...
MVH
Claus

Fra : jan

Dato : 21-12-04 20:15

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
forældrene
> passer selv på ungerne og holder dem tæt på sig og samlet den første

det kan vare skimmel

Fra : Ole jensen

Dato : 21-12-04 22:31

On Tue, 21 Dec 2004 12:19:15 +0100, "Malene Günther Gomez"
<chipmis@hotmail.com> wrote:

Hej

Hvis det er første gang de lægger æg skal du ikke håbe på der bliver
nogle unger for de skal lige lære det først ;)
Det sket også for mit par zebra cichlide de første par gange at æggen
bliv hvide men det skal nok lykkes for dig at få unger med dem..

Mvh.
Ole jensen

Fra : Leif Schiønemann

Dato : 26-12-04 19:45

Hej Malene.

Ja, er æggene mælkehvide, er de nok skimlede, dvs., at der ikke bliver nogle
unger denne gang, men de skal nok lægge æg igen inden længe. Hvis det er et
par, du har, er hunnen kobberfarvet på siderne. Det er svært at sige,
hvorfor æggene bliver skimlede, men er de ikke befrugtede, sker det. Der kan
også være bakterier i vandet, der gør, at nogle æg bliver skimlede.
Forældrene plejer dog at fjerne disse, hvis der ikke er for mange.
Under normale forhold vil forældre fjerne ungerne fra læggestedet efter ca.
en uge afhængig af temperaturen, og lægge dem i en lille fordybning i
bundlaget, som de har gravet. Her vil ungerne så være i nogle dage og
begynde at udforske omverdenen. Forældrene vil fodre dem med småt foder.
Hvor stort er dit akvarium? Går der andre fisk i det?
Held og lykke.
Ps. Har selv en del sydamerikanske cichlider, så spørg bare løs via mail,
hvis du kommer i tvivl.

Venlig hilsen

Leif
schionemann@orangenet.dk