Støjsvag pc - samlet og testet
Fra : anders majland

Dato : 21-12-04 12:01

Jeg er blevet bedt om at komme med et forslag til en rimelig støjsvag pc
hvor den mest krævende opgave er lidt redigering af video. Dvs der kræves
ikke det store af grafikkortet.

Normalt samlet jeg selv mine pc'er, men er lidt på bar grund til at købe
noget samlet.

Jeg ved hun har kigget ved bla. Dell og midtdata. Nogen der kender noget til
midtdata's @computer ?

(Det er kun en fordel hvis den kan afhentes i viborg men ikke et krav )

Jeg forventer at man kan finde noget til mellem 5000 og 7500 (incl xp pro
excl skærm og tastatur)

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : _paul

Dato : 21-12-04 17:08

jeg ville købe en Dell optiplex. De er støjsvage og meget stabile. God service.

Fra : anders majland

Dato : 21-12-04 18:54

"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> jeg ville købe en Dell optiplex. De er støjsvage og meget stabile. God
> service.

Jeg synes alle hedder "Dimension" når jeg kigger på dell.dk - og deres
søgefunktion er ikke til meget hjælp

Fra : Henning

Dato : 21-12-04 19:32

On Tue, 21 Dec 2004 18:53:47 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>"_paul" <getNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
>
>Jeg synes alle hedder "Dimension" når jeg kigger på dell.dk - og deres
>søgefunktion er ikke til meget hjælp

Optiplex og Latitude er til det professionelle marked, Inspiron og
Dimension til hjemme-brug. Du kan sagtens bestille Optiplex som
privat, men du skal gå ind under firma i starten.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : John Smith

Dato : 21-12-04 17:42

anders majland wrote:

> Jeg ved hun har kigget ved bla. Dell og midtdata. Nogen der kender noget til
> midtdata's @computer ?

Jeg har een gang købt en harddisk hos MidtData pga. prisen - Der var et
godt tilbud.
Der var lidt problemer med leveringstiden, der trak en uge ud over det
aftalte. Angiveligt pga. at de ikke selv kunne få leveret disken hurtigt
nok selv.. altså en af deres leverandører der gav knuder.
Så denne historie er i sig selv ikke nok til at jeg ikke ville handle
der en anden gang, for de var meget venlige og undskyldende i min sag.

Blot vil jeg gerne give et godt råd, uanseet hvor man handler computer.
betal aldrig forud med DanKort eller lign. over nettet eller i butik.
Hvis der ikke leveres hurtigt nok, eller slet ikke. Er det ikke nemt at
trække pengene tilbage. Betaling ved levering, enten i butik eller post
er en langt bedre gulerod for forhandleren.

Mht. hvilken computer du skal vælge. Har man ikke mulighed for selv at
sammensætte noget hos MidtData?
Jeg ville gå efter en AMD 64 bit processor baseret maskine - Programmer
som Virtual Dub findes allerede i en 64 bit udgave.
Jeg ville også gå efter en maskine med to eller flere harddiske istedet
for een stor - det kan godt booste ydelsen lidt ved videoredigering.

Mvh
John Smith

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 21-12-04 18:52

John Smith skrev:
> Blot vil jeg gerne give et godt råd, uanseet hvor man handler
> computer. betal aldrig forud med DanKort eller lign. over nettet
> eller i butik.

Man kan ikke betale forud med dankort. Pengene må først trækkes når varen
sendes. Hvis der bliver problemer med betalingen, kan man bede sin bank om
at tilbageføre pengene til ens konto. Dankort er nok den bedste måde at
betale med over nettet. Derimod bør man ikke forudbetale ved f.eks.
kontooverførsel, hvis man er utryg ved butikken.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : anders majland

Dato : 21-12-04 18:47

> Jeg har een gang købt en harddisk hos MidtData pga. prisen - Der var et
> godt tilbud.

Midtdata har jo også en "rigtigt" butik med lidt udstilling af deres varer.

Jeg har fornyligt haft en 3måneder gammel harddisk til ombytning hos SHG.
Dagen efter jeg indleverede den kunn jeg se på rma statusen at de også havde
fundet den defekt og bestilt en ny hjem til mig. Hos dem kan man også
skræddersy en pc, men jeg kan ikke lige gennemskue alle valgmulighederne, og
om man kan komme til at vælge noget der ikke passer sammen - som f.eks et
pci express mb med et agp grafikkort

Hos midtdata er der umiddelbart færre valgmuligheder.

> Blot vil jeg gerne give et godt råd, uanseet hvor man handler computer.
> betal aldrig forud med DanKort eller lign. over nettet eller i butik.

De må jo ikke hæve pengene før de har varen ... Jeg bruger normalt dankort
ved det jeg køber online (på nær tyskland hvor jeg oftest betaler forud med
en bankoverførsel

> Mht. hvilken computer du skal vælge. Har man ikke mulighed for selv at
> sammensætte noget hos MidtData?

De har vel ~20 grundkonfigurationer der alle kan ændres på.

> Jeg ville gå efter en AMD 64 bit processor baseret maskine - Programmer
> som Virtual Dub findes allerede i en 64 bit udgave.

Umiddelbart har de et intel mb i deres @computer serie der kører med DDR2
ram - mens AMD's ikke bruger helt så hurtig ram. Desuden har intel kortet
indbygget firewire, hvor det vil være et ekstra pci kort til amd
processorerne.